Gå til innhold

hjelp

Gjest demiurgen

Anbefalte innlegg

Gjest demiurgen

hei

jeg har veldig vondt på høyre side av ribbeina. det gjør veldig vondt når jeg puster inn. det stikker som om noen setter en kniv inn der. når jeg legger meg horisontalt flytter smerten seg over til ryggen, ikke all smerten, det gjør fortsatt vondt foran på brystet, men når jeg sitter gjør det ikke vondt på ryggen.

hvis jeg har forstuet et ribbein eller to hva gjør jeg da? holde senga. jeg har holdt meg i ro de siste 4 dagene men det har ikke blitt noe bedre... tror du det kan være lunger eller hjerter?? jeg håper det bare er noe med noen muskler... vær så snill å hjelp meg... på forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

demiurgen.

For meg høres det ut som dette er en ribbeinskade eller muskelskade. Da gjør det vondt uansett hvordan du ter deg, men blir værre ved hoste, hark og når du trekker pusten dypt.

Men er du i tvil om dette, bør legen se deg. Forøvrig tar det gjerne 3-4 uker før smertene ved en ribbein skade gir seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...