BessieBie Skrevet 24. november 2006 Skrevet 24. november 2006 Lagde noen kjempegode fløtekarameller til jul i fjor, og vil gjenta det i år (når tiden er inne..). De jeg lagde i fjor ble oppbevart i kjøleskapet, men så snart de ble romtempererte ble de så klissete. Tenkte på å pakke inn en og en, men det blir jo sinnsykt med arbeid, og kanskje de bare klistrer seg fast i papiret. Kanskje det funker å rulle de i melis? Noen som har prøvd det, eller har et annet lurt triks? 0 Siter
GoodTimes Skrevet 24. november 2006 Skrevet 24. november 2006 Her i huset gikk sånt bare under navnet Seigameller. Da jeg var barn, kunne storesøstrene og mor trikset med å få karamellene sånn bløte og ikke seige. Men nå husker ingen oppskriften ... 0 Siter
Idéfix Skrevet 24. november 2006 Skrevet 24. november 2006 Her i huset gikk sånt bare under navnet Seigameller. Da jeg var barn, kunne storesøstrene og mor trikset med å få karamellene sånn bløte og ikke seige. Men nå husker ingen oppskriften ... Like deler fløte, smør og sirup. Myke og vanvittig deilige. 0 Siter
Idéfix Skrevet 24. november 2006 Skrevet 24. november 2006 Like deler fløte, smør og sirup. Myke og vanvittig deilige. Kremt! Tror smøret må byttes ut med sukker... Søkte på nett. Det er litt lenge siden sist. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.