Gå til innhold

Dere som leier ut...

Anbefalte innlegg

Gjest tynn tråd
Skrevet

...Leiligheter eller hus -

hvordan ville dere reagert hvis leietaker ba om å få et nytt vindu fordi det gamle var ødelagt pga elde?

Ville dere skiftet dette?

Gjest vil jeg anta er naturlig
Skrevet

Hvis vinduet gjør skade så må det jo byttes uansett hvem som sier det. Men det er jo du som må vurdere dette.

Skrevet

Utleier har selvsagt ansvar for at utleieobjektet er i alminnelig god stand.

Dermed kommer det an på: Er det på høy tid at vinduet skiftes, eller er leietaker pirkete, og klager over en kosmetisk mangel?

Skrevet

Hvis det gamle vinduet virkelig er ødelagt, er det vel din plikt å bytte det ut.

Det er ikke så dumt med tanke på å vedlikeholde din egen eiendom heller.

Skrevet

Jeg ville sett på vinduet og spurt om leieboer kunne vise hva som var galt. Virker klagen rimelig ville jeg byttet ut vinduet.

Gjest tynn tråd
Skrevet

Hvis det gamle vinduet virkelig er ødelagt, er det vel din plikt å bytte det ut.

Det er ikke så dumt med tanke på å vedlikeholde din egen eiendom heller.

Det er jeg som er leieboer:) og vinduet mangler en bit, så det trekker mye. Kan stikke en strikkepinne gjennom hullet:)

Er usikker på om jeg er pirkete når jeg gjerne vil få dette reparert.

Takk for svar alle sammen.

Skrevet

Hvis det ikke kan åpnes, er spukket eller ikke fungerer som det skal, så må du bytte eller reparere det.

Skrevet

Som utleiere er vi opptatt av å vedlikeholde huset vårt. Vinduet ville blitt byttet av oss (egentlig av mannen min...)

Skrevet

Jeg ville skiftet vinduet ha (eller værtfall sørget for at det var tett)

Gjest tynn tråd
Skrevet

Jeg ville sett på vinduet og spurt om leieboer kunne vise hva som var galt. Virker klagen rimelig ville jeg byttet ut vinduet.

Enig:) høres rimelig ut.

Skrevet

Det er jeg som er leieboer:) og vinduet mangler en bit, så det trekker mye. Kan stikke en strikkepinne gjennom hullet:)

Er usikker på om jeg er pirkete når jeg gjerne vil få dette reparert.

Takk for svar alle sammen.

Høres ut som noe som kan fikses med en rull vindustettingstape. Det ordner sikker utleigeren.

Gjest tynn tråd
Skrevet

Høres ut som noe som kan fikses med en rull vindustettingstape. Det ordner sikker utleigeren.

Ja, det tenkte jeg også, så jeg kjøpte slike. Men hullet på vindusramma er såpass stort at all tapen hindrer vinduet i å bli lukket. Så nå vet jeg altså ikke....

Skrevet

Jeg skifter det som trengs hvis delen er problematisk for leieboer.

Hvis vinduet er med råte/slitt men ikke til sjenanse for leieboer, eller hindrer vanlig bruk ville jeg ikke følt det som et umiddelbart nødvende å bytte.

Og motsatt.

Men jeg ville uansett vurdert å bytte vinduet en eller annen gang for å holde vanlig god standard og ta best mulig vare på eiendommen.

Skrevet

Som utleier ville jeg selvsagt ha skiftet det hvis det var nødvendig. Men jeg hadde ikke skiftet det uten å tatt en vurdering av det selv. Men var jeg enig med leier så hadde jeg skiftet det ut.

Skrevet

Da hadde jeg sagt tusen takk for at de sa i fra og byttet det ut. Leieboeren vår har nettopp flyttet ut, og da jeg så dusjkaninettet så kunne jeg ikke forstå hvorfor de ikke hadde kommet og bedt om et nytt - det var rett og slett ekkelt. Hvordan det hadde blitt slik er en anne sak, men jeg hadde ikke orket å ha noe sånn på mitt bad i alle fall :-(

Leieboere som sier i fra om ting som er ødelagt og bør skiftes er en fin ting. og kan hindre at det blir skader.

Gjest tynn tråd
Skrevet

Da hadde jeg sagt tusen takk for at de sa i fra og byttet det ut. Leieboeren vår har nettopp flyttet ut, og da jeg så dusjkaninettet så kunne jeg ikke forstå hvorfor de ikke hadde kommet og bedt om et nytt - det var rett og slett ekkelt. Hvordan det hadde blitt slik er en anne sak, men jeg hadde ikke orket å ha noe sånn på mitt bad i alle fall :-(

Leieboere som sier i fra om ting som er ødelagt og bør skiftes er en fin ting. og kan hindre at det blir skader.

Tusen takk:) skulle ønske flere utleiere var som deg:)

Den leiligheta di - er den fortsatt ledig? :)))

Skrevet

Tusen takk:) skulle ønske flere utleiere var som deg:)

Den leiligheta di - er den fortsatt ledig? :)))

Hehe, enn så lenge ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...