Lillemus Skrevet 28. november 2006 Skrevet 28. november 2006 Menn kjøper bil på samme måten som kvinner kjøper klær. Fra butikk til butikk, se, diskutere, prøve, gruble. Når avgjørelsen er tatt føler det en periode med lykkefølelse som bråstopper når vi oppdager at idoten to hus nedenfor har kjøpt makan bil. Kvinner kjøper bil på samme måten som menn kjøper klær. "Jeg skal ha den røde bilen", og dett var dett. Var det ikke dere som kjøpte svart bil? Da har dere ca. 3 minutter til den første lakkskrapa viser seg. Håper dere liker å polere... Biler?! Min kjære og jeg var på Felleskjøpet og skulle kjøpe vedpose og dessverre viste det seg at de hadde opptil flere motiver... Han studerte og kikket, tenkte og funderte og til slutt utbrøt jeg:"Men du skal da bare bære inn ved fra garasjen i den?! Spiller det noen rolle om det er bilde av en gaupe eller en hjort!?" Han bare gliste:"Dette er som når kvinnfolka kjøper klær det, vet du!" 0 Siter
nick Skrevet 28. november 2006 Skrevet 28. november 2006 Det er det jeg alltid har sagt! Menn er like glad i shopping som kvinner, de bare shopper andre ting. Nesten. Vi har bare ikke så himla mye å shoppe, og de plassene vi handler på er som regel ikke stappa med mennesker. Jeg må ha nye sko til jobben. De gruer jeg meg til å handle. Neste år skal vi kjøpe hus. Det gruer jeg meg til. Vi må også ha bil, yuhuu, det har jeg allerede begynt å forske på. Møbler; Gruer meg. Gardiner; Gruer meg. Nye felger til Harley'n. Lykke! Jeg husker ikke hvor det var i verden, en eller annen klesbutikk, de hadde satt frem sitteputer rundt omkring, der satt vi gutta og stirret tomt ut i lufta mens damene surrer lykkelige rundt. Den butikken hadde skjønt tegningen. Det beste hadde faktisk vært om de hadde satt opp en liten bardisk der vi kunne tatt en pils mens vi ventet. En sånn butikk kunne jeg besøkt daglig. 0 Siter
Atene Skrevet 28. november 2006 Skrevet 28. november 2006 Nesten. Vi har bare ikke så himla mye å shoppe, og de plassene vi handler på er som regel ikke stappa med mennesker. Jeg må ha nye sko til jobben. De gruer jeg meg til å handle. Neste år skal vi kjøpe hus. Det gruer jeg meg til. Vi må også ha bil, yuhuu, det har jeg allerede begynt å forske på. Møbler; Gruer meg. Gardiner; Gruer meg. Nye felger til Harley'n. Lykke! Jeg husker ikke hvor det var i verden, en eller annen klesbutikk, de hadde satt frem sitteputer rundt omkring, der satt vi gutta og stirret tomt ut i lufta mens damene surrer lykkelige rundt. Den butikken hadde skjønt tegningen. Det beste hadde faktisk vært om de hadde satt opp en liten bardisk der vi kunne tatt en pils mens vi ventet. En sånn butikk kunne jeg besøkt daglig. Ja, forskjellen er vel at dere handler færre og større ting. Leste nylig et indignert leserinnlegg i en eller annen avis om "karrierekvinners luksusforbruk" og dets virkning på globale ressurser. Jeg tror ikke såkalte karrierekvinner er i nærheten av å forbruke like mye som karrieremenn har gjort, og gjør. 0 Siter
Gjest Wita Skrevet 28. november 2006 Skrevet 28. november 2006 Menn kjøper bil på samme måten som kvinner kjøper klær. Fra butikk til butikk, se, diskutere, prøve, gruble. Når avgjørelsen er tatt føler det en periode med lykkefølelse som bråstopper når vi oppdager at idoten to hus nedenfor har kjøpt makan bil. Kvinner kjøper bil på samme måten som menn kjøper klær. "Jeg skal ha den røde bilen", og dett var dett. Var det ikke dere som kjøpte svart bil? Da har dere ca. 3 minutter til den første lakkskrapa viser seg. Håper dere liker å polere... He he, nei vi har ikke kjøpt svart bil, men grå. Kanskje du blander meg med jubalong 70? 0 Siter
kaffepiken Skrevet 28. november 2006 Skrevet 28. november 2006 Nesten. Vi har bare ikke så himla mye å shoppe, og de plassene vi handler på er som regel ikke stappa med mennesker. Jeg må ha nye sko til jobben. De gruer jeg meg til å handle. Neste år skal vi kjøpe hus. Det gruer jeg meg til. Vi må også ha bil, yuhuu, det har jeg allerede begynt å forske på. Møbler; Gruer meg. Gardiner; Gruer meg. Nye felger til Harley'n. Lykke! Jeg husker ikke hvor det var i verden, en eller annen klesbutikk, de hadde satt frem sitteputer rundt omkring, der satt vi gutta og stirret tomt ut i lufta mens damene surrer lykkelige rundt. Den butikken hadde skjønt tegningen. Det beste hadde faktisk vært om de hadde satt opp en liten bardisk der vi kunne tatt en pils mens vi ventet. En sånn butikk kunne jeg besøkt daglig. Jeg forstår ikke hvorfor mannfolkene i det hele tatt må være med når damene skal shoppe klær? 0 Siter
Katt-ja Skrevet 28. november 2006 Skrevet 28. november 2006 Jeg forstår ikke hvorfor mannfolkene i det hele tatt må være med når damene skal shoppe klær? Nei, jeg ville aldri plage mannen min med å skulle være med og shoppe klær til meg. Nå er jeg ikke glad i å shoppe selv heller,- så det hadde antageligvis ikke vært en særlig plage heller. Typisk, hva? 0 Siter
nick Skrevet 28. november 2006 Skrevet 28. november 2006 He he, nei vi har ikke kjøpt svart bil, men grå. Kanskje du blander meg med jubalong 70? Sikkert. Du er den heldige. 0 Siter
nick Skrevet 28. november 2006 Skrevet 28. november 2006 Biler?! Min kjære og jeg var på Felleskjøpet og skulle kjøpe vedpose og dessverre viste det seg at de hadde opptil flere motiver... Han studerte og kikket, tenkte og funderte og til slutt utbrøt jeg:"Men du skal da bare bære inn ved fra garasjen i den?! Spiller det noen rolle om det er bilde av en gaupe eller en hjort!?" Han bare gliste:"Dette er som når kvinnfolka kjøper klær det, vet du!" _Noen_ av oss har litt underlig smak, det må jeg innrømme. Jeg hadde ikke skjenket det en tanke. 0 Siter
nick Skrevet 28. november 2006 Skrevet 28. november 2006 Jeg forstår ikke hvorfor mannfolkene i det hele tatt må være med når damene skal shoppe klær? Som oftest så rusler vi ned i sentrum sammen, og da havner vi ofte på en eller annen butikk der hun "bare skal titte" litt. Det er straffen for å være i et forhold. 0 Siter
nick Skrevet 28. november 2006 Skrevet 28. november 2006 Ja, forskjellen er vel at dere handler færre og større ting. Leste nylig et indignert leserinnlegg i en eller annen avis om "karrierekvinners luksusforbruk" og dets virkning på globale ressurser. Jeg tror ikke såkalte karrierekvinner er i nærheten av å forbruke like mye som karrieremenn har gjort, og gjør. Tja, vi handler ikke bil 3 ganger i uka. Dere bruker mye mere penger på alt mulig annet. Trur eg! 0 Siter
Atene Skrevet 28. november 2006 Skrevet 28. november 2006 Tja, vi handler ikke bil 3 ganger i uka. Dere bruker mye mere penger på alt mulig annet. Trur eg! Det eneste jeg handler tre ganger uken er mat. Det bruker vel dere også? 0 Siter
keinstein Skrevet 28. november 2006 Skrevet 28. november 2006 Jeg kan bevitne at en diger bulk i fronten på min nye bil dempet gleden mange hakk. Å kjøre rundt med en dyr ny bil som så ut som et vrak er en stor psykisk belastning og så for omgivelsene. Menn som fikk se det var nesten like ulykkelige som meg over denne tragedien, mens kvinner var likegyldige, nesten skadefro. 0 Siter
Goliath Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 he-he....er nok mange som kjenner seg igjen der - og ikke minst kona mi:-) Litt ekstra morsomt, fordi hun nettopp fortalte meg at hun syntes jeg hadde gjort meg fortjent til ny bil - og det var helt i orden for henne. Så nå går jeg rundt og lurer på om jeg skal være fornuftig (spare i et halvt år til), eller låne litt ekstra..... Tror jeg går for sparingen, men det er ikke lett...for jeg vet nøyaktig hva det er jeg skal kjøpe:-) 0 Siter
Gjest Wita Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 he-he....er nok mange som kjenner seg igjen der - og ikke minst kona mi:-) Litt ekstra morsomt, fordi hun nettopp fortalte meg at hun syntes jeg hadde gjort meg fortjent til ny bil - og det var helt i orden for henne. Så nå går jeg rundt og lurer på om jeg skal være fornuftig (spare i et halvt år til), eller låne litt ekstra..... Tror jeg går for sparingen, men det er ikke lett...for jeg vet nøyaktig hva det er jeg skal kjøpe:-) Hva skal du ha da? 0 Siter
Goliath Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Hva skal du ha da? Her går det 90% på følelser og 10% på fornuft (vi har ikke barn), så det er denne: http://www.dn.no/dnBil/article815637.ece Baksetene er ikke egnet for annet enn å legge saker og ting i, men nedslått så er det forholdsvis god plass til bagasje for 2. Men bilen er suverent morsom og god å kjøre, og det er veldig utslagsgivende for meg - i tillegg til at jeg liker veldig godt de ulike tekniske løsningene, og utseende:-) 0 Siter
Gjest Wita Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Tja, vi handler ikke bil 3 ganger i uka. Dere bruker mye mere penger på alt mulig annet. Trur eg! "Dere bruker mye mere penger på alt mulig annet" Aldri i livet. Om jeg hadde levd dobbelt så lenge som han, hadde jeg aldri greid å bruke like mye penger som det han gjør:) 0 Siter
Goliath Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Hva skal du ha da? Hva har dere kjøpt? 0 Siter
Gjest Wita Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Her går det 90% på følelser og 10% på fornuft (vi har ikke barn), så det er denne: http://www.dn.no/dnBil/article815637.ece Baksetene er ikke egnet for annet enn å legge saker og ting i, men nedslått så er det forholdsvis god plass til bagasje for 2. Men bilen er suverent morsom og god å kjøre, og det er veldig utslagsgivende for meg - i tillegg til at jeg liker veldig godt de ulike tekniske løsningene, og utseende:-) Nå skal ikke late som om jeg har noe som helst greie på dette, men den så da fin ut og den er sikkert bra;o) Vi har kjøpt Ford S-max. Det eneste jeg vet er veldig bra med den er at det er 7-seter:) 0 Siter
Gjest Wita Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Hva har dere kjøpt? Jeg har akkurat svart deg:) 0 Siter
Gjest Wita Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Forresten så er det derfor mange menn liker lakk og lær på jentene, det lukter ny bil:-) He he, den var ny:) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.