Gå til innhold

Statsautorisert utpressing og overgrep

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kan ikke tenke meg at et pass koster 1000 kr å lage, eller en tvangsinndrivelse koster 6000 kr. Å saksbehandle innsetting av et vindu i et hus koster ikke 5000 kr. Å krysse en hvit strek i gata koster 6000 kr. Det offentlige driver ren utpressing av de som er nødt til å ha noe, ikke har noe valg eller er i en vanskelig situasjon. Vi er oppdratt til å bli tråkka på av det offentlige med urimeligheter i fleng. Politikere og byråkrater er bombastiske og fjerner seg fra oss. Respekten for enkeltmennesket blir mindre for hver dag. Er det slik vi vil ha det, vi som bor i dette landet?

http://shurl.org/PkVfj

Ei stakkars arbeidsledig tapte dagpenger tilsvarende 3250 kr pr mnd i to år bare fordi hun manglet 23 kr i inntekt i hele 2005. Det er til å bli syk av.

Skrevet

Firmaer tilbyr nå å dekke dine fartsbøter for en sum i mnd. Dette oppstår fordi systemet baserer seg på tilfeldigheter og rammer 90% vanlige bilister, ikke de grove overtrederne.

Når bøtene går over 3-4000 kr, så får halvparten problemer med å betale. En byråkrat sa da på radioen at folk har penger, men vil ikke betale. Han så da på formue iflg selvangivelsen. En bombastisk byråkrat, helt fjern fra realiteter og uten empati. Dette formidler han videre til politikerne.

En politimann sto fram på radio og sa med sint stemme: "de fleste ligger 10-20 km over fartsgrensa på motorveien, og det er ulovlig og farlig". Jeg hatet den truende tonen og det bombastiske vesenet. Er dette en vi ønsker å ha etter oss?

Er det slik det skal være, så vil jeg heller at en maskin skal ruinere oss på veien enn denne groteske figuren. Er det så om å gjøre å ta oss? Maskinen flytter fartsulykkene til andre steder.

De fleste ulykker med døde er møteulykker, folk sovner ved rattet - og begår selvmord. Det kan vi lese her på DOL også når ting går gal vei for noen.

Byråkratene er fryktelig opptatt av fart og regler for normal adferd, for der kan det hentes inn penger fra normale mennesker. Vi alle i trafikken kjører litt over flere ganger om dagen. Til og med politiet. Statsministeren og andre politikere fyker også nedover E6 i 110-130 km/t.

Skrevet

Enig med deg at det finnes utall av offentlige forordniner som har preg av overgrep. De som styrer nå, har kun vilje til å gjøre vondt verre.

Når de gjelder pass-pris har det en bi-effekt: Folk blir tvunget til langt større forsiktighet så passene ikke går tapt. Tviler på at politikerne var smarte nok til å se dette; de var vel heller ute etter fiskale statsinntekter. Uansett så er det vel ikke lenge igjen til at pass blir erstattet med et RFID-merke uten huden i panna. Da får de elektronisk båndtvang på deg på mye av offentlige steder....

Skrevet

Enig med deg at det finnes utall av offentlige forordniner som har preg av overgrep. De som styrer nå, har kun vilje til å gjøre vondt verre.

Når de gjelder pass-pris har det en bi-effekt: Folk blir tvunget til langt større forsiktighet så passene ikke går tapt. Tviler på at politikerne var smarte nok til å se dette; de var vel heller ute etter fiskale statsinntekter. Uansett så er det vel ikke lenge igjen til at pass blir erstattet med et RFID-merke uten huden i panna. Da får de elektronisk båndtvang på deg på mye av offentlige steder....

"Folk blir tvunget til langt større forsiktighet så passene ikke går tapt."

Det kaller jeg en vikarierende årsak til å ta inn mer penger fra oss.

Hvor vil du si grensen går for f eks passpris? Jo høyere pris, jo færre pass blir borte?

10 tusen kroner for å forhindre at pass blir borte? Neppe. Mange som mister passet er barn.

Skrevet

Hvor vil du si grensen går for f eks passpris? Jo høyere pris, jo færre pass blir borte?

10 tusen kroner for å forhindre at pass blir borte? Neppe. Mange som mister passet er barn.

Barn har sjeldent ansvar for passene sine alene.

Dessuten er det halv pris på pass for barn under 16 år.

Skrevet

Jeg håper du ikke forstod meg slik at jeg synes det var OK med høy pris på pass.

Så langt jeg har lest, har ikke høye tapstall vært brukt i offentlig debatt som argument for høy pris. Jeg tror at pris og tapstall kan ha en viss sammenheng, ikke nødvendigvis omvendt proporsjonale.

Skulle heller ønske passprisen var uendret eller lavere.

Skrevet

Jeg håper du ikke forstod meg slik at jeg synes det var OK med høy pris på pass.

Så langt jeg har lest, har ikke høye tapstall vært brukt i offentlig debatt som argument for høy pris. Jeg tror at pris og tapstall kan ha en viss sammenheng, ikke nødvendigvis omvendt proporsjonale.

Skulle heller ønske passprisen var uendret eller lavere.

I Sverige koster passet 280 SKR. De har ikke arveavgifter og ikke dokumentavgift på kjøp av bolig. Gebyrene ved tvangsinndrivelse er bare 800 SKR.

Norge har også et bratt stigende svart arbeidsmarked, økende svart økonomi og organisert smugling er doblet på et år. Det blir stadig flere jurister og et uhyre komplisert regelverk som bare øker i omfang nærmest ukontrollert. Trygdeunderskuddet blir utrolige 110 mrd i år. Svære skattesnytersaker er under opprulling og en bratt økende strøm av penger går ut av landet. Korrupsjonen øker. Forsikringssvindel øker. Bande- og mafiaaktiviteten er doblet på et år. Helsevesenet skranter på flere områder.

Lykke til Norge.

Skrevet

I Sverige koster passet 280 SKR. De har ikke arveavgifter og ikke dokumentavgift på kjøp av bolig. Gebyrene ved tvangsinndrivelse er bare 800 SKR.

Norge har også et bratt stigende svart arbeidsmarked, økende svart økonomi og organisert smugling er doblet på et år. Det blir stadig flere jurister og et uhyre komplisert regelverk som bare øker i omfang nærmest ukontrollert. Trygdeunderskuddet blir utrolige 110 mrd i år. Svære skattesnytersaker er under opprulling og en bratt økende strøm av penger går ut av landet. Korrupsjonen øker. Forsikringssvindel øker. Bande- og mafiaaktiviteten er doblet på et år. Helsevesenet skranter på flere områder.

Lykke til Norge.

Tviler på vi er verre enn Sverige når det gjelder krimminalitet, men korrupsjon skal være ørlite verre hos oss. Dessuten sliter Sverige enormt med følgene av at de ikke greier å ta vare på så mange innvandrere på en god måte, integrere dem skikkelig.

Bolig-beskattning er en stygg sak! Det fører til høyere priser på boliger (også for de som må leie, fordi utleiere vil forskyve kostnader over på leietakere) og til at mindre antall kvadratmeter bolig blir tilgjengelig for kjøperne. Boligbeskatning er også en form for dobbeltbeskatning.

Arveavgift er landets mest urettferdige ordning! Det er mangedobbelt beskatning av verdier som allerede er hardt beskattet fra før og verst av alt: STATLIG LIKPLYNDING !

Caloni Makaroni
Skrevet

"10 tusen kroner for å forhindre at pass blir borte? Neppe. Mange som mister passet er barn."

Det er derfor barn har halv pris på pass :P

Skrevet

Tviler på vi er verre enn Sverige når det gjelder krimminalitet, men korrupsjon skal være ørlite verre hos oss. Dessuten sliter Sverige enormt med følgene av at de ikke greier å ta vare på så mange innvandrere på en god måte, integrere dem skikkelig.

Bolig-beskattning er en stygg sak! Det fører til høyere priser på boliger (også for de som må leie, fordi utleiere vil forskyve kostnader over på leietakere) og til at mindre antall kvadratmeter bolig blir tilgjengelig for kjøperne. Boligbeskatning er også en form for dobbeltbeskatning.

Arveavgift er landets mest urettferdige ordning! Det er mangedobbelt beskatning av verdier som allerede er hardt beskattet fra før og verst av alt: STATLIG LIKPLYNDING !

Var borti en som opplevde at en eiendom gikk i arv to ganger på et år. Vedkommende som arvet sa i fra seg arven da hun arvet arveskatteegjelda etter forrige arving og fikk ny arveavgift. Fikk ikke lån og hadde ikke penger til å betale skattene. Pga klausuler på andelen kan det ikke selges. Skattevesenet utviser ikke lenger skjønn, de bare går etter takst. Når det ikke er beboelig, du ikke har penger til å pusse opp, det ikke kan tas pant i og du ikke kan selge da er det ikke mye verd. Men skatten får de aldri inn.

Skrevet

"10 tusen kroner for å forhindre at pass blir borte? Neppe. Mange som mister passet er barn."

Det er derfor barn har halv pris på pass :P

Nesten en gave da?

Fremdeles er det dobbelt så dyrt som i Sverige.

Skrevet

Var borti en som opplevde at en eiendom gikk i arv to ganger på et år. Vedkommende som arvet sa i fra seg arven da hun arvet arveskatteegjelda etter forrige arving og fikk ny arveavgift. Fikk ikke lån og hadde ikke penger til å betale skattene. Pga klausuler på andelen kan det ikke selges. Skattevesenet utviser ikke lenger skjønn, de bare går etter takst. Når det ikke er beboelig, du ikke har penger til å pusse opp, det ikke kan tas pant i og du ikke kan selge da er det ikke mye verd. Men skatten får de aldri inn.

Et eksempel som til fulle illustrer hvor sinnsvak denne avgiften er. Alle de ikke-sosialistiske partiene vil ha den vekk/redusere den markant.

Skrevet

Et eksempel som til fulle illustrer hvor sinnsvak denne avgiften er. Alle de ikke-sosialistiske partiene vil ha den vekk/redusere den markant.

Spekulanter kjøper opp mye arv som ikke kan selges på normal måte, for en billig penge. Arvingen må betale skatt på grunnlag av taksten, selv om h*n selger for halvparten av det. Men så kan arvingen føre det til tap neste år. Det triste er at det hjelper ikke et øre hvis vedk ikke har skattbar inntekt det året. Da må h*n ta hele tapet. Spekulanter skriver antagelig takkebrev til skattevesenet, og de som har lite taper igjen.

Skrevet

Vel, det som er mer irriterende er små barn. Før sto disse i passet til mor, nå må de ha eget pass. Og de må ha nytt en gang i året pga nytt bilde.

Puke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...