Gjest Humlepungen Skrevet 28. november 2006 Skrevet 28. november 2006 Tusen takk for gode, varmende ord! Sammen er vi sterke ) 0 Siter
Gjest Trist og lei meg i dag Skrevet 28. november 2006 Skrevet 28. november 2006 Hva med å hjelpe frivillighetssentralen den dagen, eller hjelpe til på et sykehjem? Skal til broren min i juleselskap, hele familien samles og jeg gleder meg til det. Men jeg synes det blir litt ekkelt å ta imot gaver uten å gi noe tilbake. Selv om jeg vet jeg får sårt trengte gaver.. Jeg har jo flyttet ut og mangler en del ting til huset som jeg vet jeg kommer til å få litt av da, så jeg kan ikke takke nei heller.. 0 Siter
Gjest Trist og lei meg i dag Skrevet 28. november 2006 Skrevet 28. november 2006 Sender deg en klem, jeg! Og noen råd; Ikke kjøp julegaver til folk når du ikke har penger - gi dem "gavekort" på barnepass eller lufteturer med bikkja deres og tegn noen fine kort istedet. Alle forstår hvordan det er å være blakk - ikke rot det til med mer mastercardgjeld. Bruk dagene til å være sammen med venner og familie - og forsøk å muntre deg selv opp litt. Snart snur sola, du får nye penger fra lånekassa, plutselig treffer du en ny flott fyr som fortjener akkurat DEG fordi du er deg:-) En sånn fyr som bare dumper deg uten å tørre å si noe er ikke verdt å sørge over. Du er verdt mye mer enn å bruke ressurser på ham, sant? Her kommer klemmen; *klemmer* Stå på studenten - det kommer lysere tider. !!!! Tusen takk skal du ha :-) Jeg er egentlig en ganske sterk person, men det topper seg litt for meg nå. Er ikke julen i seg selv, er vel hele greia samlet tror jeg. Synes også det er så teit å ikke ha en konkret grunn til hvorfor han "nye" ikke vil ha kontakt. Har fant bare ut at han blokker meg på msn. Har vart i et par mnd, men det var han som sjekket opp meg, og han har kalt meg drømmedama, den perfekte kjæresten, jenta si osv. Så jeg synes det hele er veldig rart. Alt virket perfekt også plutselig blokkerer han meg 0 Siter
Gjest et forslag til deg Skrevet 28. november 2006 Skrevet 28. november 2006 Skal til broren min i juleselskap, hele familien samles og jeg gleder meg til det. Men jeg synes det blir litt ekkelt å ta imot gaver uten å gi noe tilbake. Selv om jeg vet jeg får sårt trengte gaver.. Jeg har jo flyttet ut og mangler en del ting til huset som jeg vet jeg kommer til å få litt av da, så jeg kan ikke takke nei heller.. Du trenger ikke gi så dyre gaver. Du kan kjøpe noen kopper (ti kr stk) på europris eller noe og ha oppi snop (first price på kiwi eller billigmerket på rimi har noen gode småsjokolader). Du kan gi en fellesgave som f.eks. en film (se i utenlandske nettbutikker, play hadde nettopp en sesong friends til rett under 150 kr). Du kan gi alle en pose twist eller en liten kasse klementiner. 0 Siter
Glimtipper Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Tusen takk skal du ha :-) Jeg er egentlig en ganske sterk person, men det topper seg litt for meg nå. Er ikke julen i seg selv, er vel hele greia samlet tror jeg. Synes også det er så teit å ikke ha en konkret grunn til hvorfor han "nye" ikke vil ha kontakt. Har fant bare ut at han blokker meg på msn. Har vart i et par mnd, men det var han som sjekket opp meg, og han har kalt meg drømmedama, den perfekte kjæresten, jenta si osv. Så jeg synes det hele er veldig rart. Alt virket perfekt også plutselig blokkerer han meg Hva er dette MSN-styret? Du må jo ringe han! 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Huff, du har det ikke greit nå. Men du har venner og familie, og du sier jo selv at de forstår at du ikke kan gi dem så mange ting nå. Se på det på denne måten: Akkurat nå er det du som er trist og blakk, og trenger noe fra dine nærmeste. Senere kan det være omvendt, og da vil du vel bare være glad for å kunne gi dem noe og være der for dem? I løpet av et liv forandrer slikt seg mange ganger. Noen ganger trenger vi noe, andre ganger kan vi gi noe. Jeg hadde en sånn inderlig blakk og bitter-situasjon selv en jul da jeg var student. Hadde ikke råd til flotte gaver, så jeg kjøpte noen småting (et fint lys, en pakke servietter etc) og i tillegg fant jeg noen fine dikt/vers som jeg skrev ned på kort og ga til de nærmeste. De ble faktisk veldig glade for det. Konsentrer deg om å ta eksamen og at du skal kose deg med familien din. Og bruk gjerne mitt mantra, som jeg alltid messer for meg selv når det er mye feil og stress i livet mitt: "En ting av gangen". ) 0 Siter
Gjest God jul da! Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Jeg er også student, og bor langt fra familien. Det koster å komme seg hjem, og når man fra før av har lite å rutte med, så sier det seg selv at julegavene ikke kan koste all verden. Familien min får billige gaver, gjerne under 50-lappen. Med studentvenner avtaler jeg alltid på forhånd at vi ikke skal bytte dyre gaver. Jeg tror familien min hadde hatt vanskelig for å glede seg over en gave fra meg som kostet skjorta, for alle vet at jeg ikke har råd til det. Jeg pleier å kjøpe bruksting på Ikea. Eller sjokolade, og pakke det inn litt fint. Alle jeg kjenner blir mer glad for noen sjokoladebiter som er pent pakken inn, enn en dyr parfyme. Det er snakk om at man har lagt litt sjel i det;) Dessuten vet de fleste hvordan det er å være student, så folk har gjerne forståelse for at det ikke blir store gavneinnkjøp da. Vår tid kommer den også 0 Siter
løvinne71 Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Skal til broren min i juleselskap, hele familien samles og jeg gleder meg til det. Men jeg synes det blir litt ekkelt å ta imot gaver uten å gi noe tilbake. Selv om jeg vet jeg får sårt trengte gaver.. Jeg har jo flyttet ut og mangler en del ting til huset som jeg vet jeg kommer til å få litt av da, så jeg kan ikke takke nei heller.. Henger meg på forslaget over her! Du trenger ikke gi dyre gaver for at det skal bli satt pris på. Det finnes mange billige alternativer som kan være vel så mye verdt for mottakeren hvis det ligger omtanke bak! Så hva med å lage litt julegodt selv og gi bort? Marsipan kuler eller brente mandler, er enkelt å lage. Og hvis du pakker dem litt pent inn, vil dette bli en flott gave. En jeg kjenner fyller tomme syltetøy glass med brente mandler hun har laget selv. Så knyter hun et stykke med stoff rundt lokket, og klister på en etikett utenpå glasset hvor hun skriver "Brente Mandler" Resultatet er helprofft! Og dette er en gave du kan gi bort med stolthet selvom den ikke har kostet mange kronene... Lykke til, og god hjul til deg! Trøst deg med at det sikkert kommer bedre juler etter denne! 0 Siter
Gjest kvitsymra Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Du har familie å feire jul sammen med og du har venner!!! Det er det faktisk ikke alle som har. Kjærlighetssorg er kjipt, og du er kanskje deprimert. Prøv å gjøre noe fint mot deg selv og andre i tiden fremover. mvh 0 Siter
org Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Tusen takk skal du ha :-) Jeg er egentlig en ganske sterk person, men det topper seg litt for meg nå. Er ikke julen i seg selv, er vel hele greia samlet tror jeg. Synes også det er så teit å ikke ha en konkret grunn til hvorfor han "nye" ikke vil ha kontakt. Har fant bare ut at han blokker meg på msn. Har vart i et par mnd, men det var han som sjekket opp meg, og han har kalt meg drømmedama, den perfekte kjæresten, jenta si osv. Så jeg synes det hele er veldig rart. Alt virket perfekt også plutselig blokkerer han meg Hvordan finner man egentlig ut at noen blokkerer deg på msn? 0 Siter
Gjest Trist og lei meg i dag Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Hvordan finner man egentlig ut at noen blokkerer deg på msn? Det finnes mange måter å sjekke på, mange av dem innebærer at den du sjekker får vite at han/hun har blitt sjekket. men du kan prøve msn.blocked.nl, der sjekker den om en adresse er online. Vedkommende får ikke vite noe. 0 Siter
org Skrevet 30. november 2006 Skrevet 30. november 2006 Det finnes mange måter å sjekke på, mange av dem innebærer at den du sjekker får vite at han/hun har blitt sjekket. men du kan prøve msn.blocked.nl, der sjekker den om en adresse er online. Vedkommende får ikke vite noe. Ok, takk. Håper det ordner seg for deg så fort som fy! :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.