Gå til innhold

Er bønner sunt?

Anbefalte innlegg

Gjest matspørsmål
Skrevet

Brune bønner til salater og tomatbønner.

Fortsetter under...

Skrevet

Sunt og sunt, de inneholder en del antioksidanter som ansees å være heldige

Skrevet

Det er sunt for sjelen å be;)

Jeg leser en del feil i dag;)

Alle bønner er sunne.

Skrevet

Ja, det er sunt. Dog hermetiske bønner i tomat inneholder en del sukker. Tørkede bønner er selvsagt sunnere.

Skrevet

Ja, det er sunt. Dog hermetiske bønner i tomat inneholder en del sukker. Tørkede bønner er selvsagt sunnere.

Sukkeret er da i sausen?

Jeg blir mett av bønner og linser. Det er ikke alltid tilfelle med fisk og annet sunt.

Annonse

Skrevet

Sukkeret er da i sausen?

Jeg blir mett av bønner og linser. Det er ikke alltid tilfelle med fisk og annet sunt.

Sukkeret er i sausen ja. Men om jeg husker riktig er ikke de bønnene i tomatsaus like innholdsrike på protein som de tørkede.

Linser og bønner er gull for oss veggiser:)

Skrevet

Sukkeret er i sausen ja. Men om jeg husker riktig er ikke de bønnene i tomatsaus like innholdsrike på protein som de tørkede.

Linser og bønner er gull for oss veggiser:)

Hvorfor blir folk vegetarianere?

Mennesker er jo skapt for blandingskost. Det kan du f eks se på tennene og fordøyelsesystemet. At vi har generelt godt av mer grønnsaker er greit, men slik kost er ikke bra for alle. 5 om dagen kan være helt feil for mange. Hvis du f eks forer opp barn på bare grønnsaker uten å ha god utdannelse i ærnæring, så er det fare for livsvarige men.

Skrevet

Hvorfor blir folk vegetarianere?

Mennesker er jo skapt for blandingskost. Det kan du f eks se på tennene og fordøyelsesystemet. At vi har generelt godt av mer grønnsaker er greit, men slik kost er ikke bra for alle. 5 om dagen kan være helt feil for mange. Hvis du f eks forer opp barn på bare grønnsaker uten å ha god utdannelse i ærnæring, så er det fare for livsvarige men.

Hahaha.

Folk blir ofte vegetarianere pga etiske eller helsemessige årsaker.

Vi er ikke født med huggtenner og fordøyelsesystemet er ikke så glad i kjøtt som mange liker å tro.

Skrevet

Hahaha.

Folk blir ofte vegetarianere pga etiske eller helsemessige årsaker.

Vi er ikke født med huggtenner og fordøyelsesystemet er ikke så glad i kjøtt som mange liker å tro.

Hvilke helsemessige årsaker vil du framheve?

Mange går rundt med diabetes 2 uten å vite det, hvordan tror du det går om de skifter kosthold?

Tror du ikke en liten prat med legen er fornuftig først?

Skrevet

Ja, bønner og linser er veldig sundt. MEN om du kjøper bønner i tomatsaus/brun saus må du være oppmerksom på hva sausen inneholder.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...