Gå til innhold

Den onde stemora

Gjest Den onde stemora

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har prøvd å ta opp dette med faren,-men til ingen nytte.

Jeg får kjeft fra han i guttens nærvær,uansett hva jeg sier og mener.

Mora er det ingen ting vits å prate med.

Alt jeg sier eller gjør,blir brukt i mot meg...

For å beskytte meg selv for et helt helvete fra farens side,tier jeg heller...

Faren er litt små-psykopatisk,-skjønner du....

Forresten.. hvorfor bor du med en liten psykopat da?!?!

• Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

6

• Lillemus

6

• ambiente

4

• Atene

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Stemorer skal være onde. Det er litt av sjarmen med stemødre.

Så det er bare å kline til videre!

Skrevet

Gutten liker meg egentlig veldig godt,men han har etterhvert blitt preget av farens responering...

Hvis jeg får kjeft av faren fordi jeg ønsker å lære gutten noe,eller leke med han,-så får jo ikke gutten noen respekt for meg.

Han lære jo seg sinne istedet...

Det er litt så jeg lurer på hvorfor du holder sammen med denne karen...?

Holdningene hans er i hvert fall ingen grunn.....

Skrevet

Jeg føler meg veldig liten ovenfor han i enkelte settinger.

Som en grå mus liksom...

Jeg er ikke så sterk med ord...kanskje sterkere med handling...

Unnskyld at jeg sier det. Men da burde handlingen din bestå i at du pakker kofferten og drar!

Jeg synes det er helt vondt å høre at du blir overkjørt på den måten av en halv-psykopatisk mann.

Og hvis sønnen lærer av ham, hvordan vil da fremtiden din bli med to respektløse psykopater i huset?

Gjest Den onde stemora
Skrevet

Unnskyld at jeg sier det. Men da burde handlingen din bestå i at du pakker kofferten og drar!

Jeg synes det er helt vondt å høre at du blir overkjørt på den måten av en halv-psykopatisk mann.

Og hvis sønnen lærer av ham, hvordan vil da fremtiden din bli med to respektløse psykopater i huset?

hmmmm....

Ser for meg ei vond tid...

Skrevet

Ja -og stemora til mine unger FÅR lov å kjefte dem opp av meg :)

Og det skal ho også gjøre. Godt mange tross alt forstå dette:-)

Gjest Den onde stemora
Skrevet

Stemorer skal være onde. Det er litt av sjarmen med stemødre.

Så det er bare å kline til videre!

Akkurat nå er så pist av det hele at jeg føler at hornene vokser ut =)

Skrevet

Det er ikke lett å stå på sidelinjen i en aktiv familie. For at vi skal få ting til å gå rundt - så MÅ faktisk mannen min hente og bringe stebarna sine - om de da sier at "han ikke er faren" -så ber jeg dem holde tåta, for det har han heller aldri sagt at han er - men han er en av to voksenpersoner i VÅRT hjem, -basta.

Veldig fornuftig innstilling.

Skrevet

Veldig fornuftig innstilling.

Ungene er ikke alltid enig i det.

Skrevet

Ungene er ikke alltid enig i det.

Hvis man skal oppdra barn etter metoden "bare gjøre ting de er enige i", er jeg stygt redd for at man kommer til kort.

Skrevet

Hvis man skal oppdra barn etter metoden "bare gjøre ting de er enige i", er jeg stygt redd for at man kommer til kort.

Jupp :-) og det er det den 3.ungen som får nyte godt av -etter man har fordervet de to første -hehe

Skrevet

hmmmm....

Ser for meg ei vond tid...

Ja. Jeg synes du bør ta et alvorlig oppgjør med deg selv og hva du vil, før selvrespekten din blir helt borte..

Ved å bli værende i forholdet som en undertrykket og stilletiende "kvinneskygge" så er du faktisk indirekte med på å formidle til stesønnen din at det er greit å behandle kvinner på en nedlatende måte.

Du sier at han har begynt å ta etter sin far. Men husk at du også spiller en rolle ved å "la det skje" uten å gjøre krav på respekt fra faren (og ham)

I ditt tilfelle tror jeg faktisk ikke det hjelper det aller minste å "ligge lavt"

Tvert imot tror jeg det vil bli tolket som underdanighet som vil føre til at han mister ytterligere respekt for deg.

Jeg ville brukt nebb og klør og tenkt at det fikk bære eller briste. Utifra de fremtidsutsiketen du ellers er forespeilet, så har du jo ikke så mye å tape..

Skrevet

Det er nok faren som har store problemer med enkelte ting...

Desverre så lærer sønnen mye rart av faren.

Klart han gjør det! Hvilket grunnlag - hvorfor - får ikke du snakke til gutten/ leke med ham? Eksakte situasjoner som du kommer på?

tzatziki1365380058
Skrevet

Mer grunn til å være sur på pappa'n enn på gutten, spør du meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...