Gå til innhold

Dra på legevakten, eller? Jeg er i tvil

Anbefalte innlegg

Beslutningsvegringen er stor men situasjonen er følgende:

I går kveld fikk jeg plutselige smerter øverst i nakken -og feber. Dette har økt på utover dagen i dag, og nå har jeg også sterkere hodepine enn jeg har hatt noen gang før og jeg klarer knapt nok å røre på hodet.

Allikevel sitter jeg her og prøver å skrive ferdig en hjemmeeksamen, men må nok kaste inn håndkleet snart.

For - smertene er like sterke, selv om jeg har tatt to Paracet og 400g Ibux - og nå begynner jeg å bli litt bekymret.

Det er bare to uker siden jeg var ferdig med antibiotikakur mot lungebetennelse, så almentilstanden er svekket fra før, så det jeg er redd for er hjernehinnebetennelse.

Er det noen som vet noe, eller har erfaring fra hvordan en hjernehinnebetennelse utvikler seg.

Fortsetter under...

Dra på legevakten du, om ikke annet så blir du beroliget, ingen som sier noe på at du vil til legen med dine symptomer..

Når det gjelder at paracet og ibux ikke hjelper...har du tatt begge typer smertestillende sammen "slår de ihjel" hverandre, dvs virker ikke...

Dra på legevakten du, om ikke annet så blir du beroliget, ingen som sier noe på at du vil til legen med dine symptomer..

Når det gjelder at paracet og ibux ikke hjelper...har du tatt begge typer smertestillende sammen "slår de ihjel" hverandre, dvs virker ikke...

Paracet og ibux slår ikke ihjel hverandre, tvertimot de forsterker og gjør at man kan unngå å bruke B-preparater som sløver. Jeg har vært under smertebahandling lenge for sammenvoksninger i bukhulen, og dette er den dosen jeg tar fire ganger i døgnet.

Annonse

Hvor har du hørt det?

Gjest mandolina

Paracet og Ibux inneholder to forskjellige virkestoffer som fungerer uavhengig av hverandre, og sammen kan det gi en bedre virkning enn et av midlene alene.

Hilsen

Jeg har ingen personlig erfaring med hjernehinnebetennelse, men etter hva jeg lærte som barn er stiv nakke, feber og hodepine symptomer.

Dra til legen, og god bedring.

Det er litt interessant det der med de såkalte klassiske symptomene feber, stiv nakke, hodepine hos barn vel og merke... En barnelege jeg kjenner har reddet flere barn med hjernehinnebetennelse. Hun sier at det symptomet som oftest vekker alvorlig mistanke hos henne er når barna ikke vil ha kontakt/trøst selv av mor/far. De stritter i mot og vil ikke bli rørt/holdt/trøstet. De vil bare være alene. Dette kombinert med dårlig allmenntilstand selvsagt. Det er på dette karakteristiske symptomet hun har klart å oppdage noen tilfeller tidlig nok i forløpet.

Hvis du har store symptomer og smerter så dra til legevakta. Jeg tror også det er farlig å lese om ting på nettet og dermed kunne bekrefte eller avbekrefte at det er det man lider av. Mange har hatt hjernehinnebetennelse uten at symptomene er helt typiske. For noen har det også startet med influensaliknende symptomer i noen dager før det har blitt alvorlig syke.

Så det kan ha ulike forløp.

Sier ikke dette for å skremme deg. forhåpentligvis har du bare fått deg en skikkelig ufarlig infeksjon. Men siden du er så svekket bør du få sjekket det opp. Man vet jo aldri!

Annonse

Ok:) En venninne som er plaget med migrene fikk beskjed av legen at hun ikke skal blande de to...

Kan hende at det ikke er gunstig i hennes tilfelle.

Men en ibux + en paracet er ingen uvanlig kombinasjon, også som anbefaling fra lege ved visse sykdomstilfeller.

Kan hende at det ikke er gunstig i hennes tilfelle.

Men en ibux + en paracet er ingen uvanlig kombinasjon, også som anbefaling fra lege ved visse sykdomstilfeller.

Eller ibux+panodil zapp er også bra. Det har jeg blitt anbefalt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...