Gå til innhold

Da har jeg tømt kakeboksene før ny påfylling:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere enn meg som har julekakeboksene innerst i skapet fylt med julekaker fra i fjor?

Nå har jeg tømt bokser med goro,pepperkaker,kolakker(flisa i år skal jeg begynne tidligere å spise av dem),og krumkaker.

I år skal jeg lage kaker også ,men vi skal sørge for å spise masse av dem før jul for det er da de smaker aller best!

Gjest kakemons
Skrevet

Tømmer kakeboksene like før jul hvert år jeg også :)

Skrevet

De ble tømt etter jul i fjor. Bakte ikke så mye kaker. Lagde mest godterier. Og det blir borte vet du:-)

Skrevet

De ble tømt etter jul i fjor. Bakte ikke så mye kaker. Lagde mest godterier. Og det blir borte vet du:-)

Burde kanskje lagd mer godteri her også, men så var det disse obligatoriske småkakene da? *tenke tenke*

Gjest annlovinda
Skrevet

Vi pleier å tømme dem ved påsketider vi. Og det er alltid masse igjen. Kanskje jeg skulle prøve å huske det når jeg baker ny ladning før jul?

Skrevet

Burde kanskje lagd mer godteri her også, men så var det disse obligatoriske småkakene da? *tenke tenke*

Hvilke obligatoriske småkaker???? De du kaster nå????

Jeg baker kun det som blir spist + pepperkakehus. Når kakene er bakt, så settes de også på bordet. Selv om det kanskje skulle bli slutt før jul. (Hadde spart et fat om vi skulle hatt folk her på julaften.)

Regner med det blir hjemmelaget marsipan (gjerne et par kilo, for det pleier jeg å gi bort også), pepperkakehus + noen pepperkaker, kromkaker, Sarah Bernar + litt julegodterier som gjerne varierer litt fra år til år. Det holder i massevis.

Om jeg skal ha en julesammenkomst i romjula kjøper jeg en kransekake. Holder i massevis om man ikke skal trille inn i det neste året.

Gjest helledussen
Skrevet

Jeg har ikke tømt noen bokser, for alle er tomme...men det jeg har tømt er to store boller med små-kakedeig....Er det mulig? Er gravid, så kan kanskje unnskyldes, ble bare så hekta på deigen til de deiligste karamellkaker...men to ganger har jeg altså spist opp all deigen i løpet av et par dager. Stønn!

Skrevet

Hvorfor er de obligatoriske? Gammel vane? Er det noen som savner dem hvis de ikke bakes?

Skrevet

Jeg har ikke tømt noen bokser, for alle er tomme...men det jeg har tømt er to store boller med små-kakedeig....Er det mulig? Er gravid, så kan kanskje unnskyldes, ble bare så hekta på deigen til de deiligste karamellkaker...men to ganger har jeg altså spist opp all deigen i løpet av et par dager. Stønn!

He, he!!!

Skrevet

Hos oss ble det igjen så mye småkaker i fjor, var tydeligvis bare skrytet på ham som påsto han elsket småkaker og spiste alt!

Så i år har han "bestilt" toscakake, fyrstekake og sjokoladekake. Sjokoladekaka skal han bake selv da. :o) Tenkte å bake i helga, men såvidt jeg vet er det fremdeles ingen fryser i huset så... *Sende ham en sms*

Skrevet

Hvilke obligatoriske småkaker???? De du kaster nå????

Jeg baker kun det som blir spist + pepperkakehus. Når kakene er bakt, så settes de også på bordet. Selv om det kanskje skulle bli slutt før jul. (Hadde spart et fat om vi skulle hatt folk her på julaften.)

Regner med det blir hjemmelaget marsipan (gjerne et par kilo, for det pleier jeg å gi bort også), pepperkakehus + noen pepperkaker, kromkaker, Sarah Bernar + litt julegodterier som gjerne varierer litt fra år til år. Det holder i massevis.

Om jeg skal ha en julesammenkomst i romjula kjøper jeg en kransekake. Holder i massevis om man ikke skal trille inn i det neste året.

Ja vi må bare ha dem ellers blir det ikke jul:)

Skrevet

Hvorfor er de obligatoriske? Gammel vane? Er det noen som savner dem hvis de ikke bakes?

Det blir ikke jul uten julebaksten + at sjarmen med å bake før jul blir også borte.

Skrevet

Hos oss ble det igjen så mye småkaker i fjor, var tydeligvis bare skrytet på ham som påsto han elsket småkaker og spiste alt!

Så i år har han "bestilt" toscakake, fyrstekake og sjokoladekake. Sjokoladekaka skal han bake selv da. :o) Tenkte å bake i helga, men såvidt jeg vet er det fremdeles ingen fryser i huset så... *Sende ham en sms*

Ååå toscakake det er godt det!

Jeg har bare ikke spist det på mange år.

mimrer tilbake til bestemors nydelige toscakake.

Det er helt sikkert bedre å bake kaker enn å lage småkaker for det har man mere lyst på etter svære mettsomme julemiddager.

Skrevet

Ååå toscakake det er godt det!

Jeg har bare ikke spist det på mange år.

mimrer tilbake til bestemors nydelige toscakake.

Det er helt sikkert bedre å bake kaker enn å lage småkaker for det har man mere lyst på etter svære mettsomme julemiddager.

Jeg har aldri laget toscakake selv og har ikke spist det på 20 år tenker jeg, det var min mormor som pleide å lage det. :o) Men jeg gleder meg til både å bake og å smake!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...