Gå til innhold

Når skjermen er for liten?

Gjest ikke datanerd - ennå - men snart!

Anbefalte innlegg

Gjest ikke datanerd - ennå - men snart!
Skrevet

Jeg har det problemet at av og til blir bildet på skjermen for stort, slik at jeg ikke "får tak i" lenker og slikt nederst eller på kantene av bildet.

Hvordan kan jeg få bildet mindre?

Hvorfor er det bare på noen få bilder - altså internettsider - at dette skjer? Denne siden,DOL, f.eks., er akkurat passe for min skjerm. Men da jeg skulle inn på en interessant side (http://www.laerelyst.com/ ) ble altså bildet "for stort" for skjermen. Dermed får jeg ikke tak i alle søkemulighetene på siden.

Hvis jeg gjør noe med instillingen på min maskin, vil da alle bilder bli mindre - og altså f.eks. DOL bli mindre enn den er nå? Eller foretar man innstilling for en og en nettside?

Ja, så "elementære" ting lurer jeg altså på i dag, men bare vent, jeg er

Skrevet

Hjelper det å gå på "vis" og velg "teksstørrelse" og velge litt mindre skrift da?

Skrevet

Den siden du linker til er veldig klønete kodet; om noen besøker den med lavere skjermoppløsning enn 1280x1024 så får man hverken tak i nederste del av menyen eller det mailinglistefeltet til høyre for logoen. Det er det første nettstedet jeg har opplevd dette med; andre nettsteder kan også være kodet for høy oppløsning men da dukker det i det minste opp scrollefelt slik at man kan navigere sånn noenlunde allikevel.

Jeg vil tipse deg om at du kan endre skjermoppløsningen din under Startknappen - Kontrollpanel - Utseende og Temaer. Den vanligste innstillingen i dag er vel 1024x768; mange velger enda høyere oppløsning enn dette (selv bruker jeg gjerne 1280x1024 eller på laptopen 1280x800).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...