Gå til innhold

Trist som faen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snill som et lam. ;)

Jeg er forøvrig bare halvveis i live. Men jeg tror ikke jeg kan skylde det på galningen, uten at jeg er heeelt sikker, selvfølgelig.

Og nå sendte han meg nettopp en tekstmelding hvor han spurte om han fikk komme hit i dag. Så da har han nummeret mitt.

Synes du burde komme hit og stå vakt ;)

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

12

• Glimtipper

5

• flowy

3

• jubalong70

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg synes boka Trist som faen var dårlig også jeg, selv om den fikk en sekser.

Jeg skjønner ikke hva som skulle være så bra med den boka. Ikke etter min smak ihvertfall.

Skrevet

Jeg skjønner ikke hva som skulle være så bra med den boka. Ikke etter min smak ihvertfall.

Den var utrolig dårlig ja. Gørrkjedelig..

Skrevet

Jeg har fått virkelig fått lyst å lese den etter denne tråden. Jeg har sansen for Ari Behn.

Skrevet

Jeg er forøvrig bare halvveis i live. Men jeg tror ikke jeg kan skylde det på galningen, uten at jeg er heeelt sikker, selvfølgelig.

Og nå sendte han meg nettopp en tekstmelding hvor han spurte om han fikk komme hit i dag. Så da har han nummeret mitt.

Synes du burde komme hit og stå vakt ;)

Men da har du nummeret hans, og dermed navnet.

Da vet vi i hvert fall hvem som har knerta deg når du blir funnet knerta. :)

Skrevet

Trist som Faen likte jeg godt.

Skrevet

Jeg har fått virkelig fått lyst å lese den etter denne tråden. Jeg har sansen for Ari Behn.

Det må du gjerne gjøre. Mannen min synes boka var bra, men det synes ikke jeg.

Skrevet

Den likte jeg også, men ikke den andre. Nå skal jeg i hvert fall lese den nye boka. Jeg liker Ari Behn.

Skrevet

Kanskje det er en mannebok da?

Mannen min likte den også.

Skrevet

Den likte jeg også, men ikke den andre. Nå skal jeg i hvert fall lese den nye boka. Jeg liker Ari Behn.

Det gjorde jeg også - før jeg leste denne boka.

Skrevet

Kanskje det er en mannebok da?

Mannen min likte den også.

Dere kvinner liker jo stort sett bare elendig Anne Holt-krim. :)

Skrevet

Men da har du nummeret hans, og dermed navnet.

Da vet vi i hvert fall hvem som har knerta deg når du blir funnet knerta. :)

Sjarmklumpen ;)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Du er ikke så snill, du ;)

Hva er det nå du har gjort? Er det en tråd om det her på dol jeg kan få link til?

Skrevet

Hva er det nå du har gjort? Er det en tråd om det her på dol jeg kan få link til?

Nei, dette er det nok ingen tråd om :)

Skrevet

Ikke jeg, så kanskje jeg burde prøve meg på Trist som faen, da? ;-)

Skrevet

Egentlig ikke en fullverdig anmeldelse. Mer et syn på boka.

Men jeg kan godt skrive et handlingsreferat også:

Kryx Zissvoll (!) er en suksessfull forfatterdebutant som med en liten novellesamling har tatt landet med storm. Han selger som hakka møkk og poserer villig i det som er av aviser, men blir hudfletta av publikum, kolleger og fiksjonalistene (!) i akersgata.

Jantelovsnorge er ikke klar for en mann av Zissvolls kaliber, og vi får alle våre smålige pass påskrevet.

Vera Sara (Hærland) er i motsetning til Kryx elsket av hele Norge for sitt enorme komikertalent, men det vi - publikum - ikke ser, er hennes bakside som voldelig, valiumknaskende fyllik med et intenst ønske om å dø. Dø skal hun uansett på grunn av sitt voksende hjerte.

Hun og Ari, sorry; Kryx, har voldelig sex der gjenstander og neser brekkes om hverandre, og bestemmer seg for å inngå et ekteskap fra helvete i byen over alle byer - Las Vegas.

Bokas første 2/3 tar for seg Kryx`syn på journalister (fiksjonalister), alle som en fremstilt som prostituerte kvinner som puler seg til sine historier (se! Jeg tør å skrive om puling uansett hvem min svigerfar er!), folket generelt og det overdådige kunstnermiljøet i Norge, gjenspeilet via Kryx, den hattelskende Rio, for øvrig den eneste i boka Ari omtaler som noe tilnærmet menneskelig og som han åpenbart har voldsom respekt for (i realiten er naturligvis denne mannen kompisen hans med det klingende navnet Gilde Grandiosa eller hva det nå er han heter), Ole, en kynisk fotograf som går over lik (bokstavelig talt) for en god historie, og som i realiteten er Per Heimly (en mann som til og med framstilles enda verre enn Anne Kath), samt Vera Sara.

Etter 150 siders vissvass om kunstnermiljøet i Oslo, Theaterkafeen og Kunstnernes Hus, drar de fire til Las Vegas med et par fiksjonalister på slep, med mål om giftemål og død, alt for kunsten og i regi av den kyniske og ekstremmanipulerende Ole.

Det hele er egentlig en historie skrevet av en forfatter som er god med ord men som mangler noe å si, og derfor klager, klager og klager, før han syter litt mer og avslutter det hele uten å ha sagt noe som helst annet enn:

Buhu, alle hater meg i dette smålige landet der janteloven ikke er klar for ekstremtalenter som meg og Gilde Grandiosa (eller hva det nå er han heter).

Og ja: Ole er dum.

*lol*

Skrevet

Ikke jeg, så kanskje jeg burde prøve meg på Trist som faen, da? ;-)

Det skader ikke. Det vil ikke ta deg mer enn ca. 45 minutter å lese boka i normalt tempo.

Vi snakker om 90 knøttsmå sider. :)

Skrevet

Jeg har ikke lest noe av Anne Holt:)

Jeg liker bedre å lese historiske romaner.

Skrevet

Jeg har ikke lest noe av Anne Holt:)

Jeg liker bedre å lese historiske romaner.

Har du lest Staalesens Bergen-saga?

Tre råbra bøker!

Skrevet

Har du lest Staalesens Bergen-saga?

Tre råbra bøker!

Jeg lurer på om du ikke har anbefalt meg den tidligere også, eller kanskje det var noen annen?

Jeg har notert det bak øret og jeg skal lese dem. Akkurat nå har jeg så mange innkjøpte bøker som venter på meg.

Kommer nok til å sitte utover natta i natt også:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...