Gå til innhold

Til dere som ikke tror på voldtekten -

Anbefalte innlegg

Gjest voldtektnekt
Skrevet

Jeg er klar over at enkelte menn også har sine svake sider. De slår. De dreper. De voldtar.

En mann ville ikke kommet så jævla langt med å løpe til onkel og skrytt på seg en voldtekt.

Det er ustabile kvinneres territorium.

For øvrig har jeg ikke skrevet noe i denne tråden ikke et hvert oppegående menneske er nødt til å se selv.

Til at du kjenner til så menge merkelige, ustabile kvinner synes jeg det er påfallende hvor lite tilsvarende erfaring du har med den mannlige delen av befolkningen.

Ta nå denne saken fra Finnmark, du tror kanskje at en mann fra der oppe ville bli uglesett av sin onkel fordi han hadde voldtatt en småttiss??

• Svar 98
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

30

• sheba

8

• Zanina

8

• Moraki

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Til at du kjenner til så menge merkelige, ustabile kvinner synes jeg det er påfallende hvor lite tilsvarende erfaring du har med den mannlige delen av befolkningen.

Ta nå denne saken fra Finnmark, du tror kanskje at en mann fra der oppe ville bli uglesett av sin onkel fordi han hadde voldtatt en småttiss??

"Til at du kjenner til så menge merkelige, ustabile kvinner synes jeg det er påfallende hvor lite tilsvarende erfaring du har med den mannlige delen av befolkningen."

Jeg kom med ett (som i tallet 1) eksempel på en kvinne jeg visste om som hadde levert falsk voldteksanmeldelse. Jeg er fullstendig klar over at 99,9 % av kvinnene der ute er mer modne enn som så.

Nøyaktig som at 99,9 % av mennene der ute ikke flyr rundt og voldtar.

Gjest voldtektnekt
Skrevet

"Til at du kjenner til så menge merkelige, ustabile kvinner synes jeg det er påfallende hvor lite tilsvarende erfaring du har med den mannlige delen av befolkningen."

Jeg kom med ett (som i tallet 1) eksempel på en kvinne jeg visste om som hadde levert falsk voldteksanmeldelse. Jeg er fullstendig klar over at 99,9 % av kvinnene der ute er mer modne enn som så.

Og jeg kom med 1-ett eksempel på at menn enkelte plasser faktisk kommer ganske langt med å briefe med slik opptreden overfor barn og kvinner, selv om du mener dette ikke kan finne sted.

Dessverre er ikke dette enestående:-(

Skrevet

Nei, for tallet er mye lavere.

Skrevet

Og jeg kom med 1-ett eksempel på at menn enkelte plasser faktisk kommer ganske langt med å briefe med slik opptreden overfor barn og kvinner, selv om du mener dette ikke kan finne sted.

Dessverre er ikke dette enestående:-(

Hvor i himmelens navn har jeg skrevet at den slags ikke finner sted?

Skrevet

Kanskje i himmelens navn, og det derfor du ikke finner det igjen...

Gjest voldtektnekt
Skrevet

Du skrev at en mann ikke ville kommet så langt med å skryte til sin onkel av en voldtekt, og at dette var ustabile kvinners territorium.

Skrevet

Du skrev at en mann ikke ville kommet så langt med å skryte til sin onkel av en voldtekt, og at dette var ustabile kvinners territorium.

Beklager.

Med onkel mente jeg onkel politi.

Med teskje:

En mann ville ikke kommet så veldig langt med å løpe til politiet og skryte på seg å ha blitt voldtatt av en kvinne.

Og derfor er dette kvinnenes territorium.

For de kommer langt. De vinner muligens ikke i retten, men en fyr blir ødelagt.

Gjest voldtektnekt
Skrevet

Beklager.

Med onkel mente jeg onkel politi.

Med teskje:

En mann ville ikke kommet så veldig langt med å løpe til politiet og skryte på seg å ha blitt voldtatt av en kvinne.

Og derfor er dette kvinnenes territorium.

For de kommer langt. De vinner muligens ikke i retten, men en fyr blir ødelagt.

Med dråpeteller: en mann som "skryter" på seg til "onkel" å ha blitt voldtatt av en kvinne kommer nøyaktig like langt som en kvinne som "skryter" av det samme.

Rettsvesenet straffer voldtekt uansett om det er kvinne eller mann som utfører handlingen.Ganske basic information, men kjekt å kunne være til hjelp.

Skrevet

Jeg synes du overreagerer. Sorry.

Det får du gjerne mene. Men jeg er veldig glad for at jeg ikke ble voldtatt i går og kikket innom her i dag.

Gjest og der mista jeg fullstendig troen på, og respekten for deg.
Skrevet

Det er vel strengt tatt sånn at folk tenker med hue og derfor kommer fram til følgende:

Det er en viss fare for at dama lyver.

Er det en dårligere holdning enn å tro blindt på dama?

Det er nå engang sånn at det i de aller fleste voldtektssaker er påstand mot påstand, og ingen tekniske bevis.

Hvilke andre alternativer har retten enn å frikjenne mannen?

Spør du meg: Ingen.

Det er bedre at 100 skyldige går fri enn at 1 uskyldig bures inne.

For øvrig er det sånn at en mann som får en voldteksmistanke kastet over seg er stemplet for evig og alltid, uansett hvor frikjent han blir.

Derfor er denne typen anklager uhyre belastende for den det måtte gjelde, og derfor er det ekstra viktig at vi er sikre i vår sak før vi dømmer noen.

Alvorlig talt!!

Skrevet

Det er vel strengt tatt sånn at folk tenker med hue og derfor kommer fram til følgende:

Det er en viss fare for at dama lyver.

Er det en dårligere holdning enn å tro blindt på dama?

Det er nå engang sånn at det i de aller fleste voldtektssaker er påstand mot påstand, og ingen tekniske bevis.

Hvilke andre alternativer har retten enn å frikjenne mannen?

Spør du meg: Ingen.

Det er bedre at 100 skyldige går fri enn at 1 uskyldig bures inne.

For øvrig er det sånn at en mann som får en voldteksmistanke kastet over seg er stemplet for evig og alltid, uansett hvor frikjent han blir.

Derfor er denne typen anklager uhyre belastende for den det måtte gjelde, og derfor er det ekstra viktig at vi er sikre i vår sak før vi dømmer noen.

Joda, det KAN være sånn, men jeg ville nok valgt å holde kjeft om jeg innerst inne trodde akkurat det... Det kan hende du gjør saken ganske mange ganger verre for den som _eventuelt_ har blitt voldtatt.

Enkelte ting skal man være litt forsiktig med å uttale seg om, selv om jeg ikke akkurat er kjent for å begrense meg.

Jeg har da litt sosiale antenner... Hehe.

Skrevet

det er så ufattelig populært å mene at det er kvinnens egen skyld, eller at kvinner har for vane å komme med falske anmeldelser osv. Jeg tror ærlig talt den andelen er forsvinnende liten, tallet personer jeg kjenner som har blitt voldtatt eller seksuelt misbrukt er høyt. At kvinner anmelder slik falskt tror jeg er sterkt overdrevet. Men virker kjempepopulært å ikke gi empati på at noen har blitt voldtatt. Sprøtt.

Skrevet

Joda, det KAN være sånn, men jeg ville nok valgt å holde kjeft om jeg innerst inne trodde akkurat det... Det kan hende du gjør saken ganske mange ganger verre for den som _eventuelt_ har blitt voldtatt.

Enkelte ting skal man være litt forsiktig med å uttale seg om, selv om jeg ikke akkurat er kjent for å begrense meg.

Jeg har da litt sosiale antenner... Hehe.

Men nå er det heller ikke noen som har sagt at noen lyver.

Det ville ikke vært hakket bedre enn å påstå at den mistenkte det siktes til over her faktisk har voldtatt noen.

Skrevet

Med dråpeteller: en mann som "skryter" på seg til "onkel" å ha blitt voldtatt av en kvinne kommer nøyaktig like langt som en kvinne som "skryter" av det samme.

Rettsvesenet straffer voldtekt uansett om det er kvinne eller mann som utfører handlingen.Ganske basic information, men kjekt å kunne være til hjelp.

Jeg aner ikke engang hva du snakker om lenger.

Onkel var i innlegget mitt lik politiet.

Ikke en faktisk onkel.

Skrevet

Alvorlig talt!!

Hva i innlegget mitt var det du reagerte på?

Skrevet

Det ville ikke vært hakket bedre enn å påstå at den mistenkte det siktes til over her faktisk har voldtatt noen.

Jeg aaner egentlig ikke hva du snakker om og er ærlig nok til å si at jeg ikke gidder å lese fler av de innleggene.

Men pass på kneskålene hvis du sier rett ut til en mc-freak at dama hans ljuger. Det var det som var poenget. Haha.

Skrevet

Det er nettopp det som er poenget, det er en sak man ikke bør uttale seg bombastisk om! Og tro meg, det er neppe mindre belastende å våge å anmelde en faktisk voldtekt for så å bli anklaget for falsk anklage enn å bli feilaktig anklaget for voldtekt.

Det er selvmordsgrunn.

Skrevet

Det er nettopp det som er poenget, det er en sak man ikke bør uttale seg bombastisk om! Og tro meg, det er neppe mindre belastende å våge å anmelde en faktisk voldtekt for så å bli anklaget for falsk anklage enn å bli feilaktig anklaget for voldtekt.

Det er selvmordsgrunn.

Men der er vi helt på linje.

Ingen av oss burde uttale seg om noe vi ikke vet noe om, og det er derfor jeg kun snakker generelt nedover her.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...