Gå til innhold

Photoshop Elements - resize...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har foreløpig (etter formatering) bare installert Elements-versjonen av Photoshop, da jeg syns hele Photoshop blir voldsomt tung og heavy for stakkars lille pcen min. Det er stort sett resizing jeg bruker bildeprogrammet til.

Men,.. Jeg er vant til å bruke pixler, og har mitt eget lille system for hvor store bilder jeg har til hva jeg skal bruke de til. Men i Elements kan jeg ikke se at jeg kan resize i pixler.

Er det bare jeg som er helt fjern her eller?

Har forøvrig også installert Gimp etter at jeg har sett det anbefalt her ørten ganger, men syns vel kanskje at det også er litt tungt og stort for de småtingene jeg driver med, og uten at jeg har giddet å lete noe voldsomt, så endrer ikke høyden seg automatisk når jeg endrer bredden, noe som jo er kjekt for en sosekopp som meg, for å beholde proporsjoner.

Så altså. Kan man ikke resize i pixler i Photoshop Elements? Det er versjon 4.0 jeg har.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Når jeg åpner et bilde i Photoshop Elements 4 og går inn på Image => Resize, så viser bildestørrelsen i pixler under der det står Pixel Dimensions. Har så vidt jeg husker ikke gjort noe spesielt for å få det sånn, trodde det var standard.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Ellers kan du kanskje endre det i Edit => Preferences => General => Units and rulers?

Skrevet

Jeg kan ikke Elements, men bruker Gimp daglig, og det funker helt fint å resize der slik at høyde og bredde følger hverandre. Du må bare passe på at "linken" mellom de to feltene er sammenkoblet. Klikk på den for å koble fra eller sammen.

Skrevet

Jeg kan ikke Elements, men bruker Gimp daglig, og det funker helt fint å resize der slik at høyde og bredde følger hverandre. Du må bare passe på at "linken" mellom de to feltene er sammenkoblet. Klikk på den for å koble fra eller sammen.

Takk. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...