Gjest matspørsmål Skrevet 26. november 2006 Skrevet 26. november 2006 Brune bønner til salater og tomatbønner. 0 Siter
Signaturelle Skrevet 26. november 2006 Skrevet 26. november 2006 Sunt og sunt, de inneholder en del antioksidanter som ansees å være heldige 0 Siter
fineline Skrevet 26. november 2006 Skrevet 26. november 2006 Det er sunt for sjelen å be;) Jeg leser en del feil i dag;) Alle bønner er sunne. 0 Siter
Mañana Skrevet 26. november 2006 Skrevet 26. november 2006 Ja, det er sunt. Dog hermetiske bønner i tomat inneholder en del sukker. Tørkede bønner er selvsagt sunnere. 0 Siter
keinstein Skrevet 26. november 2006 Skrevet 26. november 2006 Ja, det er sunt. Dog hermetiske bønner i tomat inneholder en del sukker. Tørkede bønner er selvsagt sunnere. Sukkeret er da i sausen? Jeg blir mett av bønner og linser. Det er ikke alltid tilfelle med fisk og annet sunt. 0 Siter
Mañana Skrevet 26. november 2006 Skrevet 26. november 2006 Sukkeret er da i sausen? Jeg blir mett av bønner og linser. Det er ikke alltid tilfelle med fisk og annet sunt. Sukkeret er i sausen ja. Men om jeg husker riktig er ikke de bønnene i tomatsaus like innholdsrike på protein som de tørkede. Linser og bønner er gull for oss veggiser:) 0 Siter
keinstein Skrevet 26. november 2006 Skrevet 26. november 2006 Sukkeret er i sausen ja. Men om jeg husker riktig er ikke de bønnene i tomatsaus like innholdsrike på protein som de tørkede. Linser og bønner er gull for oss veggiser:) Hvorfor blir folk vegetarianere? Mennesker er jo skapt for blandingskost. Det kan du f eks se på tennene og fordøyelsesystemet. At vi har generelt godt av mer grønnsaker er greit, men slik kost er ikke bra for alle. 5 om dagen kan være helt feil for mange. Hvis du f eks forer opp barn på bare grønnsaker uten å ha god utdannelse i ærnæring, så er det fare for livsvarige men. 0 Siter
Mañana Skrevet 26. november 2006 Skrevet 26. november 2006 Hvorfor blir folk vegetarianere? Mennesker er jo skapt for blandingskost. Det kan du f eks se på tennene og fordøyelsesystemet. At vi har generelt godt av mer grønnsaker er greit, men slik kost er ikke bra for alle. 5 om dagen kan være helt feil for mange. Hvis du f eks forer opp barn på bare grønnsaker uten å ha god utdannelse i ærnæring, så er det fare for livsvarige men. Hahaha. Folk blir ofte vegetarianere pga etiske eller helsemessige årsaker. Vi er ikke født med huggtenner og fordøyelsesystemet er ikke så glad i kjøtt som mange liker å tro. 0 Siter
keinstein Skrevet 26. november 2006 Skrevet 26. november 2006 Hahaha. Folk blir ofte vegetarianere pga etiske eller helsemessige årsaker. Vi er ikke født med huggtenner og fordøyelsesystemet er ikke så glad i kjøtt som mange liker å tro. Hvilke helsemessige årsaker vil du framheve? Mange går rundt med diabetes 2 uten å vite det, hvordan tror du det går om de skifter kosthold? Tror du ikke en liten prat med legen er fornuftig først? 0 Siter
Speak Skrevet 27. november 2006 Skrevet 27. november 2006 Ja, bønner og linser er veldig sundt. MEN om du kjøper bønner i tomatsaus/brun saus må du være oppmerksom på hva sausen inneholder. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.