Gå til innhold

Til dere som ikke tror på voldtekten -

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg fikk begge deler i prosessen, men det fantes beviser..

mange som har blitt voldtatt går hjem og bader/dusjer i timesvis.. da finnes det ikke mange beviser igjen, dette vet man jo om.. står det ord mot ord etter det så blir det frifinnelse for voldtektsmannen... skal man dømme etter at den voldtatte dusjet fordi det var ekkelt? det er ekkelt og føles fryktelig, men man vasker ikke bort beviser...

det er faktisk mange jenter/damer som forsøker seg etter enten anger eller hevn og det er en like stor forbrytelse synes nå jeg som til og med faktisk har blitt voldtatt!

Alle er vel enige om at det er en forbrytelse, står også i loven. Vi er kanskje ikke like enige i at det er så veldig utbredt, da ville det nok ha vært langt flere saker til behandling i rettsystemet:-)

• Svar 98
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

30

• sheba

8

• Zanina

8

• Moraki

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg tror ikke noen av oss er i tvil om hvor jævlig et voldtektsoffer føler seg, og hva en voldtekt kan gjøre med et liv. I hvert fall ikke de av oss som kjenner ofre for overgrep.

Og jeg er enig i at det er usmakelig å gå ut på et nettsted, spesielt et nettsted som dol, å påberope full støtte til den aktuelle idrettutøveren, uten å vite noe mer enn det som til nå har framkommet i media.

Men det er det vel bare en som har gjort, og jeg mistenker at han var mest ute etter en debatt. Noe han i så fall lyktes med.

Og det er klart man skal være redd for å ta feil når noe som dette diskuteres.

Jeg vet egentlig ikke hvorfor jeg svarer på alt du skrev, for jeg er naturligvis enig i alt.

Som deg føler jeg i hvert fall at vi ikke bør forhåndsdømme noen i slike saker, noe som for øvrig sier seg selv og gjelder det meste.

Men voldtektssaker er veldig spesielt, nettopp fordi det i motsetning til annen kriminalitet så innihelvetes vanskelig lar seg bevise. Blir noen drept eller en bank rana, har vi våpen, dna, vitner og i det hele tatt, men hva voldtekter angår har vi ikke dette, for det er bare for overgriperen å si: Ja, vi hadde sex, men det var frivillig fra hennes side.

Da er man like langt og står der med påstand mot påstand, og et maktesløst rettsapparat.

Men du ser fortsatt ikke hva jeg mener, gjør du? Var ikke deg jeg var "ute etter" i denne tråden. Men vet fortsatt ikke om du forstår at ved å starte svaret ditt med:

"Ja, i denne typen saker, når det er kjendiser involvert, har voldtekten en snodig tendens til å vise seg å være ustabile kvinnfolk ute etter litt hardcore cash."

så er du langt unna den ydmykheten og forsiktigheten jeg mener man bør vise i denne og andre tilsvarende saker. Er det jeg prøver å forklare deg.

Og som jeg ikke helt får klart om du ser, er enig i eller uenig i.

Resten er vi nok ganske enige om!

Skrevet

Men du ser fortsatt ikke hva jeg mener, gjør du? Var ikke deg jeg var "ute etter" i denne tråden. Men vet fortsatt ikke om du forstår at ved å starte svaret ditt med:

"Ja, i denne typen saker, når det er kjendiser involvert, har voldtekten en snodig tendens til å vise seg å være ustabile kvinnfolk ute etter litt hardcore cash."

så er du langt unna den ydmykheten og forsiktigheten jeg mener man bør vise i denne og andre tilsvarende saker. Er det jeg prøver å forklare deg.

Og som jeg ikke helt får klart om du ser, er enig i eller uenig i.

Resten er vi nok ganske enige om!

Åja, den ja. Jeg husket ikke engang at jeg hadde skrevet det der.

Jeg burde holdt meg for god til den der på et forum som dol, hvor jeg vet dette er et sårt tema.

Men jeg tenkte naturligvis på England da jeg skrev det der, hvor det spretter fram falske voldteksanmeldelser så fort en spiller er så uheldig å havne alene med en kvinne i en heis, og dermed teoretisk sett kan rekke å uføre en eller annen form for overgrep.

Disse kvinnene får en del spalteplass, og derfor tenker mange den tanken, meg selv inkludert, når kjendiser mistenkes i slike saker.

Skrevet

Åja, den ja. Jeg husket ikke engang at jeg hadde skrevet det der.

Jeg burde holdt meg for god til den der på et forum som dol, hvor jeg vet dette er et sårt tema.

Men jeg tenkte naturligvis på England da jeg skrev det der, hvor det spretter fram falske voldteksanmeldelser så fort en spiller er så uheldig å havne alene med en kvinne i en heis, og dermed teoretisk sett kan rekke å uføre en eller annen form for overgrep.

Disse kvinnene får en del spalteplass, og derfor tenker mange den tanken, meg selv inkludert, når kjendiser mistenkes i slike saker.

..og tenke tanken det får man så gjerne gjøre. Men er her det gjelder å tenke før man skriver. Men, det er håp for deg! :)

Skrevet

..og tenke tanken det får man så gjerne gjøre. Men er her det gjelder å tenke før man skriver. Men, det er håp for deg! :)

Hehe, takk. :)

Men nå skal jeg legge meg.

Du får sove godt når du hopper til køys du også. :)

Skrevet

Hehe, takk. :)

Men nå skal jeg legge meg.

Du får sove godt når du hopper til køys du også. :)

Takk, god natt!

Skrevet

jeg fikk begge deler i prosessen, men det fantes beviser..

mange som har blitt voldtatt går hjem og bader/dusjer i timesvis.. da finnes det ikke mange beviser igjen, dette vet man jo om.. står det ord mot ord etter det så blir det frifinnelse for voldtektsmannen... skal man dømme etter at den voldtatte dusjet fordi det var ekkelt? det er ekkelt og føles fryktelig, men man vasker ikke bort beviser...

det er faktisk mange jenter/damer som forsøker seg etter enten anger eller hevn og det er en like stor forbrytelse synes nå jeg som til og med faktisk har blitt voldtatt!

"det er ekkelt og føles fryktelig, men man vasker ikke bort beviser..."

All ære til deg som var så klar i toppen etterpå, dessverre er det ikke alle forunt! Men bra du fikk han dømt! Du er tøff!

Skrevet

"det er ekkelt og føles fryktelig, men man vasker ikke bort beviser..."

All ære til deg som var så klar i toppen etterpå, dessverre er det ikke alle forunt! Men bra du fikk han dømt! Du er tøff!

I den situasonen jeg var i da hadde lite med stolthet, ære eller tøffhet og gjøre,... jeg følte meg liten, skitten og brukt. det finnes ikke verre følelse, men jeg dro på legevakten, vel jeg ringte 113 og de kom! vil kalle dem engler i ettertid, jeg fikk all den hjelp jeg trengte, de var mer hjelp en psykologen på akuttmottaket...

Skrevet

I den situasonen jeg var i da hadde lite med stolthet, ære eller tøffhet og gjøre,... jeg følte meg liten, skitten og brukt. det finnes ikke verre følelse, men jeg dro på legevakten, vel jeg ringte 113 og de kom! vil kalle dem engler i ettertid, jeg fikk all den hjelp jeg trengte, de var mer hjelp en psykologen på akuttmottaket...

Det er klart du gjorde! Men du greide det alikevel, og det skal du være stolt over, selvom stoltheten var langt unna da.

Mente bare å si at for mange er skyldfølelsen så sterk at man ikke sier noe. Og at jeg er glad du klarte det.

Skrevet

Det er klart du gjorde! Men du greide det alikevel, og det skal du være stolt over, selvom stoltheten var langt unna da.

Mente bare å si at for mange er skyldfølelsen så sterk at man ikke sier noe. Og at jeg er glad du klarte det.

takk for de ordene...

Skrevet

takk for de ordene...

Må bare spørre, om du mente det eller om du var ironisk nå.

Er bare litt "på tuppa", for dette er vondeste tråden jeg har skrevet her..

Skrevet

Må bare spørre, om du mente det eller om du var ironisk nå.

Er bare litt "på tuppa", for dette er vondeste tråden jeg har skrevet her..

alt jeg kan fortelle deg er at jeg har selv oplevd voldtekt!! han ble dømt og jeg bestemte meg for og gå videre..

skjønner godt dette temaet er følsømt og mente ikke og såre noen, vær så snill og fortell meg hvordan jeg såret deg isåfall?? jeg ville ikke det skulle være sånn..

Skrevet

alt jeg kan fortelle deg er at jeg har selv oplevd voldtekt!! han ble dømt og jeg bestemte meg for og gå videre..

skjønner godt dette temaet er følsømt og mente ikke og såre noen, vær så snill og fortell meg hvordan jeg såret deg isåfall?? jeg ville ikke det skulle være sånn..

Nei, du gjorde ikke det, ble bare redd for det motsatte!

(stakk litt det med å vaske bort bevisene, men tror ikke du mente det sånn)

Skrevet

Sliter bare veldig enda med at "jeg burde ha sagt ifra" osv.. Så da stikker det lett!

Skrevet

Nei, du gjorde ikke det, ble bare redd for det motsatte!

(stakk litt det med å vaske bort bevisene, men tror ikke du mente det sånn)

dette har med psyken og gjøre, vi reagerer som vi føler og alt er rett for oss selv, men mange ganger feil overfor rettsystemet.. jeg skulle gjerne hjulpet deg, men du må gjøre det meste sëlv! alt jeg ber deg om er å slåss alt du kan! da hører de på deg, jeg lover deg det!

Skrevet

dette har med psyken og gjøre, vi reagerer som vi føler og alt er rett for oss selv, men mange ganger feil overfor rettsystemet.. jeg skulle gjerne hjulpet deg, men du må gjøre det meste sëlv! alt jeg ber deg om er å slåss alt du kan! da hører de på deg, jeg lover deg det!

Takk!!

Hvis du tenker sloss i rettsystemet, så er for sent for meg dessverre. Var liten da det skjedde, er over 25 år siden. Men hadde ikke klart det selvom fristen ikke var ute. Har mye jobb med psyken igjen dessverre. Men jeg er på vei, og sloss skal jeg - lover!!

Men er godt å høre at noen har klart det!

Skrevet

Takk!!

Hvis du tenker sloss i rettsystemet, så er for sent for meg dessverre. Var liten da det skjedde, er over 25 år siden. Men hadde ikke klart det selvom fristen ikke var ute. Har mye jobb med psyken igjen dessverre. Men jeg er på vei, og sloss skal jeg - lover!!

Men er godt å høre at noen har klart det!

skjønner du vil ta denne personen, og skjønner også du vil hevne... men kan du ikke gjøre det som det burde bli gjort?? har du ikke bevis, regner jeg med du sikter til privatlivet til denne personen, bare vær forsiktig så du ikke skader deg selv! jeg forsvarer absolutt ikke en voldtektsmann, men sørg for at det du gjør er lovlig.... snakker av egen erfaring:)

Skrevet

skjønner du vil ta denne personen, og skjønner også du vil hevne... men kan du ikke gjøre det som det burde bli gjort?? har du ikke bevis, regner jeg med du sikter til privatlivet til denne personen, bare vær forsiktig så du ikke skader deg selv! jeg forsvarer absolutt ikke en voldtektsmann, men sørg for at det du gjør er lovlig.... snakker av egen erfaring:)

Nei, har ikke tenkt noe sånt! Jeg håper han er død (!) men skal aldri mer ha noe med han å gjøre!! Jeg skal ikke sloss mot, jeg skal sloss FOR meg!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...