Gå til innhold

Autokorrektur

Anbefalte innlegg

Skrevet

Grrr... Når jeg skal skrive litteraturliste så kommer det med jevne mellomrom opp et vindu som tilbyr meg å installere autokorrektur. Det er så utrolig irriterende når den popper opp hele tiden for jeg må jo trykke den vekk hver gang!

Går det an å få bort den? Hvordan?

Skrevet

Akkurat den har jeg ikke vært borte i, men gå inn på Tools (Verktøy) - AutoCorrect Options - og fjern kryss ved relevante valg der.

Skrevet

Akkurat den har jeg ikke vært borte i, men gå inn på Tools (Verktøy) - AutoCorrect Options - og fjern kryss ved relevante valg der.

Takk for svar, men nå har jeg vært der inne og trykket på noen kryss og nå dukker jo det autokorrekturvinduet opp oftere enn noen gang! :-O Nå husker jeg ikke hva som var krysset av i utgangspunktet... Hvilke kryss bør være der for at det ikke skal poppe opp hele tiden? Hvilke har du krysset av?

Skrevet

Takk for svar, men nå har jeg vært der inne og trykket på noen kryss og nå dukker jo det autokorrekturvinduet opp oftere enn noen gang! :-O Nå husker jeg ikke hva som var krysset av i utgangspunktet... Hvilke kryss bør være der for at det ikke skal poppe opp hele tiden? Hvilke har du krysset av?

Hos meg er det meste krysset av på AutoCorrect-fanen, med unntak av det nederste (om Autocorrect forslag fra stavekontrollen).

Men er det AutoCorrect du mener, eller kan det være Autoformat (som ligger under samme menyvalg)?

Beklager at jeg ikke kan hjelpe skikkelig med dette...

Skrevet

Hos meg er det meste krysset av på AutoCorrect-fanen, med unntak av det nederste (om Autocorrect forslag fra stavekontrollen).

Men er det AutoCorrect du mener, eller kan det være Autoformat (som ligger under samme menyvalg)?

Beklager at jeg ikke kan hjelpe skikkelig med dette...

Det vinduet som kommer opp sier noe sånt som: "Microsoft Word kan ikke bruke autokorrektur-lister. Denne funksjonen er ikke installert. Vil du installere den nå?"

Min er vel krysset av sånn som din tror jeg. Men takk for at du forsøkte i hvert fall :)

Skrevet

Det vinduet som kommer opp sier noe sånt som: "Microsoft Word kan ikke bruke autokorrektur-lister. Denne funksjonen er ikke installert. Vil du installere den nå?"

Min er vel krysset av sånn som din tror jeg. Men takk for at du forsøkte i hvert fall :)

Hm, merkelig, har aldri fått noen slik feilmelding.

Har du forsøkt å fjerne krysset for "Replace text as you type" (beklager, engelsk versjon her), det er det valget som står over listen av ord med "replace - with".

Skrevet

Har du forsøkt å fjerne krysset for "Replace text as you type" (beklager, engelsk versjon her), det er det valget som står over listen av ord med "replace - with".

Jeg får den feilmeldingen stadig vekk, jeg tror rett og slett installeringen av Word ikke er helt fullstendig.

Skrevet

Funker ikke det heller nei... Det kan nok være som Lillemus sier. Så jeg får bare prøve å leve med det :-/

Skrevet

Funker ikke det heller nei... Det kan nok være som Lillemus sier. Så jeg får bare prøve å leve med det :-/

Eller installere Word på nytt, og få med alle funksjoner? :-)

Skrevet

Eller installere Word på nytt, og få med alle funksjoner? :-)

Eller bare være lat og holde ut til noen kommer og hjelper meg ;o)

Skrevet

Eller bare være lat og holde ut til noen kommer og hjelper meg ;o)

Hehe, selvsagt også en mulighet :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...