Gå til innhold

Word-Hjelp!

Anbefalte innlegg

Gjest catiki21
Skrevet

Hvor i word kan vi stille inn sidetall? Sånn at sidetallet begynner på en viss side. Sånn at for eksempel de to første sidene i ett dokument ikke har sidetall men det begynner fra 3 side. Håper dere skjønner hva jeg mener!

Gjest catiki21
Skrevet

Velg Sett inn - Sidetall og trykk "Format"

har prøvd det du sa, men det hjalp ikke det jeg skulle. jeg tenker at sisde tallene skal ikke komme på de 2 første sidene i det hele tatt, at de er fjerna derfra, men synes fra side 3.

Skrevet

har prøvd det du sa, men det hjalp ikke det jeg skulle. jeg tenker at sisde tallene skal ikke komme på de 2 første sidene i det hele tatt, at de er fjerna derfra, men synes fra side 3.

Du mener at de to første sidene ikke skal telle med og ikke ha synlige sidetall?

Da kan jeg ingen elegant metode (men det kan godt hende det finnes en). I slike tilfeller har jeg splittet dokumentet i flere filer og slått dem sammen igjen senere. Det er klønete og sikkert ikke sånn det skal gjøres.

Skrevet

Da må du bruke inndelingsskift (på engelsk Sectio(Sett inn - Skift - Inndelingsskift).

Og så setter du på sidetall kun innen den andre inndelingen, ikke den første.

Skrevet

Da må du bruke inndelingsskift (på engelsk Sectio(Sett inn - Skift - Inndelingsskift).

Her ble det en trykkleif... :-)

Der det står (på engelsk Sectio) skal det stå (på engelsk Section Break).

Gikk bare litt fort i svingene her, ikke bare-bare å DOLE og jobbe samtidig :-)

Skrevet

Du mener at de to første sidene ikke skal telle med og ikke ha synlige sidetall?

Da kan jeg ingen elegant metode (men det kan godt hende det finnes en). I slike tilfeller har jeg splittet dokumentet i flere filer og slått dem sammen igjen senere. Det er klønete og sikkert ikke sånn det skal gjøres.

Se svaret mitt til Catiki21, løsningen heter Section breaks/Inndelingsskift :-)

Gjest catiki21
Skrevet

tusen takk for hjelpen. Gemini. da prøver jeg det:-), kjekt det kom på engelsk også siden jeg har en engelsk versjon.

Skrevet

Se svaret mitt til Catiki21, løsningen heter Section breaks/Inndelingsskift :-)

Jeg regnet med at det fantes en løsning på det. Det er så sjelden jeg skriver store dokumenter at jeg ikke har satt meg ordentlig inn i inndelinger. Men det er kanskje ikke så vanskelig...

Gjest catiki21
Skrevet

Jeg regnet med at det fantes en løsning på det. Det er så sjelden jeg skriver store dokumenter at jeg ikke har satt meg ordentlig inn i inndelinger. Men det er kanskje ikke så vanskelig...

takk for svaret laban. jeg er student så jeg skriver stadigvekk store dokumenter. Jeg har gjort det jeg skal gjøre nå før, men husker ikke det nå. har fortsatt ikke funnet ut hvor jeg gjør det:-(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...