Gå til innhold

Hvorfor er enkelte folk på DOL så opptatt av hva andre gjør ?

Anbefalte innlegg

Gjest skuffet i dag
Skrevet

Hvorfor er det slik at noen her inne på DOL er så mye bedre enn andre? De forteller hvor skapet skal stå, er irritert og sur fordi andre ikke tenker likt som dem. Er det manglende respekt eller har de ikke evne til å se seg andre enn seg selv? Noen trekker konklusjoner uten grunnlag. Er ikke dette et fritt sted for både diskusjon og spørsmål? Når det gjelder nick, er det ikke lov å skrive under med hva en vil? Skal andre fortelle hvor dum en er, fordi en ikke gjør det slik dem vil eller synes er best?

Kanskje disse må huske på at det kan være mange grunner til at en gjør som en gjør.

Jeg mener så lenge en opptrer høflig, så er det fritt opp til den enkelte hvordan en vil ha sitt innlegg.

Ha en fin dag alle sammen!

Skrevet

Dette er et diskusjonsforum. På slike er det vanlig å diskutere.

Noen er mer slagkraftige enn andre, mens andre igjen jatter med og smilekosemoser nærmest uansett hva som skrives.

Sånn er det på nettet og sånn er det i RL.

Skrevet

Noen er mer slagkraftige enn andre, mens andre igjen jatter med og smilekosemoser nærmest uansett hva som skrives.

Nja, det er ikke bare sånn at det er slagkraftige på den ene siden, og jattere, kozemozere på den andre.

Det er mye allminnelig skitkjeft her, uten argumenter henger folk seg på og vrenger virkelig av seg ukvemsord.

Det gjelder også de som for det meste kan være slagkraftige og gode til å argumentere. Av og til renner det bare dritt.

:-/

Skrevet

Nja, det er ikke bare sånn at det er slagkraftige på den ene siden, og jattere, kozemozere på den andre.

Det er mye allminnelig skitkjeft her, uten argumenter henger folk seg på og vrenger virkelig av seg ukvemsord.

Det gjelder også de som for det meste kan være slagkraftige og gode til å argumentere. Av og til renner det bare dritt.

:-/

Men stort sett kommer driten fra anonyme nick ingen tidligere har sett, noe som tyder på at den som skriver selv forstår at han driter seg ut.

Disse patetiske folka er det lite å gjøre med, og de er ikke verdt bryet.

Gjest Hårsår kanskje
Skrevet

Jeg vet ikke om jeg tar feil, men tror ikke at trådstarter ikke vil diskutere. Det er vel heller måten det blir diskutert på som han er misfornøyd med. F.eks. det at en ikke kan skrive på sin egen måte osv. Om en har mange skrivefeil, dårlig setningsoppbygging osv. Meninger som er helt bak mål o.l.

Fokuset blir i mange tilfeller tatt bort fra det som "trådstarter" vil diskutere, og ender opp i å diskutere hvordan innlegget ble satt fram i stedet.

I mitt RL så er det i hvertfall ikke slik diskusjonene foregår, men er klar over at det tilfelle i enkelte miljø. Om så var så ville det være mange som ikke turde åpne munnen i frykt for kritikk om hvordan han snakket.

Synd i grunn, da en mister mye innspill i diskusjoner på denne måten.

Skrevet

At de sier hva de mener er jo realt nok. Men det er jo noen som har en veldig oven-i-fra-og-ned holdning, de skjønner jo ikke selv hvordan de dummer seg ut.

Så har vi de som alltid skal kalle andre for duster, psyyyyyke interesser osv, de er jo ikke hakket bedre. De kunne heller ha sagt sin mening på andre måter.

Så har vi de da som aldri tør å si noe galt bortsett fra da de gjemmer seg bak ukjente nick, dette er feigskaller ut av en annen verden, da slenger de med leppa så det holder.

Så har vi noen få som skal lage problemer i forskjellige tråder, såkalte troll. Disse er jo i en bås for seg selv. Mer trengs ikke å si om disse.

Felles for dem alle er at de har et ønske om å drite seg ut for alle, selv om det er anonymt. Hva som ligger til grunn kan man jo spekulere i. Felles for dem alle er jo at de viser sider ved seg selv som det absolutt ikke burde være stolte over å ha, men antagalig så skjønner de ikke en dritt av det heller.

Anonyme nick er selvsagt greit, så lenge det brukes riktig og at de ikke bruker forskjellige nick i samme tråd.

Skrevet

Noen dager føler jeg bare for å "rive kjæft", og finner noen som tydelig er ute etter noen saftige kommentarer. Sjelden ute etter personlige momenter hvis det ikke oppfordres til det.

Liker jeg ikke innlegget så svarer jeg ikke på det eller ignorerer spørsmålene jeg ikke vil svare på.

Å diskutere personlige ting her er som å stikke hånda i et vepsebol, noen sitter bare og venter på å ta andre. At det er noen forstyrra vesener her med et utpreget kontrollbehov eller behov for å såre er ganske tydelig. Noen er faktisk i stand til å hate en eller flere anonyme skribenter.

Det beste rådet er å ta det for det det er : anarki. Gå vekk om du ikke liker det.

Skrevet

Jeg vet ikke om jeg tar feil, men tror ikke at trådstarter ikke vil diskutere. Det er vel heller måten det blir diskutert på som han er misfornøyd med. F.eks. det at en ikke kan skrive på sin egen måte osv. Om en har mange skrivefeil, dårlig setningsoppbygging osv. Meninger som er helt bak mål o.l.

Fokuset blir i mange tilfeller tatt bort fra det som "trådstarter" vil diskutere, og ender opp i å diskutere hvordan innlegget ble satt fram i stedet.

I mitt RL så er det i hvertfall ikke slik diskusjonene foregår, men er klar over at det tilfelle i enkelte miljø. Om så var så ville det være mange som ikke turde åpne munnen i frykt for kritikk om hvordan han snakket.

Synd i grunn, da en mister mye innspill i diskusjoner på denne måten.

Ingen blir kritisert for å skrive som de vil så lenge de holder seg til bokmål eller nynorsk, altså de to språklige retningslinjene alle i Norge har å forholde seg til, og med unntak av et par utysker (stort sett anonyme) er det ingen som kritiserer noen med åpenbar dysleksi.

Men det er klart folk som skriver på Jæren-dialekt eller sms-språk får høre, da det de skriver er uforståelig for de fleste av oss, og skriver noen et avsnitt på 100 linjer uten komma eller punktum eller store bokstaver, er det er greit å si fra.

Skrevet

Ja, det er merkelig hva folk skal henge seg opp i når det gjelder andre mennesker.

Vi har ofte en god grunn til å gjøre som vi gjør uten at vi kanskje har lyst til å fortelle andre om det.

Hvordan var det nå Kardemommeloven var....

Man skal være god og snill og forøvrig kan man gjøre hva man vil?????

Gjest nei og ja i denne tråden.
Skrevet

Men stort sett kommer driten fra anonyme nick ingen tidligere har sett, noe som tyder på at den som skriver selv forstår at han driter seg ut.

Disse patetiske folka er det lite å gjøre med, og de er ikke verdt bryet.

Det er mye drittkasting fra kjente nick også.

Skrevet

Det er mye drittkasting fra kjente nick også.

Drittkasting er en definisjonssak.

Gjest nei og ja i denne tråden
Skrevet

Drittkasting er en definisjonssak.

Ofte defineres den på samme måte av de fleste mennesker. Da er det ikke lett å være alene med en annen definisjon.

Skrevet

Ofte defineres den på samme måte av de fleste mennesker. Da er det ikke lett å være alene med en annen definisjon.

Det du leser som frekt trenger ikke andre lese som frekt.

Hvilke nick har det med å være ufine?

Skrevet

Hadde vi alle vært like så hadde vi ikke hatt noe dol. Jo man bør jo kunne spørre om ting uten å bli sett på som sprø eller noe.

Jeg kjenner ingen av dolerene, men føler likevel en slags forbindelse. Veldig greit å få svar en trenger. Enkelte som svarer her inne, svarer uten fast nick gjerne i frekk tone. Det er unødvendig. At man svarer normalt med anonymt nick er helt greit. Alle har vi nok temaer hvor vi helst ikke vil vise hvem vi er, og det er her forskjellen på oss gjør oss til anonyme.

Skrevet

Det du leser som frekt trenger ikke andre lese som frekt.

Hvilke nick har det med å være ufine?

Jeg lister ikke opp nick her for å henge ut. Motsatt det du synes er greit trenger ikke å være greit for de fleste andre.

Skrevet

Jeg lister ikke opp nick her for å henge ut. Motsatt det du synes er greit trenger ikke å være greit for de fleste andre.

Det er bemerkelsesverdig å se at det alltid er anonyme nick som klager over at folk er frekke på dol, når det i 99 % av tilfellene er nettopp anonyme nick som er frekke på dol.

Skrevet

Det er bemerkelsesverdig å se at det alltid er anonyme nick som klager over at folk er frekke på dol, når det i 99 % av tilfellene er nettopp anonyme nick som er frekke på dol.

Jeg er ikke enig med deg. Jeg synes faste nick har en tone de har tilegnet seg som er frekk og uforståelig for utenforstående.

Jeg klager ikke, jeg diskuterer.

Skrevet

Jeg er ikke enig med deg. Jeg synes faste nick har en tone de har tilegnet seg som er frekk og uforståelig for utenforstående.

Jeg klager ikke, jeg diskuterer.

Enkelte tolker alle innlegg uten haugevis av smileys som frekke.

Skrevet

Enkelte tolker alle innlegg uten haugevis av smileys som frekke.

Jeg har ikke sansen for å slenge dritt med smilefjes til slutt.

Skrevet

sånn føler jeg det også.. og om man skriver til feil person, uten at det var med vilje, så blir det haraball..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...