Gå til innhold

hvor mye gir dere i julegaver?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Før har det vært år der vi har gitt ungene gaver for 10.000 hver, ikke hvert år, men det hendte.

I år tar vi en annen vri, vi gir mye billigere gaver både til unger og oss mann og kone imellom. Og vi kutter ut store tanteunger etter forslag i andre innlegg.

Vi vil ikke være med på kjøpepresset lenger, vil heller statuere et eksempel og sabbotere litt for handlegalskapen i butikkene.;o)

Oppfordrer alle til å gjøre det samme for å stoppe galskapen, ellers blir det verre for hvert år som går.

Det føles faktisk deilig og slippe å være med på det lenger, vi føler oss fri og har ingen grunn til å prøve å imponere andre med at vi kjøper dyre gaver.

Bekjempe galskapen ja.. har du noen gang tenkt på at hvis alle skulle sluttet å kjøpe julegaver så betyr det mindre omsetning for butikkene som igjen betyr mindre behov for ansatte som betyr høyere arbeidsledighet?

Jeg mener ikke at man skal kjøpe for mer enn man har råd til (viktig å poengtere), men denne såkalte "bekjemp julehandel galskapen" en del her inne er forkjempere for er jeg ikke enig i.

Bare for å ta et eksempel. Jeg har en venninne som jobber i gullsmedbutikk. De lever stort sett av omsetningen de får i julen (satt litt på spissen). Hittil i år har omsetningen vært svært dårlig sammenliknet med fjorårets, og fjorårets var dårlig sammenliknet med 2004. På grunn av dette fikk to person fra butikken sparken forrige uke, rett og slett fordi arebidsgiver ikke har råd til å ha dem jobbende der på nyåret.

Med andre ord er det faktisk en del butikker som er avhengig av denne julegalskapen. Jeg mener ikke at man skal føle ansvar overfor disse butikkene men jeg ville bare sett ting litt i perspektiv.

Og skal jeg være helt ærlig så kan jeg ikke si at jeg blir så veldig påvirket av julegalskapen, synes tvert i mot det er ganske så koselig med denne førjulstiden jeg, og elsker å finne på gaver jeg kan gi til de jeg er glad i.

Gjest fru smith
Skrevet

Bekjempe galskapen ja.. har du noen gang tenkt på at hvis alle skulle sluttet å kjøpe julegaver så betyr det mindre omsetning for butikkene som igjen betyr mindre behov for ansatte som betyr høyere arbeidsledighet?

Jeg mener ikke at man skal kjøpe for mer enn man har råd til (viktig å poengtere), men denne såkalte "bekjemp julehandel galskapen" en del her inne er forkjempere for er jeg ikke enig i.

Bare for å ta et eksempel. Jeg har en venninne som jobber i gullsmedbutikk. De lever stort sett av omsetningen de får i julen (satt litt på spissen). Hittil i år har omsetningen vært svært dårlig sammenliknet med fjorårets, og fjorårets var dårlig sammenliknet med 2004. På grunn av dette fikk to person fra butikken sparken forrige uke, rett og slett fordi arebidsgiver ikke har råd til å ha dem jobbende der på nyåret.

Med andre ord er det faktisk en del butikker som er avhengig av denne julegalskapen. Jeg mener ikke at man skal føle ansvar overfor disse butikkene men jeg ville bare sett ting litt i perspektiv.

Og skal jeg være helt ærlig så kan jeg ikke si at jeg blir så veldig påvirket av julegalskapen, synes tvert i mot det er ganske så koselig med denne førjulstiden jeg, og elsker å finne på gaver jeg kan gi til de jeg er glad i.

passer du på å handle i butikker som går dårlig?

Skrevet

600kr. til mannen.

800kr. til hvert av barna, svigerbarn og barnebarn.

500kr. til foreldre.

100-150kr. til tantebarn sine småbarn (ikke noe til tantebarn, vi gir heller til de små)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...