Gå til innhold

Den onde stemora

Gjest Den onde stemora

Anbefalte innlegg

Gjest Den onde stemora
Skrevet

Til tross for mannen din sine gode sider, så må det da være overkommelig at han ikke respekterer deg mer enn at han lar ungen holde på på den måten?

Både faren og sønnen viser null respekt for meg på enkelte områder...

Men jeg har bestemt meg for å være helt anonym en periode...

Ikke får å straffe noen,-men for å beskytte meg selv...

Har et stille håp om at de klarer å se meg med andre øyne etterhvert.

Det får tiden vise...

• Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

6

• Lillemus

6

• ambiente

4

• Atene

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg har prøvd å ta opp dette med faren,-men til ingen nytte.

Jeg får kjeft fra han i guttens nærvær,uansett hva jeg sier og mener.

Mora er det ingen ting vits å prate med.

Alt jeg sier eller gjør,blir brukt i mot meg...

For å beskytte meg selv for et helt helvete fra farens side,tier jeg heller...

Faren er litt små-psykopatisk,-skjønner du....

Og hvorfor gidder du være sammen med en du kaller små-psykopat? Høres ikke ut som om dere har et spesielt hjertelig forhold akkurat...

Skrevet

Både faren og sønnen viser null respekt for meg på enkelte områder...

Men jeg har bestemt meg for å være helt anonym en periode...

Ikke får å straffe noen,-men for å beskytte meg selv...

Har et stille håp om at de klarer å se meg med andre øyne etterhvert.

Det får tiden vise...

Vet du, jeg hadde ikke orket være i et forhold der mannen ikke hadde noen respekt for meg - selv om det tydeligvis er bare på noen områder.

Vel er jeg helt amøbe på noen områder, men han skal da for søren ha respekt for meg alikevel!

Gjest Den onde stemora
Skrevet

Og hvorfor gidder du være sammen med en du kaller små-psykopat? Høres ikke ut som om dere har et spesielt hjertelig forhold akkurat...

På enkelte områder er ting helt på jordet,-men på andre ting er det bra...

Medaljens bakside er litt svart,med forsiden er bra...hvis du forstår hva jeg mener?

Gjest Den onde stemora
Skrevet

Vet du, jeg hadde ikke orket være i et forhold der mannen ikke hadde noen respekt for meg - selv om det tydeligvis er bare på noen områder.

Vel er jeg helt amøbe på noen områder, men han skal da for søren ha respekt for meg alikevel!

Skulle ønske at jeg hadde vært like sterk som deg!

Skrevet

Tenk deg følgende scenario: Du lager middag, og ber 11-åringen om hjelp til å dekke bordet.

Gutten nekter - "du er ikke mora mi". Faren sier ingenting.

Fortsetter du glad og fornøyd å lage mat til det stakkars barnet som trenger omsorg?

Nei, men jeg lar ikke sinnet gå utover guttungen. Det er pappaen hans som tillater han å oppføre seg så stygt og dermed han jeg blir fly forbanna på.

Skrevet

Blir du ikke forbannet på foreldrene her da???? De er vel tross alt de nærmeste som burde forstått dette. Stemora står jo på siden og har gjort sitt beste i mange år.

Synes ho fortjener ros jeg!!!

Selvsagt er det foreldrene man blir forbanna på. Mulig jeg formulerte meg klønete.

Uansett er gutten et barn og oppførselen hans er et resultat av dårlig oppdragelse.

Skrevet

Jeg har prøvd å ta opp dette med faren,-men til ingen nytte.

Jeg får kjeft fra han i guttens nærvær,uansett hva jeg sier og mener.

Mora er det ingen ting vits å prate med.

Alt jeg sier eller gjør,blir brukt i mot meg...

For å beskytte meg selv for et helt helvete fra farens side,tier jeg heller...

Faren er litt små-psykopatisk,-skjønner du....

Skjønner at det er vanskelig og at du blir urettferdig behandla. Men uansett hva du gjør, ikke la det gå utover gutten ved at du overser han osv. Sett deg i respekt, men prøv å ta dette opp på voksen-plan.

Skrevet

Nei, men jeg lar ikke sinnet gå utover guttungen. Det er pappaen hans som tillater han å oppføre seg så stygt og dermed han jeg blir fly forbanna på.

Hun sa vel ingenting om å bli sint på gutten?

Derimot ser jeg ikke noe galt i at man i handling viser et barn som er såpass stort som 11 år, at den som ikke bidrar, heller ikke kan forvente å motta. Noe annet er å gjøre barnet en bjørnetjeneste.

Skrevet

Skulle ønske at jeg hadde vært like sterk som deg!

Det er ikke alle ting min kjære er like flink til heller, men jeg har da stor respekt for ham for det.

Ikke gjør deg så liten og betydningsløs at du lar ham herje med deg og ta kontrollen over deg. Det beste vil vel være om man er omtrent likevedige i et forhold, den ene bør ikke være mye sterkere enn den andre - synes jeg i alle fall.

Skrevet

På enkelte områder er ting helt på jordet,-men på andre ting er det bra...

Medaljens bakside er litt svart,med forsiden er bra...hvis du forstår hva jeg mener?

Jeg forstår hva du mener, men vil du virkelig leve resten av livet med en mann som ikke respekterer deg? Er du ikke verdt mer enn det?

Gjest Stemor jeg også
Skrevet

Gutten liker meg egentlig veldig godt,men han har etterhvert blitt preget av farens responering...

Hvis jeg får kjeft av faren fordi jeg ønsker å lære gutten noe,eller leke med han,-så får jo ikke gutten noen respekt for meg.

Han lære jo seg sinne istedet...

Faren har ALDRI lov til å kjefte på deg så gutten hører det. Dette er noe dere SKAL ordne mellom dere.

Gjest Stemor jeg også
Skrevet

Selvsagt er det foreldrene man blir forbanna på. Mulig jeg formulerte meg klønete.

Uansett er gutten et barn og oppførselen hans er et resultat av dårlig oppdragelse.

Det var litt vel enkelt. Mange barn har foreldre som gir god oppdragelse. Det betyr ikke at barna blir veloppdragne av den grunn. (Men det er klart at det hjelper mye:-)

Skrevet

Det er ikke lett å stå på sidelinjen i en aktiv familie. For at vi skal få ting til å gå rundt - så MÅ faktisk mannen min hente og bringe stebarna sine - om de da sier at "han ikke er faren" -så ber jeg dem holde tåta, for det har han heller aldri sagt at han er - men han er en av to voksenpersoner i VÅRT hjem, -basta.

Bra skrevet. For det er jo slik det skal være.

Gjest Den onde stemora
Skrevet

Det er ikke alle ting min kjære er like flink til heller, men jeg har da stor respekt for ham for det.

Ikke gjør deg så liten og betydningsløs at du lar ham herje med deg og ta kontrollen over deg. Det beste vil vel være om man er omtrent likevedige i et forhold, den ene bør ikke være mye sterkere enn den andre - synes jeg i alle fall.

Jeg føler meg veldig liten ovenfor han i enkelte settinger.

Som en grå mus liksom...

Jeg er ikke så sterk med ord...kanskje sterkere med handling...

Skrevet

Bra skrevet. For det er jo slik det skal være.

Ja -og stemora til mine unger FÅR lov å kjefte dem opp av meg :)

Skrevet

Ja -og stemora til mine unger FÅR lov å kjefte dem opp av meg :)

Det håper jeg da virkelig stemora til min gjør også når det er på sin plass!

Skrevet

Jeg har selv tenkt på det mange ganger...

Men jeg er tross alt gla` i mannens gode sider...

Det gjør alt så veldig vanskelig...

Det må være noen helvetes gode sider som klarer å overstråle de småpsykopatiske svarte sidene.

Skrevet

Du skal vel ikke la det gå ut over gutten.. at mor og far er på trynet...?!

Skrevet

Det må være noen helvetes gode sider som klarer å overstråle de småpsykopatiske svarte sidene.

Godt sagt. At fyren er snill (ikke dumsnill) mot meg og at han respekterer meg er veldig viktig i et forhold for meg - og jeg er selvfølgelig kjempesnill mot ham og har stor respekt for ham også.

En mann jeg ikke hadde hatt respekt for hadde jeg ikke klart å være sammen med.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...