Gå til innhold

Middagstips på ein torsdag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nokon som har ein godt middagstips idag? Har lyst til å laga noko ekstra godt i dag som ikkje e for avansert :-)

Tips??

Skrevet

Vi skal ha wok med kyllingfile.

Det er enkel,sunn og veldig godt.

Skrevet

Vi skal ha wok med kyllingfile.

Det er enkel,sunn og veldig godt.

må eg ha wok panne for å lage wok mat??

Skrevet

Det jeg og mamma kaller "gul gryte".

Kjøp Cafe de Paris saus (en pose til en halv kylling), lag den etter pakka og når den er ferdig har du en ferdiggrillet kylling i biter oppi og lar det stå på lav varme til kyllingen også er varm. Jeg pleier å ha litt ekstra karri, aromat og en spiseskje creme fraiche oppi også før jeg har i kyllingen.

Serveres med ris, ananasbiter, maiskorn og issalat.

Nam!

Skrevet

Da lager du svigermor sine kålruletter!

Til 4 porsjoner trenger du 1 stort kålhode, ca 700 g medisterdeig, poteter, smør, salt og pepper.

Finn en stor kjele. Kutt opp kålen i store biter (omtrent som til fårikål). Lag kjøttkakestore boller av medisterdeigen og legg det lagvis med kålen i kjelen. Mellom lagene strør du salt og pepper.

Ha i vann til omtrent halvveis opp til der maten slutter.

Kok opp og la det småputre til kjøttet er gjennomkokt.

Kok poteter.

Smelt smøret.

Serveres som det er. En tallerken består av poteter, kål og kjøtt og kanskje litt av kraften og med smeltet smør over. Man kan salte og pepre litt mer om man vil.

Smaker veldig godt!

Skrevet

Det jeg og mamma kaller "gul gryte".

Kjøp Cafe de Paris saus (en pose til en halv kylling), lag den etter pakka og når den er ferdig har du en ferdiggrillet kylling i biter oppi og lar det stå på lav varme til kyllingen også er varm. Jeg pleier å ha litt ekstra karri, aromat og en spiseskje creme fraiche oppi også før jeg har i kyllingen.

Serveres med ris, ananasbiter, maiskorn og issalat.

Nam!

nam nam det høyrtes kjempegodt ut :-)

Skrevet

Da lager du svigermor sine kålruletter!

Til 4 porsjoner trenger du 1 stort kålhode, ca 700 g medisterdeig, poteter, smør, salt og pepper.

Finn en stor kjele. Kutt opp kålen i store biter (omtrent som til fårikål). Lag kjøttkakestore boller av medisterdeigen og legg det lagvis med kålen i kjelen. Mellom lagene strør du salt og pepper.

Ha i vann til omtrent halvveis opp til der maten slutter.

Kok opp og la det småputre til kjøttet er gjennomkokt.

Kok poteter.

Smelt smøret.

Serveres som det er. En tallerken består av poteter, kål og kjøtt og kanskje litt av kraften og med smeltet smør over. Man kan salte og pepre litt mer om man vil.

Smaker veldig godt!

Høyrtes godt ut :-)

*slikker meg rundt munnen*

Skrevet

Stekepanne duger!

Skrevet

Høyrtes godt ut :-)

*slikker meg rundt munnen*

Det er vanvittig godt!

Skrevet

I dag skal j eg ha juksebacalao.

1 blokk dypfryst sei, en boks flådde tomater, en stor gul løk, en båt hvitløk, tre gulerøtter. Salt og pepper. En skikkelig dash olivenolje.

Lar løken bli blank i gryta, har oppi gulerøttene (skivet med ostehøvelen), koke litt, har oppi tomatene, koke litt til, legger seistykkene som beg. å tine, pent oppå. Salter og peprer. Trekke til fiskestykkene beg. å krølle seg og være (grå)hvite inni.

Jeg er glad i hel pepper, så jeg bruker ganske mye av det oppi. Kan godt slenge med et lite laurbærblad også.

Det tar den tida potetene koker, omtrent.

Skrevet

I dag skal j eg ha juksebacalao.

1 blokk dypfryst sei, en boks flådde tomater, en stor gul løk, en båt hvitløk, tre gulerøtter. Salt og pepper. En skikkelig dash olivenolje.

Lar løken bli blank i gryta, har oppi gulerøttene (skivet med ostehøvelen), koke litt, har oppi tomatene, koke litt til, legger seistykkene som beg. å tine, pent oppå. Salter og peprer. Trekke til fiskestykkene beg. å krølle seg og være (grå)hvite inni.

Jeg er glad i hel pepper, så jeg bruker ganske mye av det oppi. Kan godt slenge med et lite laurbærblad også.

Det tar den tida potetene koker, omtrent.

Jaja, dette skulle inn under trådstarter, da, sju.

Skrevet

Nei, du kan bruke stekepanne. Bare ha oppi litt mat av gangen.

Skrevet

Idag er det Thanksgiving, så kanskje Kalkun og sweetpotatoes.

Skrevet

Er det thanksgiving idag??

Skrevet

Jeg tenkte akkurat å foreslå kyllingbryst og søtpotetmos, for det hadde vi igår, og det var kjempegodt.

Surret kyllingbrystene inn i litt serranoskinke før steking, og hadde dampede sukkererter til. Det ble ingen rester, nei...

Skrevet

Er det thanksgiving idag??

Jepp, fjerde torsdagen i november.

Skrevet

Jeg tenkte akkurat å foreslå kyllingbryst og søtpotetmos, for det hadde vi igår, og det var kjempegodt.

Surret kyllingbrystene inn i litt serranoskinke før steking, og hadde dampede sukkererter til. Det ble ingen rester, nei...

Når jeg leser dette innlegget ditt så skulle jeg (nesten) ønske at jeg ikke var veggis.:) Jeg kan ikke gjøre et unntak heller for da blir jeg bare dårlig. :(

Skrevet

nam nam det høyrtes kjempegodt ut :-)

Det er skikkelig godt, så det anbefales veldig! :) Tror jeg har spist det 3 ganger i løpet av en uke nå.. hehe

Skrevet

Kyllinggryte:

Lag ris til 6 personer etter oppskrift på pakken. Uncle Bens ris er best.

Del opp 1 kylling i biter.

Kok ca 2-3 dl amerikansk grønnsaksblanding.

Lag en omelett av 3 egg.

Bland alt i en gryte sammen med salt, pepper og ca. 1dl soyasaus (smak deg frem til hva du liker). Tilsett til slutt 1dl vann og varm alt i ca 10 min.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...