Gå til innhold

Kurvfest

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trodde det var mye dyrere! Kanskje jeg skal satse på det. Kan gå sammen med flere, så blir dette bra. Takk for tipset!

Ja, kan jo være fra flere en kalkun, så kan dere avtale at noen andre tare med waldorfsalat og annet tilbehør ;-)

Kos dere.

Skrevet

Nei, man skal ikke bare spise fra det man har med selv. Men om alle tar med så mye mat at en person ville kunne spist seg mett, så blir det nok mat til alle.

de fleste tar nok med en nokså raus porsjon.

Ja, var det jeg mente. Sjelden en person bare forsyner seg med en ting. Så om jeg ville ha med en salat, så hadde jeg tatt med en stor bolle, ikke bare nok til "min porsjon" på et fat. En vil liksom ha med mere en en matsort ;-)

Men 5 kilo's kalkun er kanskje mye? Husker aldri hvor stor en kalkun er jeg, sikkert derfor vi alltid har mye rester etter nyttårsaften.

Skrevet

Spleisekoldtbord ja. kurvfest er bare annet navn for det samme. Alle kommer med sin kurv med mat.. :)

Aha. Er dette vanlig? Må man ha med seg en fysisk kurv? Tror ikke jeg har noe som ligner på en kurv en gang. :-)

Skrevet

Ja, var det jeg mente. Sjelden en person bare forsyner seg med en ting. Så om jeg ville ha med en salat, så hadde jeg tatt med en stor bolle, ikke bare nok til "min porsjon" på et fat. En vil liksom ha med mere en en matsort ;-)

Men 5 kilo's kalkun er kanskje mye? Husker aldri hvor stor en kalkun er jeg, sikkert derfor vi alltid har mye rester etter nyttårsaften.

Vi snakker forbi hverandre.

selvsagt skal man ikke ha enerett på det man selv har med seg - det er jo ikke spleiselag.

Men om alle tar med ekstremt store porsjoner for å mette mange, blir det alt for mye mat.

Eksempel:

La oss si at festen er for 30 personer, og la oss si for enkelhets skyld at en person spiser 500 gram mat, fordelt på flere av rettene som settes fram.

Dersom hver av de tredve personene tar med 2 kilo mat hver ("fordi det er jo ikke bare meg selv som skal spise"), ender man opp med 60 kilo mat, mens det ville vært nok med 15!

Gjest theoline
Skrevet

hehe, blir kanskje litt dyrt for mitt studentbudsjett. Men takk for forslag!

Trenger ikke kjøpe en 6-kilos da vettu, det blir jo fort litt penger, nøyaktig 174 kr! Men 3 kilo f.eks blir jo 87 kr!

Men skjønner dette med budsjett, man er ikke millionær som student!

Jeg fikk uansett lyst på, må kjøpe meg en liten juleforsmak tror jeg! :)

Skrevet

Ser du har fått mange forslag.

Men egentlig burde dere avtalt 'hvem tar med hva' på forhånd, sånn at dere unngår unødige krasjer.

Skrevet

Ser du har fått mange forslag.

Men egentlig burde dere avtalt 'hvem tar med hva' på forhånd, sånn at dere unngår unødige krasjer.

Hvorfor det?

Det blir det da ingen spenning av!

Skrevet

Hvorfor det?

Det blir det da ingen spenning av!

:-)

Joda, det blir det. Men man risikerer ikke da å ende opp med fire waldorfsalater og ikke noe kjøtt.

Waldorfsalat _er_ godt, altså, men kanskje ikke alene?

Skrevet

:-)

Joda, det blir det. Men man risikerer ikke da å ende opp med fire waldorfsalater og ikke noe kjøtt.

Waldorfsalat _er_ godt, altså, men kanskje ikke alene?

Kanskje lurt at en person tar med tilbehør til sin egen rett hvis de ikke skal planlegge sammen hva hver enkelt tar med.

Gjest kurvfest
Skrevet

Aha. Er dette vanlig? Må man ha med seg en fysisk kurv? Tror ikke jeg har noe som ligner på en kurv en gang. :-)

neida, kurv er ikke pålagt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...