Gå til innhold

Til dere som ikke tror på voldtekten -

Anbefalte innlegg

Skrevet

vet dere hva dere gjør?

Skal ikke uttale meg om hva som har skjedd eller ikke skjedd. Har ingen grunn til å tro noe i verken den ene eller andre retningen.

Men vet dere hvor vanskelig det er for mange som har blitt voldtatt å si det? Vet dere hvor redd man er for å ikke bli trodd?

Og dere gjør det vanskeligere å si ifra!

Har ingen problemer med at dere tror eller ikke tror, men noen ganger er det bedre å holde kjeft til man vet iallfall LITT mer!

• Svar 98
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

30

• sheba

8

• Zanina

8

• Moraki

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg har ingen formening om akkurat denne voldtekten ennå. Tiden vil vise.

Men det har de siste årene i utlandet, spesielt i England, blomstret med kvinner som beskylder profilerte fotballspillere for voldtekt, og det er veldokumentert at samtlige har løyet, og kun vært ute etter penger og oppmerksomhet.

Disse kvinnene skader andre kvinners troverdighet. Det er disse dere bør angripe. Vi har dem i bakhodet når saker som dette dukker opp.

Skrevet

Men det har de siste årene i utlandet, spesielt i England, blomstret med kvinner som beskylder profilerte fotballspillere for voldtekt, og det er veldokumentert at samtlige har løyet, og kun vært ute etter penger og oppmerksomhet.

Disse kvinnene skader andre kvinners troverdighet. Det er disse dere bør angripe. Vi har dem i bakhodet når saker som dette dukker opp.

Enig med deg.

Skrevet

Synes alikevel ikke det fritar andre fra å tenke. Og forstår ikke at det skal være så viktig å si hva man tror i en sak som denne, hvis man vet hva det gjør med mennesker.

Min mening er at man godt kan holde kjeft om akkurat det!

Skrevet

Enig med deg.

Det er trist at det går utover virkelige voldteksofre - for jeg skal ærlig innrømme at saker som dette får meg til å tenke meg om mer enn to ganger før jeg tror "offeret", og det kan også være at idrettsutøvere, kjendiser, osv, spekulerer i nettopp det at kvinnene uansett aldri vil bli trodd når de hyler opp om voldtekt, men så lite skal til.

Disse voldtekssakene i England har fått ekstrem medieomtale, og de forteller oss en ting:

Enkelte kvinner gjør alt for penger og rampelys.

I tillegg har vi situasjoner hvor kvinnene er ustabile, angrende syndere dagen derpå eller hva det nå måtte være, og lyver.

Det skjer det også.

Skrevet

Synes alikevel ikke det fritar andre fra å tenke. Og forstår ikke at det skal være så viktig å si hva man tror i en sak som denne, hvis man vet hva det gjør med mennesker.

Men dette må sees fra to sider.

Hva om dama faktisk lyver? Da sitter det en fyr der ute som sannsynligvis aldri kan bevise sin uskyld 100 %, og mistanken vil alltid henge over ham.

Det der er selvmordsgrunn for mange.

Gjest this is a signature
Skrevet

Forstår at du blir provosert.

Et merkelig innlegg i det store og hele (det med voldtekstssaken)..Vedkommende har ingen som helst argument for hvorfor h*n ikke tror at voldtekten var et faktum.

Skrevet

Men dette må sees fra to sider.

Hva om dama faktisk lyver? Da sitter det en fyr der ute som sannsynligvis aldri kan bevise sin uskyld 100 %, og mistanken vil alltid henge over ham.

Det der er selvmordsgrunn for mange.

Det forstår jeg, men i denne saken er det ingen grunn til å si hverken det ene eller eller det andre. Og det å da gå ut å si bombastisk at man ikke tror, DET reagerer jeg på!

(vet at du ikke var en de)

Skrevet

Det forstår jeg, men i denne saken er det ingen grunn til å si hverken det ene eller eller det andre. Og det å da gå ut å si bombastisk at man ikke tror, DET reagerer jeg på!

(vet at du ikke var en de)

Forsåvidt enig med deg i at Nick var veldig bombastisk under her.

Men jeg vet veldig mange tenker det samme. De sier det bare ikke høyt.

Det har blitt sånn når profilerte mennesker anmeldes for noe sånt. Og det er med god grunn når vi ser hva som har skjedd rundt om i Europa.

Men nå må det sies at dette sannsynligvis ikke dreier seg om penger uansett. I England selger jenta, uansett om hun selger "jeg innrømmer og ha løyet"-historien eller en oppdiktet voldtektshistorie, for mange millioner til psykopressen der nede.

Her i Norge er det naturligvis ikke den slags penger å tjene på denne typen historier, så en skulle tro norske stjerner var mindre utsatt for gærne kvinnfolk. I England kan ikke engang fotballspillere tilbringe tid alene med ukjente jenter - uten å utsette seg for reell fare.

Jeg ser i hvert fall at media er veldig forsiktige med å kommentere denne saken.

Men uansett - rent generelt: Jenter som spyr opp falske voldtektsanklager, uansett om det er snakk om penger eller jentas psykiske lidelser, ødelegger mer for andre voldteksofre enn Bin Laden ødelegger for muslimer.

Skrevet

Forsåvidt enig med deg i at Nick var veldig bombastisk under her.

Men jeg vet veldig mange tenker det samme. De sier det bare ikke høyt.

Det har blitt sånn når profilerte mennesker anmeldes for noe sånt. Og det er med god grunn når vi ser hva som har skjedd rundt om i Europa.

Men nå må det sies at dette sannsynligvis ikke dreier seg om penger uansett. I England selger jenta, uansett om hun selger "jeg innrømmer og ha løyet"-historien eller en oppdiktet voldtektshistorie, for mange millioner til psykopressen der nede.

Her i Norge er det naturligvis ikke den slags penger å tjene på denne typen historier, så en skulle tro norske stjerner var mindre utsatt for gærne kvinnfolk. I England kan ikke engang fotballspillere tilbringe tid alene med ukjente jenter - uten å utsette seg for reell fare.

Jeg ser i hvert fall at media er veldig forsiktige med å kommentere denne saken.

Men uansett - rent generelt: Jenter som spyr opp falske voldtektsanklager, uansett om det er snakk om penger eller jentas psykiske lidelser, ødelegger mer for andre voldteksofre enn Bin Laden ødelegger for muslimer.

Den er jeg enig i! Men som sagt, det at noen kvinner ødelegger fritar ikke andre for ansvar for å tenke to ganger (eller fler..).

(nå må jeg stikke å se MI1 :) )

Skrevet

Den er jeg enig i! Men som sagt, det at noen kvinner ødelegger fritar ikke andre for ansvar for å tenke to ganger (eller fler..).

(nå må jeg stikke å se MI1 :) )

Nei, det er korrekt. Det fritar ingen. Problemet er at det får folk til å mistro voldtektsofre der det er ord mot ord på et mer generelt plan. Og det er jo ofte ord mot ord.

Du får kose deg. Jeg får se litt mer Carnivale. En serie som forresten kan anbefales på det sterkeste! :)

Skrevet

Jeg synes du overreagerer. Sorry.

Gjest voldtektnekt
Skrevet

Ja, kjipt å se hvilke holdninger som faktisk preger enkelte. Tvert en voldtektssak kommer i media så har mange bestemt seg for at dette umulig kan stemme fordi en eller annen dame en eller annen gang har løyet om noe tilsvarende.

Det er faktisk VOLDTEKTSMENN som er problemet, ikke fiktive løgnhistorier fra damer, herregud dere har allerede bestemt dere selv om dere ikke kjenner saken annet enn fra media.Er dere i det hele tatt klar over hvor mange voldtekter som ALDRI blir anmeldt?? Hovedårsaken til dette er at dette temaet er så tabubelagt samt at man blir møtt med fordømmelse, tisking og hvisking, sosial utstøtelse, gjerne fra slike "grublere" som har sittet i sitt lønnkammer og ressonert seg fram til at dette sikkert er en falsk anklage da mannen det gjelder er "så rik,så pen osv".

Skrevet

Ja, kjipt å se hvilke holdninger som faktisk preger enkelte. Tvert en voldtektssak kommer i media så har mange bestemt seg for at dette umulig kan stemme fordi en eller annen dame en eller annen gang har løyet om noe tilsvarende.

Det er faktisk VOLDTEKTSMENN som er problemet, ikke fiktive løgnhistorier fra damer, herregud dere har allerede bestemt dere selv om dere ikke kjenner saken annet enn fra media.Er dere i det hele tatt klar over hvor mange voldtekter som ALDRI blir anmeldt?? Hovedårsaken til dette er at dette temaet er så tabubelagt samt at man blir møtt med fordømmelse, tisking og hvisking, sosial utstøtelse, gjerne fra slike "grublere" som har sittet i sitt lønnkammer og ressonert seg fram til at dette sikkert er en falsk anklage da mannen det gjelder er "så rik,så pen osv".

Det er sjeldent/aldri kvinnens bakgrunn/yrke som kommer i avisen. Mens menn som blir anklaget for voldtekt, blir hengt ut i avisene, slik at mange vet hvem det er, og er en enorm belastning for mannens familie etc. Er mannen uskyldig, kommer det en liten notis i avisen.

Jeg mener at begge parter i en slik sak, har krav på annonymitet!

Og vi vet at kvinner har anklaget noen falskt for voldtekt, noe som jeg ser på som en voldtekt mot de faktisk voldtatte kvinnene.

Gjest voldtektnekt
Skrevet

Det er sjeldent/aldri kvinnens bakgrunn/yrke som kommer i avisen. Mens menn som blir anklaget for voldtekt, blir hengt ut i avisene, slik at mange vet hvem det er, og er en enorm belastning for mannens familie etc. Er mannen uskyldig, kommer det en liten notis i avisen.

Jeg mener at begge parter i en slik sak, har krav på annonymitet!

Og vi vet at kvinner har anklaget noen falskt for voldtekt, noe som jeg ser på som en voldtekt mot de faktisk voldtatte kvinnene.

Jeg registrerer at vi har ulik erfaring, jeg har et inntrykk av at det er damene som blir hengt ut. Riktignok velter media seg i skandalehistorier, men når det er snakk om riktig uthenging og stempling som umoralsk, selvforskyldt havnet i en slik situasjon, bedt om det selv ved å være lite påkledt ellr full , her er vel tradisjonen den at det er kvinnene som sitter med svarteper? Dette til tross for at de faktisk har vært utsatt for en kriminell handling, det er dette som er så fantastisk!

Hva tror du de høye mørketallene i voldtektssaker skyldes?? Hvis det er så lett som du sier å få hengt ut mannfolk når en føler for det er det vel litt pussig at ikke langt flere av de voldtatte faktisk gjør noe med det??

Skrevet

Det er vel strengt tatt sånn at folk tenker med hue og derfor kommer fram til følgende:

Det er en viss fare for at dama lyver.

Er det en dårligere holdning enn å tro blindt på dama?

Det er nå engang sånn at det i de aller fleste voldtektssaker er påstand mot påstand, og ingen tekniske bevis.

Hvilke andre alternativer har retten enn å frikjenne mannen?

Spør du meg: Ingen.

Det er bedre at 100 skyldige går fri enn at 1 uskyldig bures inne.

For øvrig er det sånn at en mann som får en voldteksmistanke kastet over seg er stemplet for evig og alltid, uansett hvor frikjent han blir.

Derfor er denne typen anklager uhyre belastende for den det måtte gjelde, og derfor er det ekstra viktig at vi er sikre i vår sak før vi dømmer noen.

Gjest lolølålø
Skrevet

Veldig enig med deg i det!

Gjest voldtektnekt
Skrevet

Det er vel strengt tatt sånn at folk tenker med hue og derfor kommer fram til følgende:

Det er en viss fare for at dama lyver.

Er det en dårligere holdning enn å tro blindt på dama?

Det er nå engang sånn at det i de aller fleste voldtektssaker er påstand mot påstand, og ingen tekniske bevis.

Hvilke andre alternativer har retten enn å frikjenne mannen?

Spør du meg: Ingen.

Det er bedre at 100 skyldige går fri enn at 1 uskyldig bures inne.

For øvrig er det sånn at en mann som får en voldteksmistanke kastet over seg er stemplet for evig og alltid, uansett hvor frikjent han blir.

Derfor er denne typen anklager uhyre belastende for den det måtte gjelde, og derfor er det ekstra viktig at vi er sikre i vår sak før vi dømmer noen.

Det pussige er hvor mange som rett ut fra intet bestemmer seg for å ikke tro en kvinne som anmelder voldtekt, uansett!! Dette kan du ved selvsyn se i denne saken at enkelte gjør, for alt vi vet kan det være håndfaste bevis i denne saken.

Skrevet

Det pussige er hvor mange som rett ut fra intet bestemmer seg for å ikke tro en kvinne som anmelder voldtekt, uansett!! Dette kan du ved selvsyn se i denne saken at enkelte gjør, for alt vi vet kan det være håndfaste bevis i denne saken.

Nja, det er da ingen som påstår at dama lyver.

Mange sier dog at de tror hun lyver.

Det er en viss forskjell.

Og hvem er skyld i at de tror hun lyver? Jupp. Det er naturligvis kvinnene som har løyet om voldtekter tidligere, og som har sørget for at vi ikke uten videre stoler på jenter når de skriker voldtekt.

Synd for virkelige voldtektsofre, men hva er alternativet? Skal vi tro blindt på en påstand fra noen vi ikke kjenner?

Skrevet

Jeg registrerer at vi har ulik erfaring, jeg har et inntrykk av at det er damene som blir hengt ut. Riktignok velter media seg i skandalehistorier, men når det er snakk om riktig uthenging og stempling som umoralsk, selvforskyldt havnet i en slik situasjon, bedt om det selv ved å være lite påkledt ellr full , her er vel tradisjonen den at det er kvinnene som sitter med svarteper? Dette til tross for at de faktisk har vært utsatt for en kriminell handling, det er dette som er så fantastisk!

Hva tror du de høye mørketallene i voldtektssaker skyldes?? Hvis det er så lett som du sier å få hengt ut mannfolk når en føler for det er det vel litt pussig at ikke langt flere av de voldtatte faktisk gjør noe med det??

Vi har hatt noen tilfeller rundt her jeg bor, hvor kvinnene har anmeldt voldtekt, som de senere har trukket tilbake. De ville bare ikke at mennene deres skulle vite noe.

De kvinnene skulle virkelig fått straff. De ødelegger for alle som faktisk har blitt voldtatt!

Det må være alldeles fryktelig å bli voldtatt, og gå gjennom alle de forskjellige undersøkelsene etterpå. Tror ingen menn kan forstå det noen gang.

Voldtekt er en så grusom handling mot en annen person, at jeg vet nesten ikke om noe verre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...