Gå til innhold

Hva blir dette regnestykket

Anbefalte innlegg

Skrevet

Herregud - hva er klokkeslettet 07:15 minus 2 timer 40 minutter?

er ikke det klokka 04:35?

Herreminhatt for noen regnestykker de har i 4.klasse nå!!!!! hun få rjo ikke lagt seg -og vi vrir hjernen her - hehe

Skrevet

Jo, 04.35 er riktig.

Takk! -da kan hun legge seg! Fanken at det går opp i 60 og ikke i 100 -hehe

Gjest Princess Peach
Skrevet

Takk! -da kan hun legge seg! Fanken at det går opp i 60 og ikke i 100 -hehe

Vet ikke hvordan man regner det ut, jeg bare ser for meg urskiva og teller bakover! :)

Skrevet

Vet ikke hvordan man regner det ut, jeg bare ser for meg urskiva og teller bakover! :)

Det var det jeg også gjorde - så hun fikk lagt seg.....

Skrevet

Husk bare at du må låne 60 og ikke 10 når du må låne. Så går det som et vanlig regnestykke.

Skrevet

Husk bare at du må låne 60 og ikke 10 når du må låne. Så går det som et vanlig regnestykke.

AHA!

Skrevet

Det var det jeg også gjorde - så hun fikk lagt seg.....

Kan man ikke låne 60 minutter av timene da og så regne vanlig?

Jeg regna noen sånne for noen mnd siden ;o)

Skrevet

Kan man ikke låne 60 minutter av timene da og så regne vanlig?

Jeg regna noen sånne for noen mnd siden ;o)

Jeg må jammen si det er høyt nivå for 9-åringer! .........eller? hehe

Skrevet

Jeg må jammen si det er høyt nivå for 9-åringer! .........eller? hehe

Tja, det var i hvert fall jeg som regnet og forklarte her i huset. Han hadde ikke peiling, bortsett fra at det var 60 minutter i en time.

Jeg tror jeg var mye eldre da jeg lærte det :o)

Skrevet

Har din fjerdeklassing Multi-boka?

I forrige uke var det noen grusomme regnestykker der man skulle regne ut hvor mange timer det var mellom de ulike tidssonene osv. Var jo nesten slik at vi voksne måtte vri hjerna også ;-)

Forøvrig er den matteboka ellers kjempefin og jentungen liker den veldig godt. Beste matteboka hun har hatt!

Skrevet

Har din fjerdeklassing Multi-boka?

I forrige uke var det noen grusomme regnestykker der man skulle regne ut hvor mange timer det var mellom de ulike tidssonene osv. Var jo nesten slik at vi voksne måtte vri hjerna også ;-)

Forøvrig er den matteboka ellers kjempefin og jentungen liker den veldig godt. Beste matteboka hun har hatt!

*flyr og sjekker* - JO! det er den.

Skrevet

Hallo... Det er jo bare å først regne to timer tilbake, det blir 0515. Og førti minutter tilbake derfra blir 0435. Hvor vanskelig kan det være?;-)

Skrevet

Hallo... Det er jo bare å først regne to timer tilbake, det blir 0515. Og førti minutter tilbake derfra blir 0435. Hvor vanskelig kan det være?;-)

Ja - sånn gjorde jeg også ;)

Skrevet

Vær glad for at hun utfordres :)

Åja - hun er så glup at jeg blir helt skremt innimellom :)

Skrevet

Åja - hun er så glup at jeg blir helt skremt innimellom :)

Det er trøndergenene det, vuttu!

Skrevet

Det er trøndergenene det, vuttu!

Ja - og så er hun produsert i Trøndelag til og med :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...