Gå til innhold

Tidlig gråhåret?

Gjest ikke så hårfin lengre

Anbefalte innlegg

Gjest ikke så hårfin lengre

I det siste synes jeg at håret mitt har endret seg ganske mye. Fra naturen av er jeg ikke helt lys blond, men ganske lyshåret likevel. Har vært det mesteparten av mitt voksne liv også. Nå er jeg 38, og håret begynner nå å bli brunt, særlig det som er lengst. Samtidig begynner håret på toppen av hodet å få grå striper. Håret er halvlangt og jeg har ikke farget det eller behandlet det på mange, mange år. Har bare klippet og vasket det.

Hva kan denne fargeendringen skyldes? Jeg synes også det er tidlig å bli gråhåret i en alder av 38. Jeg har ikke barn, så jeg har ikke gått igjennom den hormonelle endringen som andre kvinner gjør. Hva kan være årsaken til at jeg opplever at håret mitt endres så mye? Kan det ha noe å si at jeg befinner meg i klorvann noen timer i uka? Eller kan det være andre årsaker?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/255827-tidlig-gr%C3%A5h%C3%A5ret/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke nick i dag

Jeg har hatt gråe striper i håret mitt i flere år allerede og er nå 39.

Hadde en periode i livet ved begynnelsen av 30 årene hvor jeg strevde med å få barn og spontanaborterte mye. Etter dette begynte det grå håret å titte frem. Tror det ble stressrelatert for min mor ble sent grå i håret så dette var ikke arvelig fra henne.

Tror det er mye som setter slike prosesser igang. Enten man er barnløs eller ei så er min teori at for mye stress i hverdagen på en eller annen måte gir seg utslag. Også sykdommer man har ofte eller kronisk.

Det sies at man tenker for mye :)

Men det kan ha en sammenheng med andre ting ja. I Østens(alternativ) tankegang så er det forbindelser mellom hår, tenner og negler med hjernen, forplantningen og nyrene.

38 år er ikke så tidlig synes jeg. Jeg kjenner flere som har funnet de første grå hårene rundt 30års alderen.

Det sies at man tenker for mye :)

Men det kan ha en sammenheng med andre ting ja. I Østens(alternativ) tankegang så er det forbindelser mellom hår, tenner og negler med hjernen, forplantningen og nyrene.

38 år er ikke så tidlig synes jeg. Jeg kjenner flere som har funnet de første grå hårene rundt 30års alderen.

Jeg hadde mine første grå hår som 20-åring :)

Går bra det. Har noen få fremdeles, er 24 nå :)

lalala1365380457

tror nok klorvannet vil kunne påvirke de fargeforandringene du beskriver, men det gråe håret er vel bare naturlig! Tror mange får grått hår tidligere enn dette, men de fleste farger håret, dermed er det ikke "synlig" i norsk kultur at kvinner på din alder har begynt å få grått hår..

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...