Gå til innhold

Legge seg kl 21?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror jeg må begynne å legge meg kl 21 for å fungere med å stå opp halv sju og være på jobb hele dagen og ikke være hjemme før 1715.

Er det noen andre voksne som legger seg kl 21?? Er det normalt å være så trøtt og sliten at man må legge seg _så_ tidlig for å fungere i hverdagen?

Skrevet

Eg har alltid vore kveldstrøtt, så for meg er ikkje 21 så veldig tidleg. Få deg den søvnen du treng du, og blås i om andre sit oppe halve natta ;-)

Gjest melmøll
Skrevet

Du sier du må begynne å legge deg 21. Du har altså vært vant til å være oppe lenger tidligere eller? Er det noe i livet ditt som gjør deg ekstra sliten om dagen kanskje? Mange er jo lit trøttere på denne tida, men det kan jo være andre ting, kanskje du skulle ta en helsesjekk? Kan jo være vitaminmangel eller noe?

Skrevet

Jeg synes det er altfor tidlig, selv om jeg innimellom er stuptrøtt.

For meg er det minst like viktig med minst et par timer voksentid, etter at barna er i seng. Så når eldstemann sovner ca 21, så kan jeg i alle fall ikke legge meg før klolkka 23....

Men jeg synes du skal legge deg når DU føler er riktig, ikke tenk på andre i den saken!

Skrevet

Jeg trenger vel mye søvn og sover ikke så veldig godt om natta så kunne gjerne lagt meg kl. 21, men jeg må lese litt på senga før jeg slukker lyset. Blir ikke til at jeg legger meg så tidlig, blir gjerne 22. Er oppe 6.45 og føler meg aldri helt uthvilt jeg, tar sin tid før kroppen kommer i gang på en måte, men sånn er det vel med fibromyalgipasienter.

ikke fast nick
Skrevet

Hva som er normalt er forskjellig fra person til person. Noen trenger mer søvn enn andre, og periodevis trenger man mer søvn enn vanlig.

Men det kan være en ide å følge med på søvnvanene dine en tid, for å se om det endrer seg til det bedre. Hvis ikke, så er det kanskje en ide å ta det opp med legen din neste gang du er der. Det kan jo være stoffer og vitaminer du har for lite av, og som legen kan sjekke med en blodprøve.

Gjest 456anonym
Skrevet

Min mann er klar for senga i den tiden. Men han er påvirket av medisinene sine.

Skrevet

Om vinteren trenger jeg ekstra mye søvn for å fungere. Og helst bør det bli 10 timer.

Jeg legger meg ofte ikke før klokka 23,men i perioder hvor jeg merker at jeg blir ekstra sliten så legger jeg meg ofte mellom ni og ti. Når jeg har gjort det en periode så klarer jeg å holde meg våken lengre om kvelden igjen.

Det som påvirker meg mest er rett før menstruasjonen, om det har vært mye nattevåking,jeg er forkjølet eller ungene er syke og krever ekstra mye.

Eller en stressperiode på jobben.

Skrevet

Jeg synes trening hjelper. Klarer meg da med mindre søvn, og er mer opplagt. Lurer på om det er fordi søvnkvaliteten blir bedre????

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...