Gå til innhold

Gratis rippe program på nett

Anbefalte innlegg

Gjest r.i.p.cd
Skrevet

Jeg har tenkt å gå igang med å rippe cd'ene mine over til mp3, og trenger et bra og gratis 'rippe' program som gjør om cd til mp3. Noen som kan anbefale et slikt program?!

Skrevet

Gå til download.com

Klikk på Advanced search.

Velg OS/Operativssystem.

License: Free

Productname: Freerip.

Skrevet

Det enkleste er vel å bruke Windows Media Player som ligger i Windows. Jeg husker ikke hvilken versjon av Media Player som først kom med rippe-mulighet, men versjon 10 har i alle fall det.

Husk bare å endre formatet fra WMA til MP3, hvis du da ikke synes det er greit å ha filer i WMA-format. Fordelen med WMA er at filene blir omtrent halvparten så store som i MP3-format, ulempen er at ikke alle mp3-spillere takler WMA, så det må du finne ut av først.

Hvis du ikke vil ha monster-store filer, så ikke velg høyeste setting på filstørrelse.

Disse valgene jeg skriver om, kan du finne på Tools - Options - Rip Music i MediaPlayer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...