Gå til innhold

Hemoridene

Gjest vil gjerne ta "det onde" ved roten:-)

Anbefalte innlegg

Gjest vil gjerne ta "det onde" ved roten:-)

Hei

Har alltid (hvertfall så lenge jeg kan huske) hatt hemorider. Disse har ikke plaget meg no særlig, altså ikke vært vonde, kanksje unntatt de siste ukene av svangerskapene mine.

Nå har jeg begynt å jobbe fullt igjen, har kontorjobb så er ganske stillesittende, i motsetning til året hjemme med småbarn:-)

MEN, etter bare EN uke så begynner hemoridene å bli flere og større.

Er livredd for at de skal bli harde og vonde(faren min sliter skikkelig for tida, har vært i kontakt med sykehuset etc), så; er det annet enn å gjøre enn å prøve og sørge for at de holder seg "inna-bords", smøre med AlcosAnal/Scheriproct, drikke masse vann, spise fiberrikt?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/255909-hemoridene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Hemorider er åreknuter som sitte rundt endetarms-åpningen. At de blir større skyldes økt trykk; kan komme etter løft, hard avføring eller mye sitting. Dersom rådene du følger ikke hjelper, så kan det bli aktuelt med kirurgisk fjærning. Da må du kontakte fastlegen først. Har ikke så mange tips utover det du allerede har gjort riktig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/255909-hemoridene/#findComment-2036427
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...