Gjest this is a signature Skrevet 28. november 2006 Skrevet 28. november 2006 Str 40 er large kanskje på cubus men går du på bikbok er ikke str 40 large lenger. Bik bok har syke størrelser.. Husker det avisoppslaget med kathrine Sørland som kommenterer størrelsene (vet ikke om det var bare bikbok hun sikta til, men jeg tror hun sto i en bikbok-butikk og prøvde dongeribukse) der..Det synes jeg var flott av henne. 0 Siter
Gjest varierer Skrevet 28. november 2006 Skrevet 28. november 2006 Du må jo ha noen giga tømmerstokker til beinbygging da, for venninne mine som er langt høyere enn deg og som ikke er tynne, veier jo det samme som deg... Jeg må tydeligvis det..Har en del muskler også da. 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 28. november 2006 Skrevet 28. november 2006 Godt skrevet, MP! Det er nesten ikke lov til å være fornøyd med kroppen sin for tiden... Nei dette var virkerlig skuffende lesing! 0 Siter
Gjest varierer Skrevet 28. november 2006 Skrevet 28. november 2006 De som har anorexia synes ikke de er tynne de heller, så variasjon har vel samme type vrangforestillinger. Litt tykk må hun være med den vekta der. Det er kanskje halvannen måned siden jeg veide meg nå da, og det kan tenkes at jeg har gått ned litt..Veier meg sjelden. 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 28. november 2006 Skrevet 28. november 2006 Bik bok har syke størrelser.. Husker det avisoppslaget med kathrine Sørland som kommenterer størrelsene (vet ikke om det var bare bikbok hun sikta til, men jeg tror hun sto i en bikbok-butikk og prøvde dongeribukse) der..Det synes jeg var flott av henne. Bik Boks største kundesegment er fjortiser og sånn sett er det ikke så rart at de har små størrelser. Det som er sikkert er at deres str skala er veldig ulikt de fleste andre butikker, og godt er det :-) 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 28. november 2006 Skrevet 28. november 2006 Jeg er ikke sikker på om det er snev av anorexi, men kanskje heller at idealene er sånn at folk som feks har en BMI på 23-25, noe som bør være greit, likevel synes de er for tykke. Også skal det nok en del til før jeg synes folk er i nærheten av å være overvektige, selv om de kan ha en valk på magen når de sitter... Ellers har du helt sikkert rett i at det føles like ille å ikke klare å legge på seg som å ikke klare å slanke seg. Jeg for min del "klamrer" meg fast til øvre normalområde av BMI, så det mer å være for tynn, er helt ukjent for meg :-) Nå har jeg en BMI på 20, og jeg er fornøyd med det. Den gangen jeg ble sammen med mannen min lå min BMI på 17.1, og det var virkelig ikke pent. Siden han er en dyktig kokk og et veldig hyggelig selskap, så klarte han å få meg opp i 18.9 i løpet av et par år, og jeg var han evig takknemlig :-) Så vi har nok erfart litt ulike problem når det gjelder vekt. 0 Siter
tzatziki1365380058 Skrevet 28. november 2006 Skrevet 28. november 2006 Ja, husker en gang en jentegjeng i badstu på hyttetur. En jente ser på lårene sine og beklager seg høyt og tydelig over hvor feite lår hun hadde! Og det selv om hun når hun sto oppreist med beina samlet ikke hadde lår som berørte hverandre engang. En av de andre jentene i badstua var omtrent på størrelse med Marit Christensen.... Man vet ikke helt hva man skal si til slikt. Huff, det blir jo bare pinlig. Og veldig lite "følsomt" av hun tynne som klaget. Hun kan ikke ha lagt merke til noen andre enn seg selv der inne, eller hun gav blaffen. 0 Siter
Gjest varierer Skrevet 28. november 2006 Skrevet 28. november 2006 Tror du bør kjøpe ny vekt. Ingen på 166 og 70 kg er slank... Jo, det er det..! Jeg er et bevis på det. Da jeg var nede i 66 kilo (det var mens jeg røyka, var tynnere da), sa venninna mi til meg at jeg ikke måtte bli tynnere, for hun syntes jeg var for tynn..Da _var_ jeg litt for tynn. Hadde ingen former igjen. Det er bedre å ha litt former. 0 Siter
løvinne71 Skrevet 28. november 2006 Skrevet 28. november 2006 De med kraftig benbygning mener du vel? De med spinkel benbygning er jo vanligvis lettere, og måtte passe fint til BMI'en. Nei jeg mener de med spinkel benbygning. De vil være den andre ytterligheten som havner under 20 i BMI, og dermed regnes som "undervektige" hvis de er veldig spinkelt bygget. 0 Siter
tzatziki1365380058 Skrevet 28. november 2006 Skrevet 28. november 2006 :-) Nå har jeg en BMI på 20, og jeg er fornøyd med det. Den gangen jeg ble sammen med mannen min lå min BMI på 17.1, og det var virkelig ikke pent. Siden han er en dyktig kokk og et veldig hyggelig selskap, så klarte han å få meg opp i 18.9 i løpet av et par år, og jeg var han evig takknemlig :-) Så vi har nok erfart litt ulike problem når det gjelder vekt. Jeg begynner å tro deg når du sier at du har et godt ekteskap BMI på 20... nei, da ville jeg nok sett syk og skranten ut - sier jeg til meg selv 0 Siter
Gjest varierer Skrevet 28. november 2006 Skrevet 28. november 2006 Jeg var slank da jeg veide 73 kilo, er 1.69 høy! Ikke råtynn eller noe, men gled rett inn i størr. 38, og var slank og fin! mvh Akkurat..Det er flere av oss..:-) Jeg brukte str (36-)38 da jeg veide (66-)70 kg. 0 Siter
Gjest this is a signature Skrevet 28. november 2006 Skrevet 28. november 2006 Nei jeg mener de med spinkel benbygning. De vil være den andre ytterligheten som havner under 20 i BMI, og dermed regnes som "undervektige" hvis de er veldig spinkelt bygget. Sånn å forstå.. 0 Siter
Gjest Mener nå jeg Skrevet 28. november 2006 Skrevet 28. november 2006 HERREGUD!!! Hvis "varierer" er fornøyd med vekten sin så hvem f*en er dere til å si at hun er for tykk??? Har dere sett henne? NEI!!! Da kan dere faktisk heller ikke uttale dere om noenting!! SKJERP DERE! Dere oppfører dere som barn, og det skal ikke forundre meg om dere er en haug med fjortiser alle sammen!!! Ingen har da sagt at hun er for tykk, men at hun er overvektig. Hun sa jo selv i sitt første innlegg at hun absolutt ikke kunne tenke seg å være det. Men om man veier 80 kilo og er 166 høy, ER man overvektig! Med mindre man driver idrett på et veldig høyt plan. Hadde ei med en BMI på 22 skrevet inn og spurt hvordan hun kunne gå ned et par kilo fordi HUN TRIVDES med vekta da, tror du hun hadde fått hjelp? Nei! Samtlige her ville bett henne innse at hun var tynn nok og blablaba, og du hadde neppe skrevet "Hva pokker feiler det noen av dere???" da. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 28. november 2006 Skrevet 28. november 2006 Jeg trener 2-4 ganger i uka. Deriblant styrke. Hvordan kan en overvektig jente henge med en hel aerobictime uten å bli srlig svett? Svar meg på det. Jeg har ikke tungt for å bevege meg. Og når jeg skriver at jeg er glad i mat, betyr ikke det at jeg spiser mye: Jeg spiser normalt. En kommentar helt på siden: Hvor svett man blir av en aerobic-time avhenger jo helt av innsatsen, da! 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 28. november 2006 Skrevet 28. november 2006 Jeg begynner å tro deg når du sier at du har et godt ekteskap BMI på 20... nei, da ville jeg nok sett syk og skranten ut - sier jeg til meg selv "Jeg begynner å tro deg når du sier at du har et godt ekteskap :)" Takk, jeg har virkelig det :-) 0 Siter
Gjest issska Skrevet 28. november 2006 Skrevet 28. november 2006 "Det er vel ikke noe merkligere i at tynne er misfornøyde med kroppen sin enn tykke?" Tatt i betraktning at det er et ideal å være tynn, og det absolutt motsatte å være tykk, så er det jo litt underlig, i alle fall dersom hodninger i samfunnet påvirker folks oppfatning av seg selv. Men det forklarer jo det poenget jeg egentlig mente å skrive, men som ikke kom helt klart frem - at jeg tror forhold til kropp og selvfølelse mest av alt ligger "i hodet", og ikke er så avhengig av vekt verken i den ene eller andre retning. Men de tynne jeg snakket om, som klager mest, klager faktisk over at de er for tykke, ikke over at de er for tynne. Og jeg klarer absolutt ikke se at de har for mye noe som helst sted, men de føler det tydeligvis selv. de tynne kan klage over at de er feite så mye de vil, for det er de som ikke risikerer å få et bekreftende svar 0 Siter
Gjest perville Skrevet 28. november 2006 Skrevet 28. november 2006 Det er sant. Man skulle ikke tro det. Jeg er ikke helt "etter boka"..:-) Er vel født med krsftig benbygning. Men med såpass grov benbygging er de nesten nødt til å se veldig grov ut da, så sant du ikke har bly i beina da. 0 Siter
Gjest issska Skrevet 28. november 2006 Skrevet 28. november 2006 Har fått med meg diskusjonen. Jeg er veldig overvektig nå, men er på godt vei nedover i vekt. Men jeg kommer ALDRI til å veie så lite som det kreves for å være under 25 i BMI. Jeg vil tilbake til en vekt jeg hadde for 10-12 år siden. Men BMI vil fortsatt være for høy, men noe mindre enn det vil jeg ikke være. Fikk også kommentarer om det dengang, når jeg gikk ned til den vekta. BMI var ca 29 dengang. Og det er dit jeg vil nå også. Så jeg vet at BMI ikke alltid gir riktig bilde. Legen min bruker ikke bmi for se an vekt til folk lenger, han mener det er direkte feil. enig, har sett mange nok folk som er TYNNE med bmi på 25. Deriblant eksen min. Og en venninne som overhodet ikke kler bmi under 25, men hun har bulimi da, så ikke så lett, hun ser jo alltid dette beviset på at hun er for tykk via bmi, mens hun blir beinete når hun er under 60 kg/bmi 25 bmi er et veeeldig smalt spekter, skal ikke mange kg før du hopper flere hakk. Særlig hos lave. Så da sier det seg selv at det lett blir misvisende, når vi mennesker er så forskjellige. Er mange med lavere bmi enn meg som ikke ser tynnere ut. Jeg bare lurer på om de rett og slett lyver om vekta, men de gjør vel ikke det heller. Regnet ut bmi med ei i klassen, hennes var 19... hun så ikke tynn ut en gang. Normalt slank. Slik som meg. Og min var 23 eller 25 eller noe. 0 Siter
Gjest issska Skrevet 28. november 2006 Skrevet 28. november 2006 Men folk er forskjellig bygd. Jeg er like høy som deg, og når jeg veier 54 - 55kg så får jeg høre at jeg ser for tynn ut, jeg blir spurt om jeg har vært syk osv. Når jeg derimot veier rundt 58-59kg så får jeg høre at jeg ser veldig bra ut. Nå veier jeg 56kg, og hadde det ikke vært for at jeg ikke ville fått på meg buksene mine lenger så kunne jeg godt vært et par kg større. Det har kanskje litt å si at jeg har danset ballett i 17 år og har en del muskler, men jeg er laaangt i fra trent som en toppidrettsutøver for å si det sånn. jeg er ca 158, og når jeg går mot 60 får jeg høre "ikke gå ned mer" Veide 50 før og da så jeg ut som en pingle, en liten mus, har fått forbud mot å bli så tynn igjen veier 63-65, skulle ifølge folk på internett være ekstremt lubben jeg da, men er nok ikke det:) 0 Siter
løvinne71 Skrevet 28. november 2006 Skrevet 28. november 2006 Jeg bruker størrelse 40 i klær. Er jeg overvektig da? Utifra at høyden din bare er 1,66 så er 40 en ganske stor størrelse ja.... Jeg er 5 cm lavere enn deg og bruker str 34-36. Klær i størrelse 40 ville hengt og slengt på meg ihvertfall, og jeg er vel ganske "normal." Jeg har en søster med omtrent din høyde og vekt, og hun er uten tvil det jeg vil kalle overvektig.( Bruker str 42 tror jeg) Ikke "kjempefeit" men ganske tydelig "god og kraftig." Men du har jo all rett til å være fornøyd med kroppen din, selvom du veier mere enn hva som er gjennomsnittet for din høyde. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.