Gå til innhold

Stavangerberter burde tie i forsamlinger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva ER det med stemmebruken til damer fra Stavanger? Så skjærende! Hun værdama, Siri Kalvig, MTV-Thorstvedt og nå sist hun top model-jenta. Fellesnevnere: Guddommelig vakre og med stemmer som kan skjære glass. Jeg muter faktisk lyden når de er på tv...

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Gyda

6

• Tottlå

5

• Babette

3

• GoodTimes

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Stavangerdialekt er nesten like stygt som bergensdialekt *grøss*

Skrevet

Stavangerdialekt er nesten like stygt som bergensdialekt *grøss*

får være måte på hersing! hva gjør den dialekten verre enn min f.eks som er sørlansk??

blir litt latterlig når det treffer medmennesker på dol og ikke meninger!

Skrevet

får være måte på hersing! hva gjør den dialekten verre enn min f.eks som er sørlansk??

Dette var vel vår mening.

Gjest stavangerdialekt
Skrevet

Enig.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

"Jeg muter faktisk lyden når de er på tv..."

Hva gjør du når du treffer på dem i RL? Stikker fingrene i ørene?

Selv har jeg ingen problemer med den dialekten, og kommer ikke på noen dialekt i farten som jeg syns er stygg.

Skrevet

Ok, her er et tips! Bli kjent med en fra Stavanger! Da skal du se at du kanskje smått om senn begynner å like dialekten du også. Jeg hadde også en dialekt jeg ikke kunne fordra, helt til jeg oppdaget at verdens flotteste og herligste mann snakket den dialekten! Nå er vi meget lykkelige, og jeg elsker både ham og dialekten hans :-)

Skrevet

Ok, her er et tips! Bli kjent med en fra Stavanger! Da skal du se at du kanskje smått om senn begynner å like dialekten du også. Jeg hadde også en dialekt jeg ikke kunne fordra, helt til jeg oppdaget at verdens flotteste og herligste mann snakket den dialekten! Nå er vi meget lykkelige, og jeg elsker både ham og dialekten hans :-)

Dialekten er grei nok, jeg snakket om _stemmen_. De klemmer stemmen sin slik at den blir skarp, og ubehagelig å høre på.

Skrevet

"Jeg muter faktisk lyden når de er på tv..."

Hva gjør du når du treffer på dem i RL? Stikker fingrene i ørene?

Selv har jeg ingen problemer med den dialekten, og kommer ikke på noen dialekt i farten som jeg syns er stygg.

Jeg snakket ikke om dialekten.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg snakket ikke om dialekten.

Snakker du ikke om dialekten? Hva er det da du snakker om?

Skrevet

Dialekten er grei nok, jeg snakket om _stemmen_. De klemmer stemmen sin slik at den blir skarp, og ubehagelig å høre på.

STEMMEN har jo faktisk ikke noe med Stavanger, og dialekten vår, og gjøre da! Det finnes nok folk fra både Oslo, Bergen og Trondheim som snakker like skjærende som det du beskriver!!!

Gjest annlovinda
Skrevet

Snakker du ikke om dialekten? Hva er det da du snakker om?

Det står vel at det er stemmebruken hun reagerer på i det første innlegget.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Men stemmebruken er en del av dialekten, spesielt siden det bare er de fra Stavanger hun mener snakker skjærende.

Skrevet

Tåpelig tråd, synes jeg. Hun klager på skjærende stemmebruk på 3 personer som tilfeldigvis er fra Stavanger. Dermed så synes hun "alle" fra Stavnger har skjærende stemmer. "Stavangerberter burde tie i forsammlinger".....

Skrevet

STEMMEN har jo faktisk ikke noe med Stavanger, og dialekten vår, og gjøre da! Det finnes nok folk fra både Oslo, Bergen og Trondheim som snakker like skjærende som det du beskriver!!!

Jo, måten å bruke stemmen på ser ut til å være en del av dialekten. Stavangerdamer snakker kvekkende og skjærende.

Skrevet

Jo, måten å bruke stemmen på ser ut til å være en del av dialekten. Stavangerdamer snakker kvekkende og skjærende.

Ikke enig med deg!!

Gjest annlovinda
Skrevet

Tåpelig tråd, synes jeg. Hun klager på skjærende stemmebruk på 3 personer som tilfeldigvis er fra Stavanger. Dermed så synes hun "alle" fra Stavnger har skjærende stemmer. "Stavangerberter burde tie i forsammlinger".....

Ja, det er jeg enig i.

Jeg svarte bare på hva jeg leste i første inlegg, og at det var stemmebruken det gikk på. Men helt enig, tåplig å trekke fram en dialekt fordi det er tre personer med den dialekta som hun ikke liker stemmen på.

Vi er heldigvis forskjellige, med forskjellige dialekter og stemmer. Hadde blitt kjedelig ellers.

Gjest annlovinda
Skrevet

Men stemmebruken er en del av dialekten, spesielt siden det bare er de fra Stavanger hun mener snakker skjærende.

Nå var det ikke min mening her jeg sa noe om da, bare så det er klart.

Svarte bare på det jeg leste i første tråden, at det var stemmebruken hun tydligvis mislikte hos tre med stavanger-dialekt.

Men tenk så kjedelig det hadde vært om vi alle hadde hatt samme dialekt og stemme!!!

Skrevet

Ja, det er jeg enig i.

Jeg svarte bare på hva jeg leste i første inlegg, og at det var stemmebruken det gikk på. Men helt enig, tåplig å trekke fram en dialekt fordi det er tre personer med den dialekta som hun ikke liker stemmen på.

Vi er heldigvis forskjellige, med forskjellige dialekter og stemmer. Hadde blitt kjedelig ellers.

Jepp, godt vi er forskjellige. Jeg har nemmlig ikke slik skjærende stemme...... *litt fornærmet*....hihihi.....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...