Gå til innhold

Er dette et bra kjøp? trenger hjelp til opel brukt-bilkjøp

Anbefalte innlegg

Gjest bil-bettina
Skrevet

Jeg og samboern ser nå på brukte biler... Vi hadde egentlig tankt på en max grense 20000kr, men nå har vi kommet i kontakt med en bilhandler gjennom min mor...

Det er snakk om en opel vectra 97 modell som har gått 160000 km. men jeg har selv sjekket opp litt, og de fleste oplene her fra ca samme årskull har gått mellom 2-300000km... så den kan vel holde litt til tenker jeg..

Vi får den for 25000 (fordi det går via bekjente, han skal egentlig ha 30-35000for den), og da er den nybesiktet (eu godkjent, bor i sverige)og sjekket og reparert for all dritt... Vi får betale halvparten nå og resten på rentefri avbetaling (også pga bekjente)

Den har nå helårsdekk, men vi får med ekstra sommerdekk på "kjøpet".

Bilen er helt uten rust (både lakk og i kanaler) og var god å kjøre..

Vi hadde vel egentlig bestemt oss for å ta den, men nå har jeg hørt fra 2personer at opel ikke er et merke å satse på..

Har noen her inne erfaringer?

gode/dårlige?

Vi kan null om biler og trenger all hjelp vi kan få..

Er dette et godt kjøp?

Skrevet

jeg ville ikke ha kjøpt opel.. det har familien min hatt i mange år, og vi har hatt mange reparasjoner på den..

Gjest bil-Bettina
Skrevet

jeg ville ikke ha kjøpt opel.. det har familien min hatt i mange år, og vi har hatt mange reparasjoner på den..

vet du hva slags feil de da har hatt på den?

Skrevet

Opel er gode biler, men sjekk kamakselen, for den kan være et svakt punkt på bilen...

Tror dere gjør et godt kjøp!

Gjest bil-Bettina
Skrevet

Opel er gode biler, men sjekk kamakselen, for den kan være et svakt punkt på bilen...

Tror dere gjør et godt kjøp!

hva er kamakselen?

Skrevet

hva er kamakselen?

Kamakselen på en bensinmotor åpner og lukker ventilene på motoren. Dette gjøres for å ta inn luft/bensin og blåse ut eksos. ...

Skrevet

Har selv Opel vectra (stasjonsvogn) 98 mod. Kjøpte den for 4 år siden. Eneste vi har gjort siden vi kjøpte den var å sveise eksospotta og lappe et dekk.

Synes det har vært en god bil og et bra kjøp! Men smaken og erfaringene er som baken! Delt på midten!

Gjest bil-Bettina
Skrevet

Kamakselen på en bensinmotor åpner og lukker ventilene på motoren. Dette gjøres for å ta inn luft/bensin og blåse ut eksos. ...

åja.. Jeg får få verkstedet tilå se på det også da.. Takk for tipset!

Skrevet

vet du hva slags feil de da har hatt på den?

nei :/ jeg hadde heller kjøpt en toyota eller noe..

Skrevet

Du får tross alt en 97 modell for kr. 25.000 og det er ikke mye penger uansett. Hva er det du ellers får for 25.000? Det er ikke stort.

En slik bil ligger på mellom 35 og 60.000 her i Norge. Med denne km stand så havner den rundt 45 til 50.000.

Hadde ikke vært så redd for å gå for dette kjøpet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...