Gå til innhold

Hjelp!(Underlivsspørsmål..)

Anbefalte innlegg

Gjest littreddnå
Skrevet

Er du sikker på at det ikke er sånn byll som kan komme under mensen? Jeg vet ikke hva det heter, den blir stor og vond og som regel må du til legen for å tømme den.

Hadde mensen for to uker siden,har aldri hatt sånne før.

Er vel kanskje betennelse/byll eller noe sånn.Men det var jo også en plass å få den synes jeg:(

Gjest littreddnå
Skrevet

Jeg vet ikke hva det er, men det høres ut som noe jeg hadde for en tid siden.

Jeg bestemte meg for ikke å bry meg om det, for det satt så kinkig til.

Og etter en stund forsvant det av seg selv.

Hilsen

Ok,godt å høre!

Hvor lang tid tok det før den forsvant da?

Skrevet

Hadde mensen for to uker siden,har aldri hatt sånne før.

Er vel kanskje betennelse/byll eller noe sånn.Men det var jo også en plass å få den synes jeg:(

Men jeg tror ikke det er så uvanlig, jeg har et par venninner som i perioder har vært plaget av byller der og det virker som de er hormonelle for de kommer men 4 ukers mellomrom.

Jeg tror jeg hadde gått til legen på mandag men tror du bare får beskjed om grønnsåpebad fram til byllen er moden og kan tømmes. Men siden du ikke har hatt det før så aner du ikke når den er moden.

Jeg vet at det er jævli vondt i hvert fall så jeg synes synd på deg nå.

Gjest littreddnå
Skrevet

Men jeg tror ikke det er så uvanlig, jeg har et par venninner som i perioder har vært plaget av byller der og det virker som de er hormonelle for de kommer men 4 ukers mellomrom.

Jeg tror jeg hadde gått til legen på mandag men tror du bare får beskjed om grønnsåpebad fram til byllen er moden og kan tømmes. Men siden du ikke har hatt det før så aner du ikke når den er moden.

Jeg vet at det er jævli vondt i hvert fall så jeg synes synd på deg nå.

Takk for omtanken,det er ikke mye godt..

Har hatt ett grønnsåpebad i dag,blir et til før jeg legger meg.

Tror du at den kan gå tilbake av seg selv?Blir dårlig av tanken på å "tømme" den,det høres uutholdelig vondt ut.

Gjest ikke signatur i dag
Skrevet

Ok,godt å høre!

Hvor lang tid tok det før den forsvant da?

Ikke så veldig lenge. Husker ikke nøyaktig, jeg har bare hatt det den ene gangen.

Hilsen

Skrevet

kan faktisk være...uææhh, ja, ekkelt, men en kvise. Hadde det en gang, jeg!...

Skrevet

Takk for omtanken,det er ikke mye godt..

Har hatt ett grønnsåpebad i dag,blir et til før jeg legger meg.

Tror du at den kan gå tilbake av seg selv?Blir dårlig av tanken på å "tømme" den,det høres uutholdelig vondt ut.

Jeg har ikke hørt om det men jeg har hørt at de noen ganger sprekker av seg sjøl.

Gjest littreddnå
Skrevet

Ikke så veldig lenge. Husker ikke nøyaktig, jeg har bare hatt det den ene gangen.

Hilsen

Skjønner.Takk for svar iallefall.Håper min også forsvinner!

Gjest littreddnå
Skrevet

kan faktisk være...uææhh, ja, ekkelt, men en kvise. Hadde det en gang, jeg!...

Hvis det er en kvise,blir jeg bare glad!Men den verker!Tror nok heller det er en betennelse/byll..

Gjest harhattdetsamme
Skrevet

Takk for svar!Godt noen har samme erfaring...:)Var det vondt når du gikk med bukser?

Har ikke prøvd å klemme på den ennå,det vil jeg ikke.Au..Men har vasket godt i grønnsåpevann.Det kan iallefall ikke gjøre vondt verre!

Har du fått det flere ganger etterpå?

Ja, det var ubehagelig å gå i dongeribukse, etc.

Jeg har hatt det kun en gang.

Prøvde å klemme på den før den var "moden", men det gjorde bare vondt..

Gjest littreddnå
Skrevet

Ja, det var ubehagelig å gå i dongeribukse, etc.

Jeg har hatt det kun en gang.

Prøvde å klemme på den før den var "moden", men det gjorde bare vondt..

Da venter jeg bare og ser:)

Forhåpentligvis kan jeg klemme den ut selv etterhvert!

Takk for svar:)

Skrevet

Jeg vil tro det er en verkebyll, en fettkul.

Det er mange som får slike der nede, fordi man ofte går i trange bentøy som når vi beveger oss, sitter osv, trykker hardt/knager i skrittet.

Slike byller/fettkuler kan være særdeles såre/vonde når de er som mest hissige.

Noe bentøy kan gnage/sitte thightere enn andre og ved å unngå dem, evnt. annet trangt så kan de roe seg ned og forsvinne av seg selv.

Blir de "hisset opp" nok så vil fettet komme nermere huden og da vil du en eller annen dag kunne tømme den.

Det høres kanskje vondt ut som du sier nede her men det er det ikke, det letter på trykket og føles mye bedre etterpå, huden blir også klar for dette når det kommer så langt så det skal ikke mye til før du får hull.

Det kan hende den "må tømmes" flere ganger.

Er det en slik så kan du få det flere ganger, eller du slipper med denne.

Ikke farlig, bare vondt. Ved gjentatt problem så kan du få hjelp av lege til å tømme den, og hvis den er meget hissig og du ikke får noe greie på den selv.

Kvise kan det også være. Kviser der nede oppfører seg anneledes enn kviser ellers på kroppen virker det som. De blir ikke modne slik lett som på kroppen ellers, men har en tendens til å bli liggende under huden og verke.

Dette vil som regel roe seg av seg selv.

Det kan være betennelse i hårsekk, men av den størrelsen du forklarer så er jeg tilbøyelig til å tro mitt første alternativ.

Så rådet må være å bruke noe slakkere bentøy til å begynne med.

Mest trolig roer dette seg av seg selv, men hvis den verker ille over tid så ville iallefall jeg "hisset den opp" slik at den ble mulig å få hull på og tømt.

Skrevet

Hvis det er en kvise,blir jeg bare glad!Men den verker!Tror nok heller det er en betennelse/byll..

Kvisa jeg hadde verket også, men klødde mest...

Gjest littreddnå
Skrevet

Det er mange som får slike der nede, fordi man ofte går i trange bentøy som når vi beveger oss, sitter osv, trykker hardt/knager i skrittet.

Noe bentøy kan gnage/sitte thightere enn andre og ved å unngå dem, evnt. annet trangt så kan de roe seg ned og forsvinne av seg selv.

Blir de "hisset opp" nok så vil fettet komme nermere huden og da vil du en eller annen dag kunne tømme den.

Det høres kanskje vondt ut som du sier nede her men det er det ikke, det letter på trykket og føles mye bedre etterpå, huden blir også klar for dette når det kommer så langt så det skal ikke mye til før du får hull.

Ikke farlig, bare vondt. Ved gjentatt problem så kan du få hjelp av lege til å tømme den, og hvis den er meget hissig og du ikke får noe greie på den selv.

Kvise kan det også være. Kviser der nede oppfører seg anneledes enn kviser ellers på kroppen virker det som. De blir ikke modne slik lett som på kroppen ellers, men har en tendens til å bli liggende under huden og verke.

Det kan være betennelse i hårsekk, men av den størrelsen du forklarer så er jeg tilbøyelig til å tro mitt første alternativ.

Mest trolig roer dette seg av seg selv, men hvis den verker ille over tid så ville iallefall jeg "hisset den opp" slik at den ble mulig å få hull på og tømt.

Takk for utfyllende svar:)

Jeg tror også det er en verkebyll.Kan bare ikke skjønne hvorfor jeg skal få min første i alder av 28 år?Jeg bruker de samme type truser/bukser som jeg har gjort i alle år..

Får bare roe meg ned og vente og se.Og klemme hull på den når den er moden!Kommer ikke til å se på den på et par dager,den skal få være ifred for meg:)

Har det noe hensikt i å fortsette med grønnsåpebad tror du?Hvis det er betennelse kan det jo hjelpe..

Skrevet

Å fytti katta, sånne verkbyller er vonde! Og naturligvis gnager alt av trusestrikker og bukser akkurat der!

Skrevet

Takk for utfyllende svar:)

Jeg tror også det er en verkebyll.Kan bare ikke skjønne hvorfor jeg skal få min første i alder av 28 år?Jeg bruker de samme type truser/bukser som jeg har gjort i alle år..

Får bare roe meg ned og vente og se.Og klemme hull på den når den er moden!Kommer ikke til å se på den på et par dager,den skal få være ifred for meg:)

Har det noe hensikt i å fortsette med grønnsåpebad tror du?Hvis det er betennelse kan det jo hjelpe..

Kroppen vår forandres med alderen, det er flere enn deg som får elendigheten i voksen alder for å si det sånn ;)

Jeg har tro på grønnsåpe, men kun så lenge det er åpne sår ol.

Er denne kulen helt innegjemt så ville i allefall ikke jeg trodd at det hadde noen hensikt.

En skikkelig god varm dusj kan kanskje lindre mer, for da myknes huden.

Håper den roer seg med det første, du får ha god bedring da :)

Skrevet

Å fytti katta, sånne verkbyller er vonde! Og naturligvis gnager alt av trusestrikker og bukser akkurat der!

Det er nok derfor de kommer akkurat der også ;)

Og innihampadalen vonde er de, det har du rett i *ler*

Gjest littreddnå
Skrevet

Kroppen vår forandres med alderen, det er flere enn deg som får elendigheten i voksen alder for å si det sånn ;)

Jeg har tro på grønnsåpe, men kun så lenge det er åpne sår ol.

Er denne kulen helt innegjemt så ville i allefall ikke jeg trodd at det hadde noen hensikt.

En skikkelig god varm dusj kan kanskje lindre mer, for da myknes huden.

Håper den roer seg med det første, du får ha god bedring da :)

Tusen takk!

Fortsatt god kveld til deg;)

Skrevet

Tusen takk!

Fortsatt god kveld til deg;)

Takk og like så :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...