Gå til innhold

hvor mye gir dere i julegaver?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye gir dere i julegaver til familien deres?

Jeg gir for ca. 2000.- til mannen min. (Han gir meg ca. det samme). Gaver for ca. 1000,- til hvert av barna og foreldre/svigerforeldre får for 500,- pr. person.

De aller eldste i familien får for ca. 300,- pr. person.

Har ikke fler å gi til, men synes at dette er mer en nok innhugg på budsjettet.

Gjest Det gir vi
Skrevet

Vi gir ingenting til hverandre. Barna får for ca. 10000. Vi har god råd og de får sjelden dyre ting ellers i året. Ofte er julegavene noe de trenger (f.eks skiutstyr til eldstesønnen, TV til datteren vår som skal flytte ut til sommeren o.l).

Til foreldre/svigerforeldre ca. 500-1000.

Caloni Makaroni
Skrevet

Synes det hørtes mye ut, jeg, iallfall i forhold til meg selv. Men nå skal det sies til mitt forsvar at jeg er student i begynnelsen av 20-årene, og ikke har all verden å rutte med til daglig ;)

Foreldre + 2 søstre får for rundt 200 hver. Prisen er ikke veldig nøye, men det blir noe i omtrent den prisklassen, eventuelt litt mer om jeg finner noe jeg tror de vil like/ha nytte av ekstra godt. Jeg har en "ekstrabror" som får en helt spesiell gave til en verdi av 4.500 kroner av meg på nyåret, så det blir ingen julegave på ham i år, for å si det sånn, god mulig han må leve uten bursdagsgave også ;) Men det er utenom det vanlige, da. Har ingenting med jula å gjøre, men noe han "trenger" og ikke har noen mulighet til å skaffe seg på noen annen måte.

Besteforeldre/tanter/onkler/kusiner får gaver av oss som familie, så da er det foreldrene mine som betaler.

Jeg kjøper gaver til tre-fire venninner, og da ligger det på i underkant av 200 kroner, stort sett. Her kommer det også veldig an på, om jeg finner noe som jeg tenker er helt midt i blinken som koster mer, så går jeg for det.

Og så har jeg et fjernadoptert barn gjennom Plan Norge, som jeg sender noen småsaker til. Gavene kan ikke overstige 150 gram, så med mindre jeg sender diamanter så blir ikke det så dyrt. Jeg prøver å gi likt til han og hans to søstre.

Dessuten hender det at det er noen unger enten i familien eller nabolaget eller som jeg kjenner på andre måter, som får en liten ting av meg.

Det ser ut til at jeg "slipper unna" med under 2000 kroner i år ;)

Skrevet

Har ikke noe fast til gubben, men det blir nok en drøy tusenlapp i år. (Da får han det han ønsker seg.)

Ungene pleier å få for en drøy tusenlapp, men jentungen får ny sykkel til nesten 3000,-.

Foreldre/svigerforldre får også for ca. 1000,-.

Søsken ca. 500,- og tanteungene for ca. 300,-.

Andre ca. 100-300,-

MEN om det er noe som noen av dem trenger, så kan det bli andre beløp.

Skrevet

Mannen får for ca. 1500-2000,-, jeg får gjerne dyrere gaver fra ham (:))

Barna får gaver for ca. 500-1000,- I år får jentene Nintendo DS Lite, så det blir dyr gave. Lillebror har vi ikke bestemt oss for hva skal få enda.

Foreldre/svigerforeldre får for ca. 3-500,-.

Søsken får for 3-400,-.

Venner får for ca. 1-200,-

Venners barn får for ca. 50-100,-

Fadderbarn får for ca. 1-250,-.

I år kjøper vi ca 50 gaver, så det blir noen kroner. Heldigvis er jeg flink til å handle gaver i løpet av hele året, og er ram til å handle på salg!

Skrevet

Kjæresten får vel for rundt en tusing og i år blir det minst det samme på hver av ungene. Søstrene mine får for rundt 250,- hver (2 stk.), tantebarna får 200,- hver, far og hans kjæreste det samme. Ellers er det noen smågaver utenom.

Gjest annlovinda
Skrevet

Mannen får for ca. 1500-2000,-, jeg får gjerne dyrere gaver fra ham (:))

Barna får gaver for ca. 500-1000,- I år får jentene Nintendo DS Lite, så det blir dyr gave. Lillebror har vi ikke bestemt oss for hva skal få enda.

Foreldre/svigerforeldre får for ca. 3-500,-.

Søsken får for 3-400,-.

Venner får for ca. 1-200,-

Venners barn får for ca. 50-100,-

Fadderbarn får for ca. 1-250,-.

I år kjøper vi ca 50 gaver, så det blir noen kroner. Heldigvis er jeg flink til å handle gaver i løpet av hele året, og er ram til å handle på salg!

Oj, 50 gaver!

Syntes vi hadde mange å kjøpe til jeg, men det var før jeg leste ditt inlegg. Vi har vel 25 gaver å kjøpe, er jo ingen ting det da!

:)

Skrevet

Vi tenker ikke så veldig på pris, men vi er opptatt av at gavene ikke skal være for dyre slik at vi er med på å dra opp prisnivået.

Kan tenke meg at ungene får gaver for en drøy 1000-lapp hver. Søsken får vel for opptil 500,- (5 stk tilsammen), foreldre omtrent det samme (men det varierer veldig fra år til år, altså).

Barn utenfor familien får vel for omtrent 100-150,- hver, mens små venninner får for under 100-lappen.

Gjest mine gaver
Skrevet

Mann: ca 700

Barn: det blir nok 300 på hver

Hans foreldre: 300 (de gir oss noe til 50)

Mine foreldre: usikker (vi går nok sammen med noen søsken her).

Søsken: 100-200

De vi er tante/onkel til: 100-150

Gjest Princess Peach
Skrevet

Gir gave på 2-3000 kr til samboeren, 250-300 kr hver til tantebarna og ca 200 kr hver til søsken og svogre og mamma og pappa.

Skrevet

Oj, 50 gaver!

Syntes vi hadde mange å kjøpe til jeg, men det var før jeg leste ditt inlegg. Vi har vel 25 gaver å kjøpe, er jo ingen ting det da!

:)

Jeg ble litt sjokkert selv også når jeg telte over lista. Det er nesten bare familie også...

Skrevet

Sambiss har jeg ingen grense for, kjøper det han ønsker seg..

Svigers 300-400 (de vil ikke ha noe).

Foreldre 6-700 (de ønsker ting faktisk)

Brødre 200,- hodet.

Søskenbarn ikke en dritt etter de fyller 18.

Venner ligger godt under 200,- bare en liten søt ting til de.

Gjest annlovinda
Skrevet

Til samboeren blir gaven vanligvis på 1000-1500.

Til barna våre kjøper vi for ca. 1000,-. I år blir gaven til eldstemann dyrere, for hun ønsker seg slalåmski (de hun har er klare for dynga), så da får hun det i år.

Til våre foreldre blir det vel på ca. 300 pr. pers. Det samme til våre søsken (de vi kjøper gave til av dem). Til tantebarn ligger vi på 200-300.

Til barna til venner kjøper vi for 100-200.

Skrevet

I år blir det litt peng å rutte m.. så ca. 3000 til samboer.. 2 gutter som får ca. 1500 selv.. Min bror ca. 1000 - og ellers ligger det på ca. 500,- til resten... Og noe smådill til små-venner som ikke koster mye...

Skrevet

Vi gir ingenting til hverandre. Barna får for ca. 10000. Vi har god råd og de får sjelden dyre ting ellers i året. Ofte er julegavene noe de trenger (f.eks skiutstyr til eldstesønnen, TV til datteren vår som skal flytte ut til sommeren o.l).

Til foreldre/svigerforeldre ca. 500-1000.

10000 hver? :) eller var det en null for mye? :)

Skrevet

Skiutstyr koster vanligvis mer enn en tusenlapp :-)

Gjest Det gir vi
Skrevet

Ikke en null for mye, nei.

Skrevet

Ikke en null for mye, nei.

Lurte fordi du finner vel ikke tv og skiutstyr til 10.000 for stykket.. til barn :) Da var 1000 nærmere :)

Gjest Billig i år!
Skrevet

Før har det vært år der vi har gitt ungene gaver for 10.000 hver, ikke hvert år, men det hendte.

I år tar vi en annen vri, vi gir mye billigere gaver både til unger og oss mann og kone imellom. Og vi kutter ut store tanteunger etter forslag i andre innlegg.

Vi vil ikke være med på kjøpepresset lenger, vil heller statuere et eksempel og sabbotere litt for handlegalskapen i butikkene.;o)

Oppfordrer alle til å gjøre det samme for å stoppe galskapen, ellers blir det verre for hvert år som går.

Det føles faktisk deilig og slippe å være med på det lenger, vi føler oss fri og har ingen grunn til å prøve å imponere andre med at vi kjøper dyre gaver.

Gjest fru smith
Skrevet

Før har det vært år der vi har gitt ungene gaver for 10.000 hver, ikke hvert år, men det hendte.

I år tar vi en annen vri, vi gir mye billigere gaver både til unger og oss mann og kone imellom. Og vi kutter ut store tanteunger etter forslag i andre innlegg.

Vi vil ikke være med på kjøpepresset lenger, vil heller statuere et eksempel og sabbotere litt for handlegalskapen i butikkene.;o)

Oppfordrer alle til å gjøre det samme for å stoppe galskapen, ellers blir det verre for hvert år som går.

Det føles faktisk deilig og slippe å være med på det lenger, vi føler oss fri og har ingen grunn til å prøve å imponere andre med at vi kjøper dyre gaver.

Jeg synes det er flott at velger å kjøpe rimeligere gaver i år for å være med på å sette en stopper for handlegalskapen. Jeg synes det er så synd når folk slutter helt med gaver. Men jeg er ikke stor fan av ytterligheter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...