Gå til innhold

Til dere som ikke tror på voldtekten -

Anbefalte innlegg

Gjest Denne setningen
Skrevet

Hva i innlegget mitt var det du reagerte på?

"Det er bedre at 100 skyldige går fri enn at 1 uskyldig bures inne."

• Svar 98
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

30

• sheba

8

• Zanina

8

• Moraki

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest voldtektnekt
Skrevet

Jeg aner ikke engang hva du snakker om lenger.

Onkel var i innlegget mitt lik politiet.

Ikke en faktisk onkel.

Ja, jeg brukte det også i betydningen politi her.

Hva du mener er heller ikke lett å tyde, skulle det være tillatt for kvinner å drive seksualisert vold mot menn, men ikke omvendt??

Ettersom du mener at det ikke nytter for menn å "skryte"(ufattelig kvalmende ordvalg av deg forøvrig)på seg å ha blitt voldtatt??

Er du på et nivå der du tror at kvinner ikke blir straffet for dette får du ha meg unnskyldt, men da kan du kanskje heller holde deg i en tråd med et tema du besitter en smule kunnskap om?? Så slipper du å pisse på følelsene til så mange:-(

Skrevet

"Det er bedre at 100 skyldige går fri enn at 1 uskyldig bures inne."

Ok.

Her er det vel strengt tatt jeg som burde reagere over at du bagelliserer en uskyldig dømts liv på den måten, og sier det er greit at en uskyldig sitter inne for noe han ikke har gjort.

Hele rettssystemet vårt er tuktet på "uskyldig til det motsatte er bevist".

Jeg ville sagt det samme hva drap, tyveri - alt, angikk.

Skrevet

Ja, jeg brukte det også i betydningen politi her.

Hva du mener er heller ikke lett å tyde, skulle det være tillatt for kvinner å drive seksualisert vold mot menn, men ikke omvendt??

Ettersom du mener at det ikke nytter for menn å "skryte"(ufattelig kvalmende ordvalg av deg forøvrig)på seg å ha blitt voldtatt??

Er du på et nivå der du tror at kvinner ikke blir straffet for dette får du ha meg unnskyldt, men da kan du kanskje heller holde deg i en tråd med et tema du besitter en smule kunnskap om?? Så slipper du å pisse på følelsene til så mange:-(

Det våset her sniker jeg meg unna.

Jeg har forklart soleklart i haugevis av innlegg nedover her hva jeg mener.

Men å diskutere med en som legger ord jeg aldri har ytret i min munn og tolker meg som fanden leser bibelen; vel - det gidder jeg ikke.

Sov godt.

Gjest ikke nå. Njet.
Skrevet

Ok.

Her er det vel strengt tatt jeg som burde reagere over at du bagelliserer en uskyldig dømts liv på den måten, og sier det er greit at en uskyldig sitter inne for noe han ikke har gjort.

Hele rettssystemet vårt er tuktet på "uskyldig til det motsatte er bevist".

Jeg ville sagt det samme hva drap, tyveri - alt, angikk.

Nei, ikke misforstå meg. Jeg mener absolutt ikke at det er ok at noen blir uskyldig dømt. Langt derifra.

Det var formuleringen din jeg resgerte på, at du synes det er ok at 100 skyldige går fri.

Skrevet

Men der er vi helt på linje.

Ingen av oss burde uttale seg om noe vi ikke vet noe om, og det er derfor jeg kun snakker generelt nedover her.

Vet ikke hvordan jeg skal forklare at din måte å skrive på, uansett hvor generell den er, stikker kniver i hjertet på alle oss som ikke anmelder fordi den den prosessen rett og slett ikke er til å tåle.

Skulle ønske jeg hadde de rette ordene for å forklare. Men de har jeg ikke.

Gjest voldtektnekt
Skrevet

Det våset her sniker jeg meg unna.

Jeg har forklart soleklart i haugevis av innlegg nedover her hva jeg mener.

Men å diskutere med en som legger ord jeg aldri har ytret i min munn og tolker meg som fanden leser bibelen; vel - det gidder jeg ikke.

Sov godt.

Du har langt ifra forklart deg, men god natt til deg også.

Virker som du mener at kun menn blir straffet for å utøve vold, trenger ikke tolke deg på noen spes. måte for å se det ut fra innleggene her.

Gjest ikikikik
Skrevet

Men der er vi helt på linje.

Ingen av oss burde uttale seg om noe vi ikke vet noe om, og det er derfor jeg kun snakker generelt nedover her.

Veldig ekkelt å lese det du skriver nedover her. Noe har du rett i, men f********* hvor dine holdninger skinner igjennom.

Skrevet

Vet ikke hvordan jeg skal forklare at din måte å skrive på, uansett hvor generell den er, stikker kniver i hjertet på alle oss som ikke anmelder fordi den den prosessen rett og slett ikke er til å tåle.

Skulle ønske jeg hadde de rette ordene for å forklare. Men de har jeg ikke.

Jeg forstår deg godt. Men jeg skriver jo ikke noe du ikke vet.

Med mindre voldtekten er av overgrepstypen, og de færreste voldtekter er det, er det et helvete å få en voldtektsforbryter dømt.

Og dette vet alle. Det er derfor mange ikke anmelder voldtekten, og unngår med det å utsette seg for det helvete de må gjennom i retten med en forsvarer som kommer til å trekke voldtektsofferet ned i gjørma med absolutt alle midler.

Jeg forstår godt at jenter ikke tør å anmelde voldekter.

Men jeg forstår ikke hva som kan gjøres.

Med mindre vi installerer kameraer på alle soverom rundt om i landet lar en voldtekt seg vanskelig bevise.

Og det er forjævlig at menn som voldtar går fri, for de fleste gjør det, og alle er enige om at det ikke finnes noen rettferdighet i det. Og det er ingens om vil ha det sånn.

Men hva er alternativet?

Skal vi begynne å bure inn folk uten bevis?

Jeg er ganske sikker på at ingen vil ha det sånn heller.

Gjest vidarkleppe
Skrevet

Med mindre voldtekten er av overgrepstypen, og de færreste voldtekter er det, er det et helvete å få en voldtektsforbryter dømt.

Og dette vet alle. Det er derfor mange ikke anmelder voldtekten, og unngår med det å utsette seg for det helvete de må gjennom i retten med en forsvarer som kommer til å trekke voldtektsofferet ned i gjørma med absolutt alle midler.

Med mindre vi installerer kameraer på alle soverom rundt om i landet lar en voldtekt seg vanskelig bevise.

Og det er forjævlig at menn som voldtar går fri, for de fleste gjør det, og alle er enige om at det ikke finnes noen rettferdighet i det. Og det er ingens om vil ha det sånn.

Men hva er alternativet?

Nei la oss for all del ikke bure inn folk uten bevis. La oss heller gjenta til det kjedsommelige hvor falske kvinner er og hvor synd det er på menn som havner i klørne deres.

Skrevet

Nei, ikke misforstå meg. Jeg mener absolutt ikke at det er ok at noen blir uskyldig dømt. Langt derifra.

Det var formuleringen din jeg resgerte på, at du synes det er ok at 100 skyldige går fri.

Det var ikke det jeg skrev.

Jeg skrev: Det er bedre at 100 skyldige går fri enn at 1 uskyldig blir dømt. Jeg skrev ikke at det er greit at 100 skyldige går fri. Punktum. Slik du later til å tro.

Jeg er ikke for å ofre uskyldige for at skyldige skal bures inn.

Ingen skal bures inne uten bevis.

Skrevet

Men hva er alternativet?

Nei, det skal vi ikke! Jeg synes ikke heller at noen skal gå ut å si at de ikke tror denne idrettsstjerene som nekter for å ha voldtatt!

Men det vi KAN gjøre er å ikke benytte enhver anledning til å trekke frem alle falske anklager, alt kvinner bør gjøre for å unngå for å bli voldtatt osv.

Man SKAL være redd for å ta feil i denne sammenhengen, med mindre det er klare bevis. Og den redselen kunne godt ha vist seg i en liten porsjon ydmykhet. Også når man uttaler seg generellt.

For kvinner som blir voldtatt føler oftest at de har skylden selv. Det er noe voldtekten gjør med deg, den ødelegger en del i hodet.

Og mange mennesker, du inkludert, gjør det veldig mye vanskeligere å komme over den skammen. Ikke fordi dere er ondskapsfulle, men fordi dere ikke vet.

Skrevet

Jeg skrev: Det er bedre at 100 skyldige går fri enn at 1 uskyldig blir dømt. Jeg skrev ikke at det er greit at 100 skyldige går fri. Punktum. Slik du later til å tro.

Helt enig med deg, bevis må det være i enhver straffesak.. selvfølgelig betyr ikke det at du ser på damer som notoriske hevngjerrige, men desverre viser mye til at disse damene finnes...

voldtekt er grusomt og en forbrytelse som bør straffes hardere enn den er om det er bevist, jeg er dame selv og har gjennomgått denne prosessen selv, det kostet dyrt men heldigvis var det beviser nok!!

*at jeg skriver dette med nick, undrer*!

Skrevet

Også må jeg si at enkelte her på dol synes og ha misforstått hva du står for..

denne pepperen fortjener du ikke! det er jo bare rettsikkerhet for alle det snakkes om...hverken mer eller mindre:)

Skrevet

denne pepperen fortjener du ikke! det er jo bare rettsikkerhet for alle det snakkes om...hverken mer eller mindre:)

Tror ikke rettsikkerheten for alle bedres nevneverdig ved slik språkføring som har forekommet her. Trist at mange ikke ser den konsekvente nedlatende holdningen mot kvinner som et problem.

Skrevet

Nei, det skal vi ikke! Jeg synes ikke heller at noen skal gå ut å si at de ikke tror denne idrettsstjerene som nekter for å ha voldtatt!

Men det vi KAN gjøre er å ikke benytte enhver anledning til å trekke frem alle falske anklager, alt kvinner bør gjøre for å unngå for å bli voldtatt osv.

Man SKAL være redd for å ta feil i denne sammenhengen, med mindre det er klare bevis. Og den redselen kunne godt ha vist seg i en liten porsjon ydmykhet. Også når man uttaler seg generellt.

For kvinner som blir voldtatt føler oftest at de har skylden selv. Det er noe voldtekten gjør med deg, den ødelegger en del i hodet.

Og mange mennesker, du inkludert, gjør det veldig mye vanskeligere å komme over den skammen. Ikke fordi dere er ondskapsfulle, men fordi dere ikke vet.

Jeg tror ikke noen av oss er i tvil om hvor jævlig et voldtektsoffer føler seg, og hva en voldtekt kan gjøre med et liv. I hvert fall ikke de av oss som kjenner ofre for overgrep.

Og jeg er enig i at det er usmakelig å gå ut på et nettsted, spesielt et nettsted som dol, å påberope full støtte til den aktuelle idrettutøveren, uten å vite noe mer enn det som til nå har framkommet i media.

Men det er det vel bare en som har gjort, og jeg mistenker at han var mest ute etter en debatt. Noe han i så fall lyktes med.

Og det er klart man skal være redd for å ta feil når noe som dette diskuteres.

Jeg vet egentlig ikke hvorfor jeg svarer på alt du skrev, for jeg er naturligvis enig i alt.

Som deg føler jeg i hvert fall at vi ikke bør forhåndsdømme noen i slike saker, noe som for øvrig sier seg selv og gjelder det meste.

Men voldtektssaker er veldig spesielt, nettopp fordi det i motsetning til annen kriminalitet så innihelvetes vanskelig lar seg bevise. Blir noen drept eller en bank rana, har vi våpen, dna, vitner og i det hele tatt, men hva voldtekter angår har vi ikke dette, for det er bare for overgriperen å si: Ja, vi hadde sex, men det var frivillig fra hennes side.

Da er man like langt og står der med påstand mot påstand, og et maktesløst rettsapparat.

Skrevet

Jeg tåler pepper. :)

Men jeg sniker meg naturligvis unna å svare når jeg forstår at de bare er ute etter å provosere.

Skrevet

Tror ikke rettsikkerheten for alle bedres nevneverdig ved slik språkføring som har forekommet her. Trist at mange ikke ser den konsekvente nedlatende holdningen mot kvinner som et problem.

jeg fikk begge deler i prosessen, men det fantes beviser..

mange som har blitt voldtatt går hjem og bader/dusjer i timesvis.. da finnes det ikke mange beviser igjen, dette vet man jo om.. står det ord mot ord etter det så blir det frifinnelse for voldtektsmannen... skal man dømme etter at den voldtatte dusjet fordi det var ekkelt? det er ekkelt og føles fryktelig, men man vasker ikke bort beviser...

det er faktisk mange jenter/damer som forsøker seg etter enten anger eller hevn og det er en like stor forbrytelse synes nå jeg som til og med faktisk har blitt voldtatt!

Skrevet

Helt enig med deg, bevis må det være i enhver straffesak.. selvfølgelig betyr ikke det at du ser på damer som notoriske hevngjerrige, men desverre viser mye til at disse damene finnes...

voldtekt er grusomt og en forbrytelse som bør straffes hardere enn den er om det er bevist, jeg er dame selv og har gjennomgått denne prosessen selv, det kostet dyrt men heldigvis var det beviser nok!!

*at jeg skriver dette med nick, undrer*!

Er du online?

Skal egentlig legge meg hvert øyeblikk, men har et lite spørsmål. :)

Skrevet

Jeg tåler pepper. :)

Men jeg sniker meg naturligvis unna å svare når jeg forstår at de bare er ute etter å provosere.

Men hva mente du lenger ned her da, med at det ikke hjelper for menn å skryte på seg å ha blitt voldtatt?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...