Gå til innhold

Hvordan forhandle lønn?

Gjest lavtlønnede helledussen

Anbefalte innlegg

Gjest lavtlønnede helledussen
Skrevet

Har søkt en intern stilling etter oppfordring av sjef. Tror jeg får den. Intervju i morgen, og jeg kommer til å få tilbud eller avslag der og da.

Lønnen jeg har i dag er f.eks 300 000, og det er etter gjeldende tariff. Denne lønnen vil jeg da også egentlig få i neste jobb....men kan jeg forhandle? Jeg tok min forrige jobb fordi jeg ville jobbe i akkurat denne kommunen, men gikk da 20.000 ned i lønn...

Kan jeg nå forhandle om feks 310 000? Altså opp 10.000? Hvordan gjør jeg det der og da? Eller ber jeg om forhandlings-møte siden?

Skrevet

Synes i hvertfall du skal spørre om hva lønnen er i den nye jobben. Da forstår de jo at dette er noe du tenker på. Så vil du jo evt. få et tilbud om jobb, og der vil jo lønnen fremkomme. (Om du ikke får greie på det i intervjuet)

Da kan du jo ta opp dette.

Om de spør deg så bør du jo ha en formening om hvilken lønn du ønsker. Men da må du også ha noen argumenter for hvorfor lønna i den nye jobben bør være høyere. Man får jo stort sett lønn etter innsats/kvalifikasjoner, ikke etter ønsker/behov.

Skrevet

Du stiller det som et vikår for å akseptere stillingen.Du kan mildne det og si at du ønsker deg den lønnen. Da setter du ikke hardt mot hardt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...