Gå til innhold

Erfaring med hund / diarè ????

Gjest Hilsen en uerfaren og engstelig hundemor

Anbefalte innlegg

Den lille hunden min på 4 mndr. har fått diarè. Hun har vært syk siden lørdag. Hun har ikke spist noe særlig og ikke er det lett å få i henne vann heller. I går kjøpte vi inn ormekur og har gitt henne en halv tablett. I natt har hun fortsatt hatt løs mage og også kastet opp litt. Hvor lang tid tar det før ormekuren virker? Hun er i ganske god form, men litt slappere og sover litt mer enn normalt. Har dere noen tips om hva jeg bør gjøre. Jeg skal kjøpe ris og fiskepudding i dag så hun får det når jeg kommer hjem. Det leste jeg i hundeboken var et godt tips for å stabilisere magen. Bør jeg gå til veterinær med henne? Hvor lang tid kan hun gå å hangle sånn før det er fare for uttørking og alvorlig sykdom?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/255881-erfaring-med-hund-diar%C3%A8/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må ta kontakt med dyrlegen i dag, en så liten hvalp tåler lite diare. Er den vaksinert?

Trur nok ikke en ormekur stopper dette.

Skriv hvordan det går med hvalpen din.

Takk for tips. Jeg skal kontakte veterinæren. Åh, man blir så engstelig for disse små.

SEr du skal kontakte veterinær, og det er nok best når huden er så liten.. Men da vi passet hunden til svigermor som skeit ned hele leiligheten vår ga vi han fiskeboller. De gikk ned på høykant (hunden spiste ikke noe annet) og ble bra i magen samme kveld. :)

God bedring til valpen din.

Annonse

SEr du skal kontakte veterinær, og det er nok best når huden er så liten.. Men da vi passet hunden til svigermor som skeit ned hele leiligheten vår ga vi han fiskeboller. De gikk ned på høykant (hunden spiste ikke noe annet) og ble bra i magen samme kveld. :)

God bedring til valpen din.

Jeg brukte kokt ris og fisk/fiskepudding og det gikk bare noen timer så var hun mye bedre. Takk for tips. Det skal legges på minnet for det skjer sikkert igjen.

Du må ta kontakt med dyrlegen i dag, en så liten hvalp tåler lite diare. Er den vaksinert?

Trur nok ikke en ormekur stopper dette.

Skriv hvordan det går med hvalpen din.

Jeg hadde litt is i magen (selv om jeg var bekymret) og ventet noen timer i går før jeg kontaktet veterinær. Hun er vaksinert. Vi har hele tiden fått i henne litt vann, så, men hun har vært så slapp. Jeg ga henne kokt ris med småbiter av fisk og fiskepudding. Små porsjoner hver annen time. Og heldigvis - enda kvelden kom så kviknet hun til igjen og vi slapp å dra til veterinær. I dag er hun sitt gamle jeg, løper rundt og biter i sko og holder på med sine rampestreker. Vi synes vanligvis hun er litt for aktiv; men det var verre de dagene hun bare lå der helt slapp! Takk for omtanken og tips. Så lærte jeg noe mer om hundehold også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...