Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker og drømmer... En gang har vi begge to fast arbeid, mannen min og jeg. Og da ønsker jeg å sette bort husvasken.

Jeg fillulerer på at vi skal ha vaskehjelp hver 3. uke.

Vi har kjøkken, stue, bad + 5 soverom som skulle vært vasket og tørket støv på. Hva ville dere betalt? Ca? Helst hvitt.

*drømmer*

Skrevet

Hvis man jobber gjennom f.eks kommunen så er lønna 128 kr pr time.

Skrevet

Hvis man jobber gjennom f.eks kommunen så er lønna 128 kr pr time.

Oi - det var overraskende lavt, synes jeg.

Skrevet

Men det er lønna :o)

Skrevet

Men lønna den som vasker mottar er ikke det samme du betaler når det er hvitt. Det er arbeidsgiveravgift, moms (?) og kanskje enda mer på toppen av det. (Har null greie på detaljer her)

Har selv vaskehjelp annenhver uke. Da støvsuges og vaskes alle golver (ca 190 kvadrat), begge badene vaskes grundig, og det tørkes støv og vaskes av benker og hyller etc.

Dette er svart, og koster 100 kr i timen. Det trengs 4 timer på jobben.

MVH

Skrevet

Tja, jeg ville ikke betalt under kr 150. Kanksje kr 160-170.

Gjest Underskrift
Skrevet

Vi har vaskehjelp, nå annenhver uke, hadde en gang i uken, men det ble i overkant syns jeg.

Vi leier inn byrå, og betaler 200 + mva i timen.

I tillegg til og vaske og støvesuge huset. 2 bad, og di to soverommene vi bruker dagelig, kjøkken og stue, 2 ganger, 2 trapper og vaskerom ;o) bytter di sengetøy på sengene våre. Og di vasker på ekstrarommene etter avtale ;-)

Til Jul har jeg allerede bestilt 2 damer 4 timer i tillegg til vanlig husvask. Da skal di pusse sølv, og annet jeg ikke selv rekker i julestria.

Lykke til! Jeg ville gjort noe ut av drømmen, det har i alle fall gjort min livsituasjon til en helt annen. Nå har jeg tid til sønnen, + jobbe noen ekstra timer, og har mye mer overskudd :o)

Med vennlig hilsen

Når v

Skrevet

Vi har kjøkken, stue, 2 bad, et toalett, gang og loftstue. Vi betaler 600kr annenhver uke.

Jeg tror hver 3. uke er for skjeldent, da rekker det å flyte skikkelig ut mellom hver gang. I hverfall hos oss.....

Skrevet

Vi har utenlandske bekjente som jobber og bor her hvit, de skal hjelpe oss fremover.

Vi jobber også begge fullt og det skal bli deilig å slippe å tenke på alt en ikke har fått gjort, for det er det som er problemet her, ikke å bli sliten av å gjøre det men å finne overskudd og tid til å få det gjort.

Men jeg har sakt til gubben at jeg vil ha hver uke, hver fredag slik at huset er i orden til helgen.

Mindre å gjøre så er hun her bare kortere.

Vi har også et skikkelig stort hus, med gedigen stue, kjøkken, vaskerom, tre bad/toaletter, tre sovrom, kontor osv. Det er jammen mer enn nok jobb i middagslaging og klesvask, støvsuging etc som er dagligarbeide :)

Vet ikke hvor mye vi kommer til å betale henne, det er min manns jobb å enes om, jeg sier bare hvor mye hjelp jeg vil ha jeg :D

Skrevet

Vi har kjøkken, stue, 2 bad, et toalett, gang og loftstue. Vi betaler 600kr annenhver uke.

Jeg tror hver 3. uke er for skjeldent, da rekker det å flyte skikkelig ut mellom hver gang. I hverfall hos oss.....

Tror hver tredje uke ville passet for oss, og støvsugd innimellom, da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...