Gå til innhold

Kan man ha på mobilen på fly på MP3-funksjon bare?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det regner jeg sterkt med at man kan. På min telefon, W810i, får jeg opp spørsmål om jeg vil starte telefonen, eller kun mp3-funksjonen når jeg slår den på. Dersom jeg velger mp3-modus fungerer ingen av telefonfunksjonene, og telefonen verken sender eller mottar signaler. Det er vel forstyrrende signaler som er årsaken til at mobilbruk er forbudt i fly, og dermed er det nok ikke noe problem å bruke mobilen kun til musikk under flyturen.

Får jentene opp dette valget når de slår på telefonen? Hvis ikke kan de endre dette i menyen, under Innstillinger -> Generelt -> Oppstartsmeny, såfremt menyoppsettet er det samme som på min telefon, noe jeg tror det er.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg har en ny SE W710i, og når jeg slår den på kan jeg velge mellom alle funksjoner og flymodus. Flymodus betyr at telefonfunksjonene er slått av, telefonen blir rett og slett en vanlig mp3-spiller.

Skrevet

Det regner jeg sterkt med at man kan. På min telefon, W810i, får jeg opp spørsmål om jeg vil starte telefonen, eller kun mp3-funksjonen når jeg slår den på. Dersom jeg velger mp3-modus fungerer ingen av telefonfunksjonene, og telefonen verken sender eller mottar signaler. Det er vel forstyrrende signaler som er årsaken til at mobilbruk er forbudt i fly, og dermed er det nok ikke noe problem å bruke mobilen kun til musikk under flyturen.

Får jentene opp dette valget når de slår på telefonen? Hvis ikke kan de endre dette i menyen, under Innstillinger -> Generelt -> Oppstartsmeny, såfremt menyoppsettet er det samme som på min telefon, noe jeg tror det er.

Ja . de får det valget :) -da regner jeg med det er ok.

Skrevet

Jeg har en ny SE W710i, og når jeg slår den på kan jeg velge mellom alle funksjoner og flymodus. Flymodus betyr at telefonfunksjonene er slått av, telefonen blir rett og slett en vanlig mp3-spiller.

Det er SÅ bra - håper bare at flyvertinnene vet om det :)

Skrevet

Nei, man får ikke lov. Jeg har spurt, senest i sommer.

Dette fordi kabinpersonalet ikke har mulighet til å holde seg oppdatert på alle telefoners ulike finesser og muligheter, og de nekter en å bruke mobil, punktum.

Skrevet

Sist jeg var på flytur, sa de faktisk spesielt at telefoner måtte settes i flymodus for de som hadde slike telefoner når de kom med den vanlige remsa om at alt må slås av ved take-off og landing.

Skrevet

Nei, man får ikke lov. Jeg har spurt, senest i sommer.

Dette fordi kabinpersonalet ikke har mulighet til å holde seg oppdatert på alle telefoners ulike finesser og muligheter, og de nekter en å bruke mobil, punktum.

Så rart at de sier noe annet de andre i tråden da...:)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Samboeren min brukte SE810i med kun mp3-funksjon på flyet til og fra Egypt. Funket fint det. :)

Skrevet

Jeg reiste med fly for en måned siden. Da ba de alle om enten å skru av telefonen eller sette den i flymodus. Dette sa de både på SAS og Norwegian.

Skrevet

Jeg reiste med fly for en måned siden. Da ba de alle om enten å skru av telefonen eller sette den i flymodus. Dette sa de både på SAS og Norwegian.

Jentene blir glad!

Skrevet

Det er vel ikke rarere enn at det antakelig er litt forskjellig praksis fra flyselskap til flyselskap, eller flyvertinne til flyvertinne.

Skrevet

Det er vel ikke rarere enn at det antakelig er litt forskjellig praksis fra flyselskap til flyselskap, eller flyvertinne til flyvertinne.

Neida - håper de får lov - ellers blir det uholdbart for mor og meg - hehe

Gjest ChiengMai
Skrevet

Det er SÅ bra - håper bare at flyvertinnene vet om det :)

Du får se om du finner noe på nettet, skrive det ut og ta med. :-)

Det er en fiks mulighet, det med flymodus.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...