Gå til innhold

Sånn greie med notene på til å sette på klaviaturet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg aner ikke hva det heter engang - et sånt pappstykke med notenes navn på (c,d,e,f,g,a,h) som man kan sette rett på klaviaturet - hvor får man tak i sånt? Evt. kan det skrives ut fra nettet noe sted?

Kjæresten har bestemt seg for å lære meg å spille en julesang... Stakkar, han aner ikke hva han går til. *Tonedøv*

Skrevet

Tusen takk - men jeg vet jeg har sett sånne i papp, som er tilpasset slik at de kan stå på klaviaturet mellom de sorte tangentene.

Bruk markeringstape (denne kan taes lett av) og skriv på bokstavene med sprittusj, sett på hver riktige tangent.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Mamma skrev på pianotangentene med blyant, det kan viskes ut etterpå. :)

Skrevet

Bruk markeringstape (denne kan taes lett av) og skriv på bokstavene med sprittusj, sett på hver riktige tangent.

Nja... Synes ikke jeg kan begynne å klistre fast ting på hans keyboard heller.

Gjest hobbymusiker
Skrevet

Nja... Synes ikke jeg kan begynne å klistre fast ting på hans keyboard heller.

Egentlig så er det vel best å lære seg å spille uten.

Men hvis du spør i en musikkforretning eller hos en musikkskole kan det hende de kan hjelpe deg.

Skrevet

Egentlig så er det vel best å lære seg å spille uten.

Men hvis du spør i en musikkforretning eller hos en musikkskole kan det hende de kan hjelpe deg.

Jeg har så og si ikke gehør, men jeg har lært meg hvor på klaviaturet c'en er nå da. :o) Hadde vært kjekt å se hvor g og h er fremfor å måtte telle seg frem liksom... ;o)

Jada - det er et håpløst prosjekt å lære meg å spille noe som helst på pianoet! Jeg kan Lisa gikk til skolen og av en eller annen grunn hele Gubben Noa! Den tar jeg på gehøret! Så helt borte kan det vel ikke være, men det er dårlig ja.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...