Gå til innhold

knust hjerte... forståelig eller idiotisk?

Anbefalte innlegg

Gjest kengoroo
Skrevet

Jeg skrev et inlegg her forleden dag om en gutt som jeg har vært så forelska i så lenge, men som jeg ikka har turd å vise det til. I det siste har jeg vært kjempe modig i forhold til det jeg pleier å være. Vi har vært på "date" og det var kjempe koselig!

Fyren er av den mer sjenerte typen, og etter råd fra folk her inne i går, sendte jeg en melding til han og spurte om han ville være med på noe greier som var den samme kvelden. Han svarte med en lang melding om at han ikke kunne, men at jeg måtte ha det kjekt. Greit nok, han må jo ikke stryke på studiet sitt heller. Men han skrev liksom ikke noe med at han gjerne vil ta det igjen en annen dag, og dette ble jeg _veldig_ lei meg for. Er ikke dette noe man gjør hvis man har lyst å tilbringe tid med personen?

Jeg vet i hvertfall at _jeg_ hadde glatt sagt ja, nesten uansett hva som hadde stått i veien for det.

Bør jeg ta dette som et klart "ikke-interessert tegn"? Eller kan jeg fortsatt håpe? Nå sender jeg i hvertfall ikke flere meldinger før han har gitt lyd fra seg først!

Det skjærte seg i hjertet mitt da jeg leste meldingen jeg fikk tilbake. Jeg føler meg helt knust faktisk. Det har vært en seier for meg å ta flere intiativ og sette meg selv i en så sårbar situasjon. Dessuten har jeg gått og tenkt på han i over 1 år.

Jeg tenker ikke helt klart nå. Jeg trenger hjelp fra utenforstående! Kanskje er det helt patetisk av meg å være knust på grunn av en slik hendelse, men det er nå ihvertfall sånn jeg opplever det.

Hva skal jeg gjøre???

Skrevet

Ikke lag mange unnskyldinger for ham. Svaret viser sannsynligvis at det ikke er noe å hente. Jeg vet det er vondt, vi har alle opplevd det samme eller liknende.

Du skal IKKE miste motet. Om han ikke er keen, kan neste gutt bli det! Det er flott at du har mannet deg opp. Det blir kanskje lettere neste gang. Han er ikke representativ for alle gutter du kommer til å møte.

Skrevet

Langt svar? Virker kanskje ikke helt uinteressert? (Ikke at jeg har så mye erfaring på området.) Vet du når han har eksamen? Hva med å sende en melding og spørre om han har lyst til å ta en kopp kaffe en gang, og la ham foreslå når?

Skrevet

hvorfor spør du han bare ikke? hva han egentlig vil.. ikke farlig det vel...

Skrevet

Du skal ikke legge for mye i en sms.

Snakk med ham.

Skrevet

Tja, jeg synes ikke det du har sagt her betyr at han ikke er interessert. Du sier jo at han er sjenert og han har gitt deg et langt svar.

Det er ikke sikkert at han turte å si at han kanskje kunne bli med en annen gang. Jeg synes ikke du skal gi opp så lett.

Send han flere uskyldige sms så ser du hvordan dette kan utvikle seg. Er han sjenert og har ikke hører mer i fra deg så tror jeg at toget er gått.

Skrevet

Noen ganger er en melding om at man ikke kan i dag, akkurat det: En melding om at man ikke kan i dag. Ikke noe å ta på vei for!

Og å ikke sende en melding før HAN tar kontakt - sjenert som han er - er ikke spesielt lurt. Send han gjerne en melding til - spør om han har lyst å finne på noe "en dag" - og la han komme med en respons til det.

Og IKKE overanalyser en tekstmelding!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...