Gå til innhold

Kakerlakkene av Jo Nesbø

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke les her dere som har tenkt å lese den eller som holder på å lese den!

Jeg ble nettopp ferdig med alle bøkene om Harry Hole. Har leste dem i litt tilfeldig rekkefølge (Rødstrupe, Frelseren, Marekors, Sorgenfri, Flaggermusmannen og Kakerlakkene). Har likt bøkene veldig godt - men nå kjenner jeg at jeg er litt mett på ham!

Koste meg med den siste (Kakerlakkene) - men syntes det ble så overdrevent og dumt på slutten. Mulig ikke jeg skjønte alt... Hvorfor måtte han bruke det boret? Hvorfor kunne han ikke vente noen sekunder når han hørte at politiet var på vei opp stigen. Ingen flere kuler - begge to helt utmattet og skadet..... Syntes det ble så teit! Og klarte ikke helt å få med meg hvem som var pedofil og hvem som jobbet mot det.... Litt mange navn og litt mange roller. Er det jeg som er litt for enkel oppe i hodet mitt?

Ellers er jo disse historiene fantastisk spennende og kompliserte!!!!

Men nå må jeg over på noe helt annet av litteratur. Er litt overspist på Jo Nesbø....inntil det kommer en ny bok!

Skrevet

Kakerlakkene er bok 2 av 6 så du har snudd rekkefølgen helt på hodet. :o)

Ikke at de MÅ leses i rekkefølge, men jeg synes de bør det. Nå er det såpass lenge siden jeg leste Kakerlakkene at jeg ikke husker den engang, men jeg har likt alle bøkene hans veldig godt.

Skrevet

Kakerlakkene er bok 2 av 6 så du har snudd rekkefølgen helt på hodet. :o)

Ikke at de MÅ leses i rekkefølge, men jeg synes de bør det. Nå er det såpass lenge siden jeg leste Kakerlakkene at jeg ikke husker den engang, men jeg har likt alle bøkene hans veldig godt.

Ja vet det. Begynte med Rødstrupe etter råd herfra. Da hadde jeg aldri hørt om Nesbø før. Det var i vinter.

Så kom Frelseren, og jeg heiv meg på bølgen. Så fant jeg ut at jeg skulle lese noen tidligere bøker - men glemte de to eldste! Så den siste uka har jeg slukt dem og....

Skrevet

Ja vet det. Begynte med Rødstrupe etter råd herfra. Da hadde jeg aldri hørt om Nesbø før. Det var i vinter.

Så kom Frelseren, og jeg heiv meg på bølgen. Så fant jeg ut at jeg skulle lese noen tidligere bøker - men glemte de to eldste! Så den siste uka har jeg slukt dem og....

I de første 4-5 bøkene (husker ikke helt) dreier jo en del seg om han politiskurken og dersom man da ikke har lest Flaggermusmannen først så blir man kanskje lett forvirret?

hare1365380455
Skrevet

Du skulle ha lest bøkene i rekkefølge, for bøkene blir bare bedre og bedre... Og de henger liksom sammen, i alle fall de tre som kalles Oslo-triologien. :)

Hva skal du lese nå da? Jeg tenker Staalesen.....

Skrevet

Du skulle ha lest bøkene i rekkefølge, for bøkene blir bare bedre og bedre... Og de henger liksom sammen, i alle fall de tre som kalles Oslo-triologien. :)

Hva skal du lese nå da? Jeg tenker Staalesen.....

Ja, jeg skjønte jo det etterhvert da.... :-P Og jeg forstod mer og mer av det som lå bak etterhvert....

Men hvilke tre er det som er Oslo Trilogien? Tipper Rødstrupe, Marekors og Sorgenfri?

Aner ikke. Tror jeg skal ha en krim-pause. Har litt lyst på mer historisk igjen (ble vanvittig fascinert av de Arnt fra Gothia-bøkene). Noen her nevnte Vera Henriksen sine bøker fra middelalderen. Kanskje de?

Men Frelseren er vel også plassert i Oslo?

hare1365380455
Skrevet

Ja, jeg skjønte jo det etterhvert da.... :-P Og jeg forstod mer og mer av det som lå bak etterhvert....

Men hvilke tre er det som er Oslo Trilogien? Tipper Rødstrupe, Marekors og Sorgenfri?

Aner ikke. Tror jeg skal ha en krim-pause. Har litt lyst på mer historisk igjen (ble vanvittig fascinert av de Arnt fra Gothia-bøkene). Noen her nevnte Vera Henriksen sine bøker fra middelalderen. Kanskje de?

Men Frelseren er vel også plassert i Oslo?

Ja, det er de bøkene. Frelseren har også handling i Oslo, men i de andre henger en sak sammen og går videre i neste bok.

God leselyst! :D

http://www2.aschehoug.no/lf/jonesbo/

Skrevet

Ja, det er de bøkene. Frelseren har også handling i Oslo, men i de andre henger en sak sammen og går videre i neste bok.

God leselyst! :D

http://www2.aschehoug.no/lf/jonesbo/

Jeg leste faktisk sorgenfri og Marekors i riktig rekkefølge!

Og til slutt Flaggermusmannen og Kakerlakkene i riktig rekkefølge!

Kunne vært (litt) verre? :-)

hare1365380455
Skrevet

Jeg leste faktisk sorgenfri og Marekors i riktig rekkefølge!

Og til slutt Flaggermusmannen og Kakerlakkene i riktig rekkefølge!

Kunne vært (litt) verre? :-)

Hehe, det gikk jo bra! Du ble bare litt forvirret...;) *mobber litt*

En annen gang, om noen år, kan du lese de i rekkefølge. Men det var jo ingen stor krise.. :D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...