Gå til innhold

Jul og ensomhet

Gjest Trist og lei meg i dag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hatt et veldig tøft år, et enormt tøft samlivsbrudd og klarte endelig å se lyst på livet og traff etter hvert også en ny mann som jeg hadde en liten affære med - og selvsagt ble jeg veldig forelska for så å bli dumpa - han har ikke sagt noe, bare kuttet all kontakt helt uten videre.

Og nå nærmer det seg jul med stormskritt. Etter samlivsbruddet har jeg kommet veldig dårlig ut økonomisk og er derfor nødt til å leve på mastercard frem til over nyttår når jeg kan tjene penger igjen (jeg er student). Alle vennene mine har samboere og er veldig lykkelige sånn sett. Tidligere har jeg hatt god råd og alltid elsket julen fordi jeg har kjøpt masse fine gaver til folk rundt meg, noe jeg er veldig glad i. Ikke nødvendigvis dyre gaver, men følte jeg hadde muligheten til det hvis jeg ville.

Og nå har jeg altså veldig tynn økonomi. I tillegg til å føle meg veldig ensom, på tross av mange venner. Jeg blir mer og mer lei meg og ensom for hver dag som går.

Jeg har ikke råd til noen pakker i år. Ikke til noen. Det føles veldig ekkelt og jeg har ikke lyst til å ha noen jul i det hele tatt. Men samtidig er det veldig koselig og betyr mye for meg det med tradisjonene innen familien, så jeg skal være med på juleselskap.

Alle forstår selvsagt situasjonen min og forventer ingen gaver, men likevel..

Jeg har det ikke så kult om dagen. Forsøker å fylle dagene med mye venner og mye å gjøre, men straks jeg er alene tenker jeg sånn på hvorfor min nye "flamme" bare kuttet kontakten så plutselig uten å si noe, lurer på underliggende årsaker til at samboerskapet endte med utroskap fra annen parts side, lurer på fremtiden, tenker og uroer meg over økonomien... Kort sagt tenker jeg mye for tiden og føler meg utrolig alene.

Vet ikke helt hva jeg vil med det innlegget her, men hvis noen har noen gode ord til meg så setter jeg pris på det.

Skrevet