Gå til innhold

Rotekte Eli

Anbefalte innlegg

Skrevet

he-he....du er et meget godt eksempel på en som kritiserer Eli for hva hun har gjort - og i samme åndedrag gjør nøyaktig det samme selv.

Men dobbeltmoral er vel også en moral....?

Eller evner du bare ikke å se hvor selvmotsigende det er det du sier - så fremt du ikke selv synes du passer inn i din egen definisjon av Eli da.

I så fall har du dine ord i behold...:-)

Jeg er HELT uenig med deg.

Altså: Eli Hagen kaster ut en rekke mer eller mindre sårende karakteristikker av folk.

Dette må jo føre til reaksjoner, både fra de som henges ut, deres pårørerende og folk flest.

Det betyr ikke at man ønsker Eli kneblet eller steinet. Men det må være lov å si at utttalelsene hennes oser av smålighet, intoleranse og sjalusi - uten at man skal bli beskyldt for å bruke samme midler som hun gjør.

• Svar 113
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• musikeren

24

• Goliath

16

• flisa

14

• Babette

12

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Nå handla ikke filmen om gymnaslæreren om SV da.

Jo takk, jeg er oppmerksom på det. Derfor skrev jeg da også "en parallell..".

Skrevet

Du glemmer ekstremsjalusi.

Jeg har møtt på Eli og Carl en del ganger i løpet av årene, og de har alltid holdt godt tak i hverandre. Til nå har jeg syntes det har vært litt søtt. De har sett ut som et forelsket tenåringspar der de går hånd i hånd.

Men det var helt til nå.

Etter diverse Eli-intervjuer forstår jeg at denne maniske leiinga ikke er et resultat av forelskelse. Det er resultat av kontroll. En sykelig kontrolltrang fra Elis side.

Slipper hun hånda til Carl kan han være utro. Og det kan skje på null komma nix. Hun vet jo aldri, denne Eli.

Selv Anne Enger var han nær ved å feie over da hun slapp hånda hans ved et par anledninger.

Skrevet

he-he....du er et meget godt eksempel på en som kritiserer Eli for hva hun har gjort - og i samme åndedrag gjør nøyaktig det samme selv.

Men dobbeltmoral er vel også en moral....?

Eller evner du bare ikke å se hvor selvmotsigende det er det du sier - så fremt du ikke selv synes du passer inn i din egen definisjon av Eli da.

I så fall har du dine ord i behold...:-)

Du har helt rett når det gjelder musikeren..han har sikkert samme snevre utsyn og enkle verdensanskuelse som Eli Hagen, dog fra hver sin side.

Uansett er det trist at slikt skvalder som det Eli Hagen serverer, skal føre til så mye oppmerksomhet og gratis reklame.

Se og Hør-massene med media som velvillig support, hausser makkverket til de store høyder. Et samfunn i forfall.

Skrevet

Jeg har møtt på Eli og Carl en del ganger i løpet av årene, og de har alltid holdt godt tak i hverandre. Til nå har jeg syntes det har vært litt søtt. De har sett ut som et forelsket tenåringspar der de går hånd i hånd.

Men det var helt til nå.

Etter diverse Eli-intervjuer forstår jeg at denne maniske leiinga ikke er et resultat av forelskelse. Det er resultat av kontroll. En sykelig kontrolltrang fra Elis side.

Slipper hun hånda til Carl kan han være utro. Og det kan skje på null komma nix. Hun vet jo aldri, denne Eli.

Selv Anne Enger var han nær ved å feie over da hun slapp hånda hans ved et par anledninger.

Hehe, et utsagn jeg bet meg merke i fra Eli, var at hun omtalte sjefsrivalinnen Siv Jensen som "20 år yngre" enn henne. Men det må da være bortimot 30 år mellom dem? Er ikke Eli godt over 60, og Siv ca. 35, tro?

Skrevet

Hehe, et utsagn jeg bet meg merke i fra Eli, var at hun omtalte sjefsrivalinnen Siv Jensen som "20 år yngre" enn henne. Men det må da være bortimot 30 år mellom dem? Er ikke Eli godt over 60, og Siv ca. 35, tro?

Jeg er litt usikker på hvor gammel Eli er. Hun har en sånn ubestemmelig alder. Et sted mellom 40 og 80 et sted. Det er umulig å se på henne.

Isj, hadde dama bare hatt nok vett til å holde kjeft så hadde hun gått inn i historien som dama med håret. Men nå går hun inn i historien som politikerfrua med arbeidsuka i Se og Hør.

Skrevet

Men det var helt til nå.

Og nå kom jeg på at jeg leste en gang, eller så i et intervju med dem, at på alle FrP-fester danser Carl kun med Eli.

Ingen andre kvinner til stede har noengang fått "låne ham" til en dans.

Den gangen mener jeg de begrunnet det med at det ville bli så vanskelig for ham å gjøre alle til lags (blæh), så av den grunn valgte de at han bare skulle holde seg til sin kone når dansen gikk.

Men det spørs nok om det er fruen som har befalt ...

Skrevet

innlegget oser også av stigmatisering av folk som stemmer frp.

Er imot enhver form av stempling og det burde da gå ann å diskutere temaene og uenighetene.Folk som i sin argumentasjon stempler andre uvitenende i en krangel har etter min mening alleredet bevist at de ikke kan komme med motargumenter . Det å behandle alle med respekt er en forutsetning for å ha et bra debattklima og et demokrati med reell ytringsfrihet hvor alle kan delta i samfunnsdebatten uten å bli stemplet som det ene og det andre uavhengig av utdannelsesbakgrunn,partitilhørighet,religion etc. Det vitner om mangel på respekt. Helt greit å være uenig. Men å ty til at folk er "dumme" "uvitne" er lavmål i debatten og noe en bør holde seg for god til.

Forøvrig er jeg enig i at Eli Hagen sin bok er pinlig. Hvem hadde vel uansett giddet å lese en kjærlighetshistorie mellom Henne og Hagen..Er all gørra hun har puttet inn der som gjør at den selger.Er ikke uten grunn til at både ukeblader og tabloidaviser med såkalt kjendisstoff og "sladder" selger såpass bra i norge.

Skrevet

Og jeg ville slå foten under deg, så vakker og skjønn er jeg!

*mjau*

Gjest theoline
Skrevet

Til mer den dama er i media, desto dummere virker hun, håper for hennes del at hun trer ut av rampelyset snart!

Jeg er ikke så veldig opptatt av politikk, men akkurat Frp har jeg fått med meg at ikke har den mest gjennomtenkte og bunnsolide politikken.

Men de får jo stemmer da, så noen liker vel disse enkle løsningene som partiet har på vanskelige politiske saker, kanskje fordi det befrir dem å tenke så veldig langt?

Jeg tror ikke jeg skal lese den boken, bare så det er sagt...

Skrevet

innlegget oser også av stigmatisering av folk som stemmer frp.

Er imot enhver form av stempling og det burde da gå ann å diskutere temaene og uenighetene.Folk som i sin argumentasjon stempler andre uvitenende i en krangel har etter min mening alleredet bevist at de ikke kan komme med motargumenter . Det å behandle alle med respekt er en forutsetning for å ha et bra debattklima og et demokrati med reell ytringsfrihet hvor alle kan delta i samfunnsdebatten uten å bli stemplet som det ene og det andre uavhengig av utdannelsesbakgrunn,partitilhørighet,religion etc. Det vitner om mangel på respekt. Helt greit å være uenig. Men å ty til at folk er "dumme" "uvitne" er lavmål i debatten og noe en bør holde seg for god til.

Forøvrig er jeg enig i at Eli Hagen sin bok er pinlig. Hvem hadde vel uansett giddet å lese en kjærlighetshistorie mellom Henne og Hagen..Er all gørra hun har puttet inn der som gjør at den selger.Er ikke uten grunn til at både ukeblader og tabloidaviser med såkalt kjendisstoff og "sladder" selger såpass bra i norge.

Helt enig med deg - og boka hennes rammer nok mest barna hennes og mannen sine. Vemmelig.

Skrevet

Men det var helt til nå.

hihi

Skrevet

Du har helt rett når det gjelder musikeren..han har sikkert samme snevre utsyn og enkle verdensanskuelse som Eli Hagen, dog fra hver sin side.

Uansett er det trist at slikt skvalder som det Eli Hagen serverer, skal føre til så mye oppmerksomhet og gratis reklame.

Se og Hør-massene med media som velvillig support, hausser makkverket til de store høyder. Et samfunn i forfall.

Det er jeg helt enig i.

Jeg har ikke spesielt høye tanker om Eli selv, men synes det blir forholdsvis artig å lese om alle de personangrep som nå rettes mot henne - fordi hun har gjort akkurat det samme som de som karakteriserer henne nå gjør.

Hadde folk (og spesielt de som er blitt kommentert i boka)hatt litt mer vett, så hadde de bare flirt av dette - og så lagt ballen død.

Men nå hauser de dette opp og skaper masse gratis reklame for boka (som jeg er HELT sikker på at Eli gliser godt av) og muligens ytterligere sympati for Frp blant mange (folk er enkle).

Og forsøker man å påpeke noe slikt, så kan du være sikker på at du straks blir plassert blant "brunskjortene"...he-he...

Skrevet

Men det var helt til nå.

he-he....og like mye rett kan du ha i det, som Eli kan ha rett i en del av de karakteristikker hun gir av andre i boka si...:-)

Skrevet

Altså: Eli Hagen kaster ut en rekke mer eller mindre sårende karakteristikker av folk.

Dette må jo føre til reaksjoner, både fra de som henges ut, deres pårørerende og folk flest.

Det betyr ikke at man ønsker Eli kneblet eller steinet. Men det må være lov å si at utttalelsene hennes oser av smålighet, intoleranse og sjalusi - uten at man skal bli beskyldt for å bruke samme midler som hun gjør.

Det er riktig, og det er ikke alle kommentarer som passer inn i det jeg skriver.

Men f.eks musikeren som skriver:

"Smålighet, besteborgerlighet, dumhet, fordomsfullhet, intoleranse, lettere paranoia, manglende evne til å sette seg inn i andres situasjon, manglende evne til å faktisk forstå konsekvensen av det hun sier. For å nevne noe av det viktigste."

passe godt inn i de jeg beskriver i forrige innlegg.

For han omtaler dama, og ikke innholdet i boka - vilket svært mange med han gjør.

Skrevet

Eli Oddveig Engum Hagen

er født 26.oktober 1947

og Siv Jensen f. 1.juni 1969

da er hun 22 år yngre :)

Skrevet

Jeg er litt usikker på hvor gammel Eli er. Hun har en sånn ubestemmelig alder. Et sted mellom 40 og 80 et sted. Det er umulig å se på henne.

Isj, hadde dama bare hatt nok vett til å holde kjeft så hadde hun gått inn i historien som dama med håret. Men nå går hun inn i historien som politikerfrua med arbeidsuka i Se og Hør.

Hihi.

Men det verste er at jeg nok kommer til å lese boka hvis jeg får sjansen...

Ellers har jeg atskillig mere sympati med Bjørg Bondevik. Hun har nok måttet ofre en del og bite i seg både det ene og det andre. Men hun ville aldri eksponere seg på en slik måte som Eli gjør.

Skrevet

En kommenatr til:

Å si som du gjør at:

"Men det må være lov å si at utttalelsene hennes oser av smålighet, intoleranse og sjalusi - uten at man skal bli beskyldt for å bruke samme midler som hun gjør."

blir også svært nært å gjøre nøyaktig det samme som hun gjør.

For hva mener du er den store forskjellen her?

Skrevet

Ja. Jeg er alvorlig bekymra over samfunnsutviklinga. Synes jeg ser en fordumming og forenkling, og en mangel på tenking som skremmer meg. At så mange kjøper Se og Hør istedet for seriøse aviser sier sitt.

Men pendelen svinger. Snart blir det vel in å følge litt med i samfunnet igjen.

Tenk på hvor - etter måten - ofte mange Dolere spør etter en bestemt nyhet, som da har versert på forsidene i seks store aviser eller noe i dagesvis.

Det er veldig mange som aldri åpner en avis, bare til nød er innom nettavisene, og da bare merker seg den siste voldtekten.

Ingen respekt fra min side for folk som ikke får med seg vanlig avislesing. I alle fall syns jeg ikke de skulle få lov å stemme...

Skrevet

Eli Oddveig Engum Hagen

er født 26.oktober 1947

og Siv Jensen f. 1.juni 1969

da er hun 22 år yngre :)

Takk, (men pokker også). Da har hun sine ord i behold! Hun har altså ikke fylt 60.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...