Gå til innhold

Dårlig ånde, hvordan si fra?

Anbefalte innlegg

Gjest alltid ukjent
Skrevet

Mannen min har dårlig ånde...det er faktisk så ille av og til at det hemmer sexlysten min...for ikke så kult å kysse når det lukter ille...

Han er utrolig flott å se på og verdens beste mann, så dette er bare synd. Sa det til ham en gang, men da tok han det som om et gjaldt kun der og da - og dessuten ble han supersåret, fordi hans eks sa det samme til han...Huff, men det burde vel åpne øynene hans? ;-) Uansett, hvordan si dette på en god måte da...uten at han tenker på sin fæle eks eller på at jeg sårer ham også ...

sunnie1365380407
Skrevet

Hmmm.. samboeren min har samme problemet, men han vil at jeg skal si fra hvis jeg kjenner det.

Hva med å kjøpe inn åndedrepende produkter? Sinktannkrem, vademekum o.l. Kanskje det går over av seg selv?

Ellers så bør du nok si det til ham på en fin måte.

Gjest alltid ukjent
Skrevet

Bruker han tanntråd?

Ja...og han pusser tenner svært ofte!!

Skrevet

hvis han har så dårlig ånde så er det nok flere som har merket det. Så han burde nok blitt fortalt det av noen som tør å si ifra.

Alltid vanskelig det der. Hvordan si ifra?

Hva med å si fra nå at " nå har du dårlig ånde, har du spist noe spesielt etc?. Så neste dag kan du si at han fremdeles har dårlig ånde og bør gjøre noe med det. Jeg tenker at det er lettere å gjøre det slik enn å si at det har plaget deg lenge. Da vil han nok lure på hvorfor du ikke har sagt noe og kanskje bebreide deg.

Du kan også si at mange har dårlig ånde av medisinske årsaker. Feks polypper. Si at han kan ta en sjekk på det. Det trenger jo ikke å være noe medisinsk, men det vil kanskje få han til å føle seg bedre om du sier at det kan være det. Men det betyr jo ikke at han ikke skal være oppmerksom på problemet.

Skrevet

Ja...og han pusser tenner svært ofte!!

Da høres det ut som et eller annet fordøyelsesbesvær.

Skrevet

Jeg sliter visstnok med det samme som mannen din har jeg hørt =p

Det er ikke noe kult å høre akkurat der og da, men jeg setter seff pris på de som sier det istedenfor å bare gå og kjenne på det!

Si det i en spøkefull tone. "Lyst på en tyggis, kjære?" Sier han nei, så sier du: Jo, tror du skal ta en, og så smiler du og kysser ham på kinnet eller noe.

Gjør du det ofte nok, så bør han til slutt bli obs på at han må holde seg ajour med tyggis og fishermans friend selv.

Hvis det er du som handler inn tannkrem kan du jo kjøpe en med sink, og minn ham på at det er viktig å pusse tungen også.

Blir han sur selv om du sier det på en trivelig måte, så må du bare drite i det.

Skrevet

Dette må du kunne si fra om.

Vi har avtalt at hvis vi kjenner ubehagelig lukt eller noe, sier vi fra til hverandre. Viktig det.

Skrevet

Beste er å være direkte. Si til han så fort du kan at det stinker død bever av munnen hans. Og at du er lei deg for det.

Skrevet

Det har ikke så mye med hvor ofte man pusser tenna, eller tygger tyggis og fisherman å gjøre.

Ofte er det en sinkmangel...

Sinkmangel kan gi symptomer som hemmet vekst hos barn, hårtap, hudforandringer, dårlig nattesyn, langsom sårheling, nedsatt smak og luktesans eller mental forvirring.

Du kan jo sjekke om han har noen av disse?

Lukten kommer fra bakterier, så det kan kanskje være en idè å gurgle, eller svelge litt bakteriedrepende... F.eks. kollodialt sølv (ionosil e.l.)

tzatziki1365380058
Skrevet

Er det virkelig et problem å si i fra om sånt i et stabilt forhold?

For hans egen del, så må du jo si det - rett ut. Hvis han har problemer med dette til stadighet, og har god munnhygiene, så bør jo dette sjekkes av lege og/eller tannlege, ville jeg tro.

Det er jo ikke hans "skyld" - mer som en sykdom, når det er et sånt varig eller tilbakevendende problem.

Skrevet

Kjøp Zinkoral-tabletter på apoteket og få ham, på en eller annen måte, til å ta dem ;-)

Skrevet

For de som har dårlig ånde kan det hjelpe å alltid pusse tungen også når en pusser tennene. Da får en skrapt vekk det belegget som er på tungen, og som ofte har mye bakterier som avgir lukt.

Kan du ikke si at du leste på internett at alle bør pusse tungen også - og så innarbeider dere den gode vanen sammen?

Gjest this is a signature
Skrevet

Du kan kjøpe en tungeskrape og begynne å bruke den selv. Så kan du deretter si til mannen din at den er veldig effektiv.

Fås kjøpt på apoteket.

Evt. kjøp sånn tannbørste med tungeskrape, den finnes i vanlig dagligvarebutikk.

Ellers så finnes det jo munnskyllevann.

lalala1365380457
Skrevet

du gjør han vondt verre med å ikke si fra så han går rundt sånn generellt også! husk du elsker ham alikevel, mange andre vil sannsynligvis skykke unna ham.. er bare å si det rett frem, ække noe å kvie seg over! jeg og samboern er veldig rett frem hvis en av oss er så uheldig å ha dårlig ånde..

men et lite tips først, hva med å kjøpe solidox frisk pust tannkrem? kanskje han blir kvitt den dårlige ånden av den, så du slipper å si noe til ham hvis du synes det er vanskelig ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...