Gå til innhold

Hvor dyre gaver gir dere tanteunger?

Anbefalte innlegg

Gjest Lei julegaver

Og hvilken alder er det normalt å slutte å gi tantebarn julegave, 18, 20?

Når de har stipend eller tjener penger selv, blir det sannsynligvis ikke så stas med en liten julegave lenger vil jeg tro. Føler det liksom ikke har vært noen glad takknemmelighet over gavene etter at de passerte 10-årsstadiet, ikke et takk engang..

Er litt i uråd over hva jeg skal gjøre.hvilken linje følger flertallet her?

Om det er noen 18-20-åringer her, så kan dere jo svare her om dere blir galde for en liten tantegave, eller er det ingen vits?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/255797-hvor-dyre-gaver-gir-dere-tanteunger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• meg__123!

6

• flisa

2

• amber sun

2

• Rhea Silvia

2

Mest aktive i denne tråden

Annonse

Gjest lei julegaver

ikke mindre enn 500kr hvertfall.. litt mer enn det..

Okej, da er nok ikke jeg tantea di nei! ;o) Jeg gir bare gave for 50-100, bare symbolsk. Hadde jeg hatt masse penger ville jeg uansett ikke gitt mere, jeg ønsker nemlig ikke å være med på pengegavejaget.

Kanskje like greit å droppe gaven da?

Okej, da er nok ikke jeg tantea di nei! ;o) Jeg gir bare gave for 50-100, bare symbolsk. Hadde jeg hatt masse penger ville jeg uansett ikke gitt mere, jeg ønsker nemlig ikke å være med på pengegavejaget.

hundre kr er jo noe det også da.. ungene har sikkert bruk for de pengene...

Du kan jo evnt bake julekaker og legge dem i en kurn med rødt bånd rundt eller noe sånt. Jeg får fortsatt gaver fra tantene og onklene mine, noen gir mere symbolske gaver og noen gir dyrere gaver. Synes begge deler er koselig :)

Gjest Lei julegaver

hundre kr er jo noe det også da.. ungene har sikkert bruk for de pengene...

"hundre kr er jo noe det også da.. ungene har sikkert bruk for de pengene..."

Ehh, tror jeg dropper det egentlig, da dette er snakk om voksne "unger", de har uansett aldri vist noen takknemmelighet siden de ble større, bare når de var bittesmå og ikke visste verdien av gaven.

"hundre kr er jo noe det også da.. ungene har sikkert bruk for de pengene..."

Ehh, tror jeg dropper det egentlig, da dette er snakk om voksne "unger", de har uansett aldri vist noen takknemmelighet siden de ble større, bare når de var bittesmå og ikke visste verdien av gaven.

ok.. jeg hadde hvertfall blitt glad for det..

Jeg er 25 og får får fortsatt gaver av noen av tantene mine. Men da får jo selvfølgelig de en liten ting fra meg også. Jeg blir glad for en flaske vin, et par gode sokker, et pent skjerf, litt ekslusivt godteri, flaxlodd, Statoil-koppen, et lite smykke, servietter, duftlys... :)

Annonse

Det var mye...

Hvor mye gir du til ungene dine da, og foreldrene dine, mannen din osv?

Det går vel en del tusenlapper da?

:-)

Ikke ille ment altså. :-)

har ikke mann og barn jeg:) er bare 20 år..

til foreldra mine gir jeg gave for ca 500kr hver..

Da får du nok den takken en femtilapp fortjener. Kjiping!

Gjest Lei julegaver

Da får du nok den takken en femtilapp fortjener. Kjiping!

Praksisen i slekten er at ungene mine får like billig gave fra sine tanter og onkler de også, og det er mange barn i slekta. Derfor er dette likt for alle, men nå var saken sånn at noen begynner å bli for store til gaver.

Caloni Makaroni

Jeg er 23, søsteren min 25. Vi får gaver fra et par tanter hvert år. Gavene ligger på mellom 150 og 200 kroner stort sett, tror jeg. Det har det gjort hele tiden. Vi har ikke barn, og jeg regner med at gavene forsvinner den dagen vi får det :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...