morsan Skrevet 28. november 2006 Skrevet 28. november 2006 http://tinyurl.com/wa5yo Selv har jeg ikke dyr, men som barn var det fast takst å bruke av lommepengene til å kjøpe julegave til hunden. Typiske gaver var leker som piper, gnagebein, tørrfisk o.l. 0 Siter
Gjest Princess Peach Skrevet 28. november 2006 Skrevet 28. november 2006 Nei, de vet ikke hvilken dag det er likevel. De blir bortskjemt hele året rundt, så jeg ser ikke noen grunn til at de skal få noe spesielt til jul. 0 Siter
Gjest kattepusa23 Skrevet 28. november 2006 Skrevet 28. november 2006 Selvsagt, og vi fikk jo alltid gave fra kjæledyret også da når vi var små Koselig det da. 0 Siter
Gjest sånn er det Skrevet 28. november 2006 Skrevet 28. november 2006 Nei. Dyr er dyr. Det er noe helt forskjellig fra menneske. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 28. november 2006 Skrevet 28. november 2006 Kunne ikke falle meg inn. Eneste grunnen måtte være for barnas skyld - at de skulle få gi en gave til hunden eller katten. 0 Siter
Gjest pompell Skrevet 28. november 2006 Skrevet 28. november 2006 Husk at det er viktig at dyrene gir gaver til barna/din kjære også da =) Fiskene her hjemme gir pipetobakk til sin kjære "far". Barna får noe småtteri som er litt gøy... 0 Siter
Gjest pompell Skrevet 28. november 2006 Skrevet 28. november 2006 Nei. Dyr er dyr. Det er noe helt forskjellig fra menneske. Litt gøy må det da gå an å ha det! Det trenger ikke koste noe heller... Det er gøy å gi pakker,-uansett hvem som skal ha de =) 0 Siter
Gjest nissekjerringa Skrevet 28. november 2006 Skrevet 28. november 2006 Nei, men barna får gave fra dyra våre 0 Siter
morsan Skrevet 28. november 2006 Forfatter Skrevet 28. november 2006 Kunne ikke falle meg inn. Eneste grunnen måtte være for barnas skyld - at de skulle få gi en gave til hunden eller katten. Ja, det var kun vi barna som sto for julegavene til hunden! ;-) 0 Siter
morsan Skrevet 28. november 2006 Forfatter Skrevet 28. november 2006 Husk at det er viktig at dyrene gir gaver til barna/din kjære også da =) Fiskene her hjemme gir pipetobakk til sin kjære "far". Barna får noe småtteri som er litt gøy... Ja, nå hadde jeg kun hund da jeg selv var barn, men foreldrene våre ga oss alltid gaver "fra hunden"! *S* Vi hadde ikke nisse, så gave fra hunden var helt OK. :-) 0 Siter
morsan Skrevet 28. november 2006 Forfatter Skrevet 28. november 2006 Nei, de vet ikke hvilken dag det er likevel. De blir bortskjemt hele året rundt, så jeg ser ikke noen grunn til at de skal få noe spesielt til jul. Men de skjønner da at det er en annerledes dag. Ihvertfall hvis det er "inne-dyr". Min barndoms hund syntes det var veldig spennende med pakker. Etter å ha fått diverse biteleker i noen år, begynte vi å "resirkulere" dem! ;-) Vi fant fram gamle leker som hun ikke hadde brukt på en stund og pakka dem inn på nytt. Det vakte STOR begeistring! 0 Siter
Gjest mij Skrevet 28. november 2006 Skrevet 28. november 2006 Jeg gjorde det da jeg var yngre, hadde kanin og undulater. Det samme hadde vinninna mi, så dyrene kjøpte dyregodis til hverandre :-) Til jul pleier katta vår å få noen bokser med gourmet-pusemat fra sine "besteforeldre", selv om han egentlig ikke skal spise sånt.. Eller han får kattegress. Litt moro, da :-) 0 Siter
Gjest Princess Peach Skrevet 28. november 2006 Skrevet 28. november 2006 Men de skjønner da at det er en annerledes dag. Ihvertfall hvis det er "inne-dyr". Min barndoms hund syntes det var veldig spennende med pakker. Etter å ha fått diverse biteleker i noen år, begynte vi å "resirkulere" dem! ;-) Vi fant fram gamle leker som hun ikke hadde brukt på en stund og pakka dem inn på nytt. Det vakte STOR begeistring! Katten (har visst bare en nå) er utekatt, så han ligger mest og sover når han er inne. Dessuten feirer vi jul hos våre respektive foreldre, så stakkars pusen må være hjemme alene på julaften, han. Han kommer sikkert til å få seg en porsjon Sheba eller noe sånt. 0 Siter
morsan Skrevet 28. november 2006 Forfatter Skrevet 28. november 2006 Katten (har visst bare en nå) er utekatt, så han ligger mest og sover når han er inne. Dessuten feirer vi jul hos våre respektive foreldre, så stakkars pusen må være hjemme alene på julaften, han. Han kommer sikkert til å få seg en porsjon Sheba eller noe sånt. Ja, det blir jo litt annerledes! :-) Vi hadde en liten sofahund, og fult hus med tre barn og besteforeldre på overnatting i jula, og bikkja hoppet fra seng til seng juledagsmorgenen for å vekke hele gjengen (også en populær "plikt"! *S*) Og med middagsselskapet, alle pakkene, juletreet osv - det er klart at hun skjønte at det var noe spesielt med jul! ,-) 0 Siter
Gjest Princess Peach Skrevet 28. november 2006 Skrevet 28. november 2006 Ja, det blir jo litt annerledes! :-) Vi hadde en liten sofahund, og fult hus med tre barn og besteforeldre på overnatting i jula, og bikkja hoppet fra seng til seng juledagsmorgenen for å vekke hele gjengen (også en populær "plikt"! *S*) Og med middagsselskapet, alle pakkene, juletreet osv - det er klart at hun skjønte at det var noe spesielt med jul! ,-) Selvsagt, det hadde sikkert også katten skjønt om vi hadde feiret jul her og huset hadde vært fullt av folk, gaver og juletre. Sukk, blir litt trist nå da i og med at den andre katten døde akkurat en måned før julaften. 0 Siter
org Skrevet 28. november 2006 Skrevet 28. november 2006 Jeg gjorde det da jeg var yngre, hadde kanin og undulater. Det samme hadde vinninna mi, så dyrene kjøpte dyregodis til hverandre :-) Til jul pleier katta vår å få noen bokser med gourmet-pusemat fra sine "besteforeldre", selv om han egentlig ikke skal spise sånt.. Eller han får kattegress. Litt moro, da :-) Hvorfor skal h*n ikke ha gourmetmat? Pusene våre måtte ha ekstra god mat hver lørdag... barnas påfunn, naturligvis. 0 Siter
morsan Skrevet 28. november 2006 Forfatter Skrevet 28. november 2006 Selvsagt, det hadde sikkert også katten skjønt om vi hadde feiret jul her og huset hadde vært fullt av folk, gaver og juletre. Sukk, blir litt trist nå da i og med at den andre katten døde akkurat en måned før julaften. uff, kondolerer! Det er trist når dyrene dør. Heldigvis er gleden over å eie dyr så stor at det er "verdt" den store sorgen som kommer når de dør. 0 Siter
Gjest mij Skrevet 28. november 2006 Skrevet 28. november 2006 Hvorfor skal h*n ikke ha gourmetmat? Pusene våre måtte ha ekstra god mat hver lørdag... barnas påfunn, naturligvis. Han er kastrert og har hatt FLUTD, altså han får fort urinstein som plugger igjen urinrøret hans. Dødselig. Katter som har hatt dette må gå på spesialfor resten av livet, som inneholder mindre salter. Salter er det mye av i dagligvare-gourmetmat. 0 Siter
Gjest Princess Peach Skrevet 28. november 2006 Skrevet 28. november 2006 uff, kondolerer! Det er trist når dyrene dør. Heldigvis er gleden over å eie dyr så stor at det er "verdt" den store sorgen som kommer når de dør. Ja, nei, jeg vet ikke. Det er nesten ikke verdt det heller, synes jeg. Tenkte det da vi fikk disse kattene etter at den forrige ble påkjørt i fjor, at jeg nesten ikke ville bli glad i dem fordi det er så hjerteskjærende når de dør. Men det er jo ikke til å unngå. Samboeren ymtet frampå at han hadde lyst på enda en ny katt, men nå setter jeg ned foten. Jeg og har litt lyst på en, men jeg tror ikke jeg greier flere slike slag. Vi får bare ha den siste katten så lenge den lever, så er det finito for min del, selv om det er knallhardt å si nei. 0 Siter
Gemini Skrevet 28. november 2006 Skrevet 28. november 2006 Hunden vår får julegave, ikke bare av oss, men også fra svigers og noen andre slektninger! Han storkoser seg med å pakke opp gavene, biter av litt og litt papir, flerrer det utrolig nok ikke av, bare biter små biter og legger til side papiret ved siden av seg...! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.