Gå til innhold

Gir du julegave til dyrene dine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://tinyurl.com/wa5yo

Selv har jeg ikke dyr, men som barn var det fast takst å bruke av lommepengene til å kjøpe julegave til hunden. Typiske gaver var leker som piper, gnagebein, tørrfisk o.l.

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

9

• Gyda

3

• org

2

• Caloni Makaroni

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Princess Peach
Skrevet

Nei, de vet ikke hvilken dag det er likevel. De blir bortskjemt hele året rundt, så jeg ser ikke noen grunn til at de skal få noe spesielt til jul.

Gjest kattepusa23
Skrevet

Selvsagt, og vi fikk jo alltid gave fra kjæledyret også da når vi var små:) Koselig det da.

Gjest sånn er det
Skrevet

Nei.

Dyr er dyr. Det er noe helt forskjellig fra menneske.

Skrevet

Kunne ikke falle meg inn.

Eneste grunnen måtte være for barnas skyld - at de skulle få gi en gave til hunden eller katten.

Skrevet

Husk at det er viktig at dyrene gir gaver til barna/din kjære også da =)

Fiskene her hjemme gir pipetobakk til sin kjære "far".

Barna får noe småtteri som er litt gøy...

Skrevet

Nei.

Dyr er dyr. Det er noe helt forskjellig fra menneske.

Litt gøy må det da gå an å ha det!

Det trenger ikke koste noe heller...

Det er gøy å gi pakker,-uansett hvem som skal ha de =)

Gjest nissekjerringa
Skrevet

Nei, men barna får gave fra dyra våre :)

Skrevet

Kunne ikke falle meg inn.

Eneste grunnen måtte være for barnas skyld - at de skulle få gi en gave til hunden eller katten.

Ja, det var kun vi barna som sto for julegavene til hunden! ;-)

Skrevet

Husk at det er viktig at dyrene gir gaver til barna/din kjære også da =)

Fiskene her hjemme gir pipetobakk til sin kjære "far".

Barna får noe småtteri som er litt gøy...

Ja, nå hadde jeg kun hund da jeg selv var barn, men foreldrene våre ga oss alltid gaver "fra hunden"! *S*

Vi hadde ikke nisse, så gave fra hunden var helt OK. :-)

Skrevet

Nei, de vet ikke hvilken dag det er likevel. De blir bortskjemt hele året rundt, så jeg ser ikke noen grunn til at de skal få noe spesielt til jul.

Men de skjønner da at det er en annerledes dag. Ihvertfall hvis det er "inne-dyr".

Min barndoms hund syntes det var veldig spennende med pakker.

Etter å ha fått diverse biteleker i noen år, begynte vi å "resirkulere" dem! ;-) Vi fant fram gamle leker som hun ikke hadde brukt på en stund og pakka dem inn på nytt. Det vakte STOR begeistring!

Skrevet

Jeg gjorde det da jeg var yngre, hadde kanin og undulater. Det samme hadde vinninna mi, så dyrene kjøpte dyregodis til hverandre :-)

Til jul pleier katta vår å få noen bokser med gourmet-pusemat fra sine "besteforeldre", selv om han egentlig ikke skal spise sånt.. Eller han får kattegress. Litt moro, da :-)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Men de skjønner da at det er en annerledes dag. Ihvertfall hvis det er "inne-dyr".

Min barndoms hund syntes det var veldig spennende med pakker.

Etter å ha fått diverse biteleker i noen år, begynte vi å "resirkulere" dem! ;-) Vi fant fram gamle leker som hun ikke hadde brukt på en stund og pakka dem inn på nytt. Det vakte STOR begeistring!

Katten (har visst bare en nå) er utekatt, så han ligger mest og sover når han er inne. Dessuten feirer vi jul hos våre respektive foreldre, så stakkars pusen må være hjemme alene på julaften, han. :)

Han kommer sikkert til å få seg en porsjon Sheba eller noe sånt.

Skrevet

Katten (har visst bare en nå) er utekatt, så han ligger mest og sover når han er inne. Dessuten feirer vi jul hos våre respektive foreldre, så stakkars pusen må være hjemme alene på julaften, han. :)

Han kommer sikkert til å få seg en porsjon Sheba eller noe sånt.

Ja, det blir jo litt annerledes! :-)

Vi hadde en liten sofahund, og fult hus med tre barn og besteforeldre på overnatting i jula, og bikkja hoppet fra seng til seng juledagsmorgenen for å vekke hele gjengen (også en populær "plikt"! *S*)

Og med middagsselskapet, alle pakkene, juletreet osv - det er klart at hun skjønte at det var noe spesielt med jul! ,-)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Ja, det blir jo litt annerledes! :-)

Vi hadde en liten sofahund, og fult hus med tre barn og besteforeldre på overnatting i jula, og bikkja hoppet fra seng til seng juledagsmorgenen for å vekke hele gjengen (også en populær "plikt"! *S*)

Og med middagsselskapet, alle pakkene, juletreet osv - det er klart at hun skjønte at det var noe spesielt med jul! ,-)

Selvsagt, det hadde sikkert også katten skjønt om vi hadde feiret jul her og huset hadde vært fullt av folk, gaver og juletre. :)

Sukk, blir litt trist nå da i og med at den andre katten døde akkurat en måned før julaften. :(

Skrevet

Jeg gjorde det da jeg var yngre, hadde kanin og undulater. Det samme hadde vinninna mi, så dyrene kjøpte dyregodis til hverandre :-)

Til jul pleier katta vår å få noen bokser med gourmet-pusemat fra sine "besteforeldre", selv om han egentlig ikke skal spise sånt.. Eller han får kattegress. Litt moro, da :-)

Hvorfor skal h*n ikke ha gourmetmat?

Pusene våre måtte ha ekstra god mat hver lørdag... barnas påfunn, naturligvis.

Skrevet

Selvsagt, det hadde sikkert også katten skjønt om vi hadde feiret jul her og huset hadde vært fullt av folk, gaver og juletre. :)

Sukk, blir litt trist nå da i og med at den andre katten døde akkurat en måned før julaften. :(

uff, kondolerer! Det er trist når dyrene dør.

Heldigvis er gleden over å eie dyr så stor at det er "verdt" den store sorgen som kommer når de dør.

Skrevet

Hvorfor skal h*n ikke ha gourmetmat?

Pusene våre måtte ha ekstra god mat hver lørdag... barnas påfunn, naturligvis.

Han er kastrert og har hatt FLUTD, altså han får fort urinstein som plugger igjen urinrøret hans. Dødselig. Katter som har hatt dette må gå på spesialfor resten av livet, som inneholder mindre salter. Salter er det mye av i dagligvare-gourmetmat.

Gjest Princess Peach
Skrevet

uff, kondolerer! Det er trist når dyrene dør.

Heldigvis er gleden over å eie dyr så stor at det er "verdt" den store sorgen som kommer når de dør.

Ja, nei, jeg vet ikke. Det er nesten ikke verdt det heller, synes jeg. Tenkte det da vi fikk disse kattene etter at den forrige ble påkjørt i fjor, at jeg nesten ikke ville bli glad i dem fordi det er så hjerteskjærende når de dør. Men det er jo ikke til å unngå.

Samboeren ymtet frampå at han hadde lyst på enda en ny katt, men nå setter jeg ned foten. Jeg og har litt lyst på en, men jeg tror ikke jeg greier flere slike slag. Vi får bare ha den siste katten så lenge den lever, så er det finito for min del, selv om det er knallhardt å si nei.

Skrevet

Hunden vår får julegave, ikke bare av oss, men også fra svigers og noen andre slektninger!

Han storkoser seg med å pakke opp gavene, biter av litt og litt papir, flerrer det utrolig nok ikke av, bare biter små biter og legger til side papiret ved siden av seg...!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...