Gå til innhold

øreverk...hjemme fra jobb?

Anbefalte innlegg

Gjest auauauuuuu
Skrevet

Jeg har fått øreverk som bare har blitt verre siden jeg stod opp. det gjør veldig vondt, men lurer likevel på om det er grunn nok til å være hjemme fra jobb.

Har ikke noen lang dag, men jobben krever 100% av meg.

hva syns dere?

Gjest god bedring
Skrevet

Ta paracet og gå på jobb. Ring legen og få en time senere i dag.

Gjest auauauuuuu
Skrevet

Jeg hadde gått på jobb....

jeg gjør nok det jeg også...det gjør bare så vondt:(

Gjest auauauuuuu
Skrevet

Ta paracet og gå på jobb. Ring legen og få en time senere i dag.

ok, jeg skal hive innpå med paracet.

Skrevet

jeg gjør nok det jeg også...det gjør bare så vondt:(

Hiv innpå med paracet.....og spray nasen godt!

Skrevet

Har du ibux? Det hjelper noen ganger bedre på øreverk. Du bør også kjøre på med nesespray.

Øreverk kommer ofte om kanalene blir tette, er du forkjøla?

Har du fått ørebettennelse, da har du så vondt at du går på veggen, hele tiden. Da bør du til legen.

Er det ute i øret får du salve. Og sitter den skikkelig hender det at du får antibiotika eller pencillin.

Om du skal være hjemme fra jobb eller ikke er jo nesten opp til deg. Jeg vet ikke hvor vondt du har.

Jeg har ofte gått, og så har jeg bestilt legetime om verken ikke gir seg.

Gjest god bedring
Skrevet

ok, jeg skal hive innpå med paracet.

Og ta lunken olivenolje i øret og putt bomull ytterst slik at det holder seg der.

Skrevet

Og ta lunken olivenolje i øret og putt bomull ytterst slik at det holder seg der.

ååå den har jeg ikke hørt før... Virker det, altså?

Gjest auauauuuuu
Skrevet

Har du ibux? Det hjelper noen ganger bedre på øreverk. Du bør også kjøre på med nesespray.

Har du fått ørebettennelse, da har du så vondt at du går på veggen, hele tiden. Da bør du til legen.

Er det ute i øret får du salve. Og sitter den skikkelig hender det at du får antibiotika eller pencillin.

Om du skal være hjemme fra jobb eller ikke er jo nesten opp til deg. Jeg vet ikke hvor vondt du har.

Jeg er ikke forkjøla. Er ikke tett i nesen, men har veldig vondt.

Gjest auauauuuuu
Skrevet

æsj...;-/

Skrevet

Jeg er ikke forkjøla. Er ikke tett i nesen, men har veldig vondt.

Da kan det høres ut som en ørebettennelse ja.

Huff, god bedring, jeg har hatt det mange ganger og det er bare grusomt!

Bestill deg en legetime nå med en gang.

Gjest auauauuuuu
Skrevet

Har tatt to ibux, men det hjelper ikke så mye.. får smøre meg md tålmodighet.

Jeg vet bare at jeg ikke greier å gjennomføre jobben slik jeg er nå, men det er enda noen timer igjen. Det er bare det at jeg må ha vikar og h*n må spørres snart.

Gjest auauauuuuu
Skrevet

Da kan det høres ut som en ørebettennelse ja.

Huff, god bedring, jeg har hatt det mange ganger og det er bare grusomt!

Bestill deg en legetime nå med en gang.

Ok, det skal jeg gjøre. takk for gode råd!

Skrevet

Har tatt to ibux, men det hjelper ikke så mye.. får smøre meg md tålmodighet.

Jeg vet bare at jeg ikke greier å gjennomføre jobben slik jeg er nå, men det er enda noen timer igjen. Det er bare det at jeg må ha vikar og h*n må spørres snart.

Har du en ørebetennelse, virker nok ikke vanlig smertestillendes nei, ikke på meg i allefall.

Og er du skikkelig dårlig, så sier du i fra på jobb at du er dårlig.

Når jeg har ørebetennelse klarer jeg ikke tenke en gang.

Gjest god bedring
Skrevet

ååå den har jeg ikke hørt før... Virker det, altså?

Når man kjenner litt vondt i øret kan det faktisk stoppe det og det lindrer også. Om man har en liten sprøyte på 5 ml (fås på apotek) kan man fylle den med olje og legge den i vannbad. Når den er varm (det er nok litt mer enn lunkent) tas det forsiktig i øret. Så putter man bomull ytterst.

Gjest auauauuuuu
Skrevet

Har du en ørebetennelse, virker nok ikke vanlig smertestillendes nei, ikke på meg i allefall.

Og er du skikkelig dårlig, så sier du i fra på jobb at du er dårlig.

Når jeg har ørebetennelse klarer jeg ikke tenke en gang.

Har fått time hos lege og sgt fra på jobb.Nå går jeg å legger meg for det er ikke noe annet å gjøre.

Skrevet

Har fått time hos lege og sgt fra på jobb.Nå går jeg å legger meg for det er ikke noe annet å gjøre.

Og sove er det aller beste når man har øreverk.

Skrevet

Pøs på med oppkokt vann (kjøl ned) tilsatt salt. Tøm nesen full. Dette letter passasjen, og snørra kommer lettere ut. Det igjen letter trykket.

Hvordan går det nå?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...