Gå til innhold

Barn og Tv.

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.dagbladet.no/kultur/2006/11/27/484230.html

Jeg får dårlig samvittighet når jeg leser dette. Jeg skal være alenemamma i ett år fremover nå, og når jeg trenger å stelle meg eller spise ifred, setter jeg babyen på 7 mnd i lekegrinden slik at han blir helt trollbundet av tv'en. Da er han stille og krever ikke at jeg underholder ham. Men når pappaen flytter hjem igjen, skal vi såklart heller avlaste hverandre når vi trenger å gjøre noe. Men burde jeg har skikkelig dårlig samvittighet for at jeg lar min sønn se på tv nå så tidlig?

Skrevet

Den artikkelen handler jo om helt andre ting enn at man slår på TVen for å kunne ta en dusj uten at barnet hyler.

Men du kan jo tenke litt over hvilken kanal du har på. Selv om han er liten ennå, kan han bli skremt, f.eks. av sterk lyd. Og du vil kanskje ikke at han skal ha sett altfor mange blodige mord før han runder året.

Sønnen min så billøp på TV i svært ung alder og elsket det :-)

Skrevet

Mulig dette med tv på rommet hos barn av skilte foreldre også kan komme av den skyldfølelsen foreldrene prøver å overdekke ved å kjøpe mye til barna...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...