Gjest this is a signature Skrevet 26. november 2006 Skrevet 26. november 2006 Ser ikke forskjellen. Marits ambisjoner er sikkert ikke noe mindre enn Marions. Men hun har ikke lykkes der borte, og kjører derfor den maksimale kommers hun kan oppnå i det norske markedet. Den enes kommers er ikke noe mer legitim enn den andres. Hvis et produkt hadde lykkes i Norge, men ikke i USA, så er altså produktet mindre kommersielt? Syns du ikke det høres litt dumt ut? Det er ihvertfall vansleligere å komme igjennom nåløyet når man skriver musikken selv, sammenliknet med at noen skriver låtene for deg.. Man er på en måte "sikret" popularitet da. Hvordan vet du at ambisjonene til ML er å være så kommers som mulig? 0 Siter
Gjest this is a signature Skrevet 26. november 2006 Skrevet 26. november 2006 Ser ikke forskjellen. Marits ambisjoner er sikkert ikke noe mindre enn Marions. Men hun har ikke lykkes der borte, og kjører derfor den maksimale kommers hun kan oppnå i det norske markedet. Den enes kommers er ikke noe mer legitim enn den andres. Hvis et produkt hadde lykkes i Norge, men ikke i USA, så er altså produktet mindre kommersielt? Syns du ikke det høres litt dumt ut? Innlegget skrevet av Zombiebob i Åpent forum 26/11-2006 klokken 11:24 -------------------------------------------------------------------------------- Re: Meatloaf Blås i kverulantene her. Det er en åpenbar forskjell på Marit musikalske integritet og Marion Rav(e)ns (sukk) markedstilpasning og markedsføringsstunt. Tipper de du krangler med her ikke engang har hørt albummet hennes. Their loss. - Zombiebob 0 Siter
Gjest this is a signature Skrevet 26. november 2006 Skrevet 26. november 2006 _Nemlig_ :-) "..................................." Innlegget skrevet av Zombiebob i Åpent forum 26/11-2006 klokken 11:24 -------------------------------------------------------------------------------- Re: Meatloaf Blås i kverulantene her. Det er en åpenbar forskjell på Marit musikalske integritet og Marion Rav(e)ns (sukk) markedstilpasning og markedsføringsstunt. Tipper de du krangler med her ikke engang har hørt albummet hennes. Their loss. - Zombiebob 0 Siter
Gjest this is a signature Skrevet 26. november 2006 Skrevet 26. november 2006 Ser ikke forskjellen. Marits ambisjoner er sikkert ikke noe mindre enn Marions. Men hun har ikke lykkes der borte, og kjører derfor den maksimale kommers hun kan oppnå i det norske markedet. Den enes kommers er ikke noe mer legitim enn den andres. Hvis et produkt hadde lykkes i Norge, men ikke i USA, så er altså produktet mindre kommersielt? Syns du ikke det høres litt dumt ut? Jeg har albumet til Marit Larsen. Kunne aldri falt meg inn å kjøpe albumet til Marion Ravn. Det er en smule for kommerst i mine ører. Albumet til Marit er ikke så kommerst. 0 Siter
Gjest this is a signature Skrevet 26. november 2006 Skrevet 26. november 2006 _Nemlig_ :-) "..................................." Jeg har albumet til Marit Larsen. Kunne aldri falt meg inn å kjøpe albumet til Marion Ravn. Det er en smule for kommerst i mine ører. Albumet til Marit er ikke så kommerst. 0 Siter
Gjest this is a signature Skrevet 26. november 2006 Skrevet 26. november 2006 _Nemlig_ :-) "..................................." Det glemte jeg å si: Marit Larsen låter ikke som alle andre, men det gjør Marion..MR er mer mainstream.. 0 Siter
Gjest this is a signature Skrevet 26. november 2006 Skrevet 26. november 2006 Ser ikke forskjellen. Marits ambisjoner er sikkert ikke noe mindre enn Marions. Men hun har ikke lykkes der borte, og kjører derfor den maksimale kommers hun kan oppnå i det norske markedet. Den enes kommers er ikke noe mer legitim enn den andres. Hvis et produkt hadde lykkes i Norge, men ikke i USA, så er altså produktet mindre kommersielt? Syns du ikke det høres litt dumt ut? Det glemte jeg å si: Marit Larsen låter ikke som alle andre, men det gjør Marion..MR er mer mainstream.. 0 Siter
Gemini Skrevet 26. november 2006 Skrevet 26. november 2006 Det er ihvertfall vansleligere å komme igjennom nåløyet når man skriver musikken selv, sammenliknet med at noen skriver låtene for deg.. Man er på en måte "sikret" popularitet da. Hvordan vet du at ambisjonene til ML er å være så kommers som mulig? Marion Ravn skrive mye av musikken sin selv da. Ikke alt, det er jeg klar over, men jeg tror hun har skrevet det meste på solo-albumet sitt, faktisk. 0 Siter
Prozak Skrevet 26. november 2006 Skrevet 26. november 2006 Jeg har albumet til Marit Larsen. Kunne aldri falt meg inn å kjøpe albumet til Marion Ravn. Det er en smule for kommerst i mine ører. Albumet til Marit er ikke så kommerst. *Ler* Kommersiellt eller ikke kommersiellt kan ikke måles ut i fra personlig smak. Dette blir for dumt, så jeg tenker vi avslutter her. "..........................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 26. november 2006 Skrevet 26. november 2006 Det glemte jeg å si: Marit Larsen låter ikke som alle andre, men det gjør Marion..MR er mer mainstream.. Tullprat. Det er nøyaktig det samme fjolleriet de synger om, og begge er flinke til å synge. Det hjelper ikke at den ene skriver tekstene sine selv, og at den andre har tekstforfattere, når resultatet er nøyaktig samme mølet. Begge tilfellene er 100% kommersiell listemusikk, punktum. "..........................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 26. november 2006 Skrevet 26. november 2006 Ser ikke forskjellen. Marits ambisjoner er sikkert ikke noe mindre enn Marions. Men hun har ikke lykkes der borte, og kjører derfor den maksimale kommers hun kan oppnå i det norske markedet. Den enes kommers er ikke noe mer legitim enn den andres. Hvis et produkt hadde lykkes i Norge, men ikke i USA, så er altså produktet mindre kommersielt? Syns du ikke det høres litt dumt ut? "Hvis et produkt hadde lykkes i Norge, men ikke i USA, så er altså produktet mindre kommersielt? Syns du ikke det høres litt dumt ut?" Det høres ut som noe jeg selv kunne sagt i min ungdom, før jeg vokste av meg de tullete kvalitets-forestillingene i forhold til musikk som man ser blant alle unge som har "skjønt det". "......................................" 0 Siter
Gemini Skrevet 26. november 2006 Skrevet 26. november 2006 Taaakk! Så dem nettopp på vh! og jeg elsker den sangen! Og så står ikke hennes nsvn der... Du kan se videoen så mye du bare orker på http://www.youtube.com/watch?v=ZbXvImgwfSs 0 Siter
Gjest this is a signature Skrevet 27. november 2006 Skrevet 27. november 2006 Tullprat. Det er nøyaktig det samme fjolleriet de synger om, og begge er flinke til å synge. Det hjelper ikke at den ene skriver tekstene sine selv, og at den andre har tekstforfattere, når resultatet er nøyaktig samme mølet. Begge tilfellene er 100% kommersiell listemusikk, punktum. "..........................................." Blir provosert når du sier at begge deler er samme fjolleriet - tilogmed Marit selv sier at de to har veldig ulik musikksmak. Marion er fortsatt MER kommers og mainstream enn Marit. 0 Siter
Prozak Skrevet 27. november 2006 Skrevet 27. november 2006 Blir provosert når du sier at begge deler er samme fjolleriet - tilogmed Marit selv sier at de to har veldig ulik musikksmak. Marion er fortsatt MER kommers og mainstream enn Marit. Du får bli så provosert du vil. Med "samme fjolleriet" mener jeg selvsagt ikke at musikken er lik. Men begge to er 100% kommersielle, enkelt og greit. Det ene er hverken mer "ekte", "originalt" eller hva slags tullete betegnelser du måtte ønske å bruke på det. Det er listemusikk, laget utelukkende for å selge. Altså, 100% kommersiellt. Som nesten all annen listemusikk. "........................................" 0 Siter
Gjest this is a signature Skrevet 27. november 2006 Skrevet 27. november 2006 Du får bli så provosert du vil. Med "samme fjolleriet" mener jeg selvsagt ikke at musikken er lik. Men begge to er 100% kommersielle, enkelt og greit. Det ene er hverken mer "ekte", "originalt" eller hva slags tullete betegnelser du måtte ønske å bruke på det. Det er listemusikk, laget utelukkende for å selge. Altså, 100% kommersiellt. Som nesten all annen listemusikk. "........................................" Hva legger du i ikke-kommers musikk? Kom med konkrete eksempler. 0 Siter
Prozak Skrevet 27. november 2006 Skrevet 27. november 2006 Hva legger du i ikke-kommers musikk? Kom med konkrete eksempler. Veldig lite musikk er direkte ikke-kommers, men en del mindre kjent (naturlig nok) musikk er ikke drevet av kommersielle interesser. Ta en titt på musikk fra plateselskapet Rune Gramofon, f.eks. Mye veldig smalt, og veldig lite kommersiellt. ".........................................." 0 Siter
hidi Skrevet 30. november 2006 Forfatter Skrevet 30. november 2006 Du kan se videoen så mye du bare orker på http://www.youtube.com/watch?v=ZbXvImgwfSs Kunne ikke svare deg, har vært utestengt. Men vil takke sååå mye for linken! Koser meg gløgg...! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.