Gå til innhold

Upassende av legen min?Hva syns du

Anbefalte innlegg

Gjest Humlepungen
Skrevet

Jeg hadde en ganske ekkel opplevelse med en vikarlege i dag. Vil gjerne høre hva andre synes.

Jeg skulle sjekke en tå som jeg slo skikkelig for et par dager siden. Var redd for jeg hadde fått betennelse for jeg kjente omtrent pulsen i tåa.

Det som skjedde var:

Han skulle sjekke tåa og hele foten. Jeg dro opp buksa til midt på leggen ca. Han drev å sjekka og ordna. Så rett før han var ferdig strøk han hånden sin sånn lett oppover leggen min og sa. "he he der var det glatt ja".

Tror han mente at jeg hadde shavet leggene eller noe slikt. Er jeg litt overfølsom eller var dette litt upassende?

Mulig jeg er litt overfølsom for slikt siden jeg en gang tidligere møtte på en lege som var helt bisarr i oppførselen sin.

Hva syns du/dere?

Gjest abrahamsen
Skrevet

Ikke noe å ta på vei for syns jeg. Men ville nok ledd litt av ham;o)

Skrevet

Det var litt spesielt men var nok mest bare hyggelig ment. Tror ikke jeg hadde tenkt noe mer over det akkurat..

Skrevet

Jeg tror og håper for hans andre pasienters skyld at det kun var et mislykket forsøk på å være morsom.

Gjest tynn tråd
Skrevet

Må si jeg ville følt meg litt utilpass hvis han hadde gjort og sagt noe slikt til meg. Det var jo ingen medisinsk opplysning han kom med akkurat, og jeg kan ikke si det var nødvendig siden du var der med forslått tå:)

Likevel - det er vel som de andre skriver - ikke noe å ta på vei for. Ta det for det det er: du har glatte legger:)

Gjest trultemor26
Skrevet

Kanskje han var overrasket over at du hadde ny-shavede legger siden det mest sannsynlig er vanlig at folk har stubber og real skjeggvekst på leggene på denne årstiden?

Gjest Humlepungen
Skrevet

Kanskje han var overrasket over at du hadde ny-shavede legger siden det mest sannsynlig er vanlig at folk har stubber og real skjeggvekst på leggene på denne årstiden?

Hehe. Ja kanskje han bare ble gledelig overrasket over å ikke henge igjen i "borrelås-hår" på leggene. Får håpe det var bare noe slikt han tenkte.

Gjest Humlepungen
Skrevet

Må si jeg ville følt meg litt utilpass hvis han hadde gjort og sagt noe slikt til meg. Det var jo ingen medisinsk opplysning han kom med akkurat, og jeg kan ikke si det var nødvendig siden du var der med forslått tå:)

Likevel - det er vel som de andre skriver - ikke noe å ta på vei for. Ta det for det det er: du har glatte legger:)

Det er nok sant som du sier. Upassende var det, men han mente nok ikke noe med det. (forhåpentligvis). Glad for at det bare var en vikar.

Gjest trultemor26
Skrevet

Hehe. Ja kanskje han bare ble gledelig overrasket over å ikke henge igjen i "borrelås-hår" på leggene. Får håpe det var bare noe slikt han tenkte.

Ta det som et kompliment! :)

Gjest Flystripa
Skrevet

Jeg hadde bare flira av han. Han prøvde bare å være morsom. Synd for han at du ikke så humoren i det. Aldri artig med en spøk som ikke faller i smak.

Skrevet

Hehe, jeg hadde absolutt ikke sett på det som upassende. Hadde sikkert bare ledd og svart "Selvsagt!".

Skrevet

hadde det vært en gammel mann, hadde jeg ikke likt det. Men hadde det vært en ung en, så hadde jeg tatt det som et kompliment :)

Skrevet

Dette kan i alle fall ikke være det du trenger å henge deg mest opp, for å si det slik.

Skrevet

Legen min kommenterer alltid godstasen min når jeg ruller den ut for ham. De positivt ladede adjektivene formelig hagler på legekontoret, og han tar seg god tid. Enkelte ganger roper han også på søster Snefrid så hun kan komme og se.

Tror det der er helt normalt. Negativt ville det først vært hvis han f.eks. sa "Ja, her var det bush i dag også ... på tide å ta seg sammen".

Selv om ærlighet varer lengst og alt det der, og han ville hatt rett.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...